Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det var kun en drøm. Man ser tydelig at Hugo våkner opp fra drømmen. :)

5007474[/snapback]

 

Ingen som har sagt at det ikke var det, mulig jeg var litt uklar i det jeg sa til å starte med, men jeg mente at vi fikk oppklart i hvorfor Jin snakket engelsk, det var fordi det var en drøm og fordi det var Hugo som snakket koreansk.

 

 

edit: tok bort litt av quotinga

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Det er jo bare tull. I den filmen handler det jo om 188.000 kroner, sjefen av banken stjeler 10.000kr under et bankran, skylder på ranerene og forlater landet med en dame. Etterhvert kommer ranerene tilbake og skal ha pengene hans.

 

Er jo ingen kobling til 4-8-15-16-23-42

5008422[/snapback]

 

ehm, det er koden til banksafen. :yes:

Lenke til kommentar

Nettopp sett episode 4, meget bra episode må jeg si.

 

Jeg tenkte litt på dette med Hurly. Med den uflaksen og de tallene..

Han begynte å få masse uflaks _etter_ han vant lotto. Da kan man jo tenke seg at det var noen som drev å planla all denna greia. At noen gjorde livet hans surt fordi nettopp han vant lotto.

 

Jeg tror ikke noe i LOST er så veldig magisk, hvis dere skjønner.

Alt kan forklares, ingenting er urealistisk.

Lenke til kommentar
Nettopp sett episode 4, meget bra episode må jeg si.

 

Jeg tenkte litt på dette med Hurly. Med den uflaksen og de tallene..

Han begynte å få masse uflaks _etter_ han vant lotto. Da kan man jo tenke seg at det var noen som drev å planla all denna greia. At noen gjorde livet hans surt fordi nettopp han vant lotto.

 

Jeg tror ikke noe i LOST er så veldig magisk, hvis dere skjønner.

Alt kan forklares, ingenting er urealistisk.

5008549[/snapback]

 

Ja det tror jeg og. Det hele går nok på hvordan de enkelte personene takler situasjonen, dette kommer spesielt godt frem med Locke. Da en først tror det er snakk om en tullete religiøs overbevisning, men egentlig er om dama til Locke og det å komme seg ut av problemer og tro på noe.

 

Samme går for Hurley, som etter at han mister vennen og det at tallene er forbannet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Klart alt er naturlig, det kommer jo mer og mer fram for hver episode nå det. Kanskje alt til slutt ender opp med å være et skjult kamera show. :p Hadde jeg vært Jack eller en av de andre da, hadde jeg skutt produsenten altså. :p

5009705[/snapback]

 

Har vært inne på samme tanken selv, at det er et stort sosiologisk/psykologisk ekperiment, eller ektstremt realityshow.

 

Noen foreslo en strømkilde i andre enden av kabelen Sayid fant. Jeg vil heller si det motsatte, at enden på land er strømkilden, muligens til et undersjøisk laboratorium elns.

Lenke til kommentar

Lost tar av.

 

Men det er godt mulig at dette kan være noe liknende "The Truman Show" Selvom jeg ikke skal påstå at jeg synes det er noe spesielt mer sannsynlig enn andre teorier foreløbig. Men det er en god mulighet.

 

Jeg blir forøvrig over-frustrert av at platespilleren skiller seg HELT ut i episode 2 fra hvordan den så ut i episode 1 og 3.

Det samme problemet oppstår også når det gjelder lampen som står ved sittekroken til desmond. Lampen er en helt annen i episode 2 enn i 1 og 3, hvis ikek det er 2 sittekroker!

Et siste problem er at i starten av episode 1 så er bildet speilvendt ihvertfall 1 gang, jeg skjønte ikke hvorfor det skulle være det en periode der. Det er når man ser hylla med platespilleren, og skjer en forandring fra vanlig syn til speilvendt til vanlig igjen, kan jo være en slags feil. Jeg har også en periode vært tilhenger av troen på at det kan ha vært fra en annen tid den starten vi fikk se i episode 1 men er usikker på det nå. Lampa og platespilleren er jo tilbake til det samme som i episode 1 igjen nå, uten at jeg kan FATTE hvorfor de måtte bruke en annen lampe og en annen platespiller i episode 2. Bare helt merkelig!

 

 

Gerold and Karen DeGroot, kan også etter min mening være disse i båten. De to andre mennene er ikke godt å si hvem kan være. Gerold og Karen DeGroot var jo da behaviorister akkurat som Skinner. Og da er ikke tankegangen så lang frem til å tenke at menneskene som nå er strandet på øya blir "forsket" på.

En litt søkt teori er jo at det kanskje kan sendes ut enten en gass (Rx-1? eller evnt. det stoffet som rx-1 beskytter mot?) hver gang man trykker på knappen. Eller kanskje også elektromagnetiske signaler som... blabla osv... tja si det :p

Kanskje "hendelsene", dvs hviskningen folk har hørt opp igjennom serien osv. inntreffer hver gang desmond har trykket på "execute" ?

 

Eller hele "the hatch" kan selvsagt være en slags skinner box. Hvor de rett og slett blir lurt til å tro at de _må_ trykke på knappen. Kanskje for å forske på _hvor_ vitenskapelig mennesker faktisk er i stand til å tenke, tilogmed jack faller jo for "troen". Selvom all hans fornuft tilsa at det ikke ville skje noe om han ikke trykte på knappen, så "turte" han ikke å la være.

 

En siste sak jeg tenkte å si noe om er nettopp denne "medisinen" desmond tar. Rx-1. Søkte litt rundt på google og fant ut at Rx-1 er betegnelse på homeopati, nemlig alternativ medisin. Desmond snakket jo også en gang om at han "nesten" ble lege. Kanskje han skiftet retning, og beveget seg mer ut i det mere "uvitenskapelige" nemlig med alternativ medisin. Desmond virker jo forøvrig også som en slags "man of faith". Han insisterer nærmest på at jack virkelig "fixa" sarah selvom jack tviler.

Har lest om teorier hvor folk tror at desmond kan ha injisert sarah med rx-1 og at dette middelet skal være healende.

Samtidig er det jo merkelig at jeg har hørt rykter om at den tidligere forloveden til sarah het calvin/kelvin ?? stemmer dette ?

 

Jeg tittet gjennom episoden hvor claire blir forsøkt mishandlet mens hun enda gikk gravid. Og det virker ikke som om hun drømte men at ethan nettopp prøvde å stikke henne med en nål... Rx-1 ?? (Uten at jeg har sjekket dette opp nærmere, er det noen mulighet for at ethan kan være Calvin??)

Har ikke fulgt med på forumet for sesong 1 heller, men døde ethan? Han puster nemlig når charlie og Hugo skal begrave han. men jeg anter det er en feil?

 

Bare noen tanker ;)

 

EDIT : Jeg må legge til at jeg MISLIKER spoiling i denne tråden sterkt, hvorfor ikke opprette en egen tråd for spoiling, jeg forstår egentlig heller ikke hva som er vitsen med dette? Blir jo bare mindre spennende å vente på neste episode. Et eksempel på spoiling kan jo vises til "Tha sims" innlegg på side 3.

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...