Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*

Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

• Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.thehansofoundation.org/

jeg vil tro denne sidne inneholder noen interesang , men jeg finner ikke noe , er for dårlig til og lete ,

vi trenger snart en egen tråd om alle nettstedene som lostserien generer og deres hemmeligheter ,

En liste over såkalte "LOST-relaterte" sider

Hjemmesiden til Hanso Foundation

Hjemmesiden til DriveShaft

Hjemmesiden til Oceanic Air

"Desmonds Computer"

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på et par ting, vet ikke om dette er diskutert tidligere.. Men tallet 108 (som på timeren) er spesielt i buddhismen, tror jeg.. (Dharma er vel den buddhistiske læren, eller var det munkefellesskapet? - The Dharma Initiative..) Vi så i hvert fall en film om buddhisme på skolen, og da var det ei dame som tok 108 knefall hver morgen..

I tillegg er summen av rekka...

4+8+15+16+23+42 = 108

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på et par ting, vet ikke om dette er diskutert tidligere.. Men tallet 108 (som på timeren) er spesielt i buddhismen, tror jeg.. (Dharma er vel den buddhistiske læren, eller var det munkefellesskapet? - The Dharma Initiative..) Vi så i hvert fall en film om buddhisme på skolen, og da var det ei dame som tok 108 knefall hver morgen..

Interessant Medrakil :--)

Men er ikke bare buddhisme:

The use of 108 in religious symbology is not unique to Buddhism, and in fact derives from the earlier Dravidian and Aryan religions of India, where 108 was tied to the lunar calendar, the computation of the lengths of the yugas or cosmic ages, and to worship of deities such as Bhairava/Siva and Kali . Hindu mallas for the worship of Siva also have 108 beads, as do the Nepalese skull-bead mallas which belong to the hybrid religion known as Tantric Buddhism. The significance of the number 108 stretchs back possibly even to ancient Sumer, where 108-plus-252 was a numerical combination associated with the goddess Inanna's gift of the arts of civilization to humanity.

Dharma er læren, eller veien til Nirvana - oppvekkelsen. Du har rett i at Dharma finnes i Buddhisme, men det stammer, som buddhisme også gjør, fra hinduisme.

Når det gjelder 108 i hinduismen er jeg litt usikker, fant bare dette av interesse:

108 is said to refer to the number of Hindu deities. Some say that each of the deities has 108 names

Men det virker som om 108 ofte forbindes som et lykketall(!):

The number 108 is highly auspicious in the Buddhist religion. Buddhist mallas ("rosaries") have 108 beads; it is a custom among Japanese Buddhists to ring a large bell 108 times at the beginning of each year for new year's luck; and among some sects of Buddhism, there are said to be 108 human beings who could have achieved nirvana or buddhahood, but have chosen to reincarnate on Earth to serve suffering humanity

Ellers kan dette være ganske interessant:

http://www.rudraksha-ratna.com/articledt.php?art_id=107

Lenke til kommentar
The significance of the number 108 stretchs back possibly even to ancient Sumer, where 108-plus-252 was a numerical combination associated with the goddess Inanna's gift of the arts of civilization to humanity.

108+252 blir jo 360 (º?), så jeg skjønner ikke hva som skal være så spesielt med det egentlig.

Lenke til kommentar

Ja, 4, 8, 15, 16, 23, 42 og 108 går igen i stort sett alle episodene, i mange forskjellige varianter. Det har vi slått fast allerede når vi fikk høre om tallene i sesong 1... La oss nå diskutere mere viktige ting, som f. eks. hvor negeren som noen tror er "the others" kom fra.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt spent på det med Walts "evner", og hvilken plass de har i hele puslespillet - er jo derfor the others har tatt ham.. Siden han kanskje fremkalte isbørnen, kan han også ha framkalt treveltingen og den grå skyen som dro ned locke? Sikkert ikke med vilje, men..

Eller er det, mer sannsynlig, fordi han kan bekjempe/kontrollere disse tingene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Rett før Desmond stikker fra hula får Jack øye på et fotografi av Desmond og ei som antakeligvis er kjæresten hans. Bildet så ut til å være i god stand, så det kan ikke ha vært i vannet. Kanskje han løy for å komme seg unna?

Mens Desmond prøver å fikse maskina spør Jack hvor han får maten sin fra. Det får han aldri noe svar på. Tror ikke helt på Desmond sin historie. Hverfall tror jeg ikke at Dharma Initiative er et virkelig prosjekt. Tror det kun er et element i historien for å belyse ikke selve handlingen men hva serien _faktisk_ handler om. La meg gi et eksempel på hva jeg mener. Legg spesielt merke til slutten av episode 3 hvor Jack blir "tvunget" til å trykke på execute knappen. Jeg tror skjebnen har en finger med i spillet her. Det virker slik, ettersom John hele tiden får rett. Spillet mellom John og Jack handler hvertfall om skjebnen så langt...

Hvis Ana Lucia virkelig var på flyet og satt bakerst må hun ha hatt med seg fallskjerm. Jeg antar hun aldri gikk på flyet i det hele tatt.

Min teori er som alle andre teorier: uansett hvordan du vender og vrir på den er det noe som ikke stemmer. Jeg flyet ble påvirket av magnetiske forstyrrelser så piloten trodde de fløy i riktig retning, og at de dermed havnet opp tusen kilomenter feil retning. Hvorfor flyet brakk i to aner jeg ikke, men vet at det ikke var en tilfeldighet. Det er nemlig bekreftet fra produsentene av TV-serien at de styrtet av/for en veldig spesifikk grunn.

Når "the others" angrep de tre på stranda i begynnelsen av episode 2 virker det som om kun den digre negeren er oppegående og frisk. De andre ser ut som zombier. Kan det være at siden det ble funnet et fly med narkotika, at øya brukes som skjulested for denne virksomheten og at noen derfor beskytter denne hemmeligheten?

Angående "zombiene" kan det jo være de andre forskerne som var med den franske dama. Hun sa at noen ble syke...

Kan det være at et eneste stort prosjekt er satt igang for at noen utvalgte (som passasjerene på flyet) har blitt utvalgt til testkaniner for å se hvordan den menneskelige psyken reagerer under disse merkelige forholdene? Hva om selve flystyrten var en stor illusjon og de er plassert på øya.

Kanskje meningen med TV-serien er at vi aldri skal få vite hva som skjer, men må danne oss en egen mening.

Sannelig om jeg vet ... :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...