Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man ser på mønsteret i 8-kanten som binære tall (enere og nuller) med heltrukne streker som 0 og brutte streker om 1 så danner de et par mønster alt etter som man teller fra innerst til ytterst eller omvendt. Gir dette noen mening? Kanskje ingeniørene fra ingeniørhøyskolen i narvik får noe ut av det :p

dharma2.jpg

Lenke til kommentar

Prøvde meg på en liten faq jeg! Er så lei av alt blir sagt om og om igjen. Den er ikke så stor, og sikkert ikke så bra, men kan jo forbedres..

 

 

Q: Var det "The Others" som tok Walt fra flåta?

A: Ja! Det er blitt bekreftet!

 

Q: Hvor lenge har Desmond vært nede i lukeopplegget?

A: Han sier selv tre år.

 

Q: Var det de fra bakdelen av flyet som tok Jin, Sawyer og Michael til fange?

A: Ja, det var hvertfall ikke "The Others". Ana Lucia var i bakdelen av flyet.

 

Q: Hva skjer hvis koden ikke blir skrevet inn?

A: Ingen som vet sikkert, men det er sagt noe sånn dommedagsmaskingreier.

 

Q: Hva heter sangen som blir spilt av Desmond nede i hula?

A: Mama Cass Elliot - Make Your Own Kind Of Music

 

Q: Hvordan havnet Desmond på øya?

A: Han stranda der under sin jordomseiling.

 

Q: Hvem er egentlig "The Others"?

A: Ingen som vet sikkert, men det kan være forskere fra The Dharma Initative.

 

Q: Hvem har laget "hula"?

A: Det var opprinnelig et laboratorium.

 

Q: Hva ble tidligere forsket på der?

A: Ingen vet, men jeg gjetter på dyr. Det kan jo kanskje forklare isbjørnen.

 

Q: Hvilken tilknytning har LOST til Norge/Narvik?

A: Narvik ble vist i instruksjonsvideoen til hula.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Er det noen andre enn meg som synes det jack sa om at ingenting kom til og skje (og at alt er et eksperiment) nesten hørtes sannsynelig ut etter at Skinner (skinnerboks osv.) ble nevnt på den videoen?

Har lest litt av Skinner

Eksprimentet hans var å sette en rotte i en boks, og belønne den/gi straff. Tanken ved eksprimentet var å se om et menneske endrer adfærd etter å synliggjøre feil/riktig. Litt rart forklart, men har litt liten tid.

 

Uansett, hvordan kan dere dra paralleller med the hatch, og skinnerboksen.

Desmound blir hverken belønnet eller straffet. Han gjør bare en jobb

han har jo gjort det flere ganger da (atferd), det er på en måte innlært. Så hvis du ser på the hatch som en omvendt skinnerboks... urgh, vrient å forklare...

Lenke til kommentar
Prøvde meg på en liten faq jeg! Er så lei av alt blir sagt om og om igjen. Den er ikke så stor, og sikkert ikke så bra, men kan jo forbedres..

 

 

Q: Var det "The Others" som tok Walt fra flåta?

A: Ja!

 

Q: Hvor lenge har Desmond vært nede i lukeopplegget?

A: Han sier selv tre år.

 

Q: Var det de fra bakdelen av flyet som tok Jin, Sawyer og Michael til fange?

A: Ja, det var hvertfall ikke "The Others". Ana Lucia var i bakdelen av flyet.

 

Q: Hva skjer hvis koden ikke blir skrevet inn?

A: Ingen som vet sikkert, men det er sagt noe sånn dommedagsmaskingreier.

 

Q: Hva heter sangen som blir spilt av Desmond nede i hula?

A: Mama Cass Elliot - Make Your Own Kind Of Music

 

Q: Hvordan havnet Desmond på øya?

A: Han stranda der under sin jordomseiling.

 

Q: Hvem er egentlig "The Others"?

A: Ingen som vet sikkert, men det kan være forskere fra The Dharma Initative.

 

Q: Hvem har laget "hula"?

A: Det var opprinnelig et laboratorium.

 

Q: Hva ble tidligere forsket på der?

A: Ingen vet, men jeg gjetter på dyr. Det kan jo kanskje forklare isbjørnen.

 

Q: Hvilken tilknytning har LOST til Norge/Narvik?

A: Narvik ble vist i instruksjonsvideoen til hula.

Husk at Ana Lucia er den eneste av dem som man er sikre var på flyet ie. De hun ble kjent med kan være hvem som helst.

 

De som tok Walt kan også være hvem som helst, det er kun den franske dama som vet hvem "the others" er, så ikke vær så skråsikker.

Lenke til kommentar
Husk at Ana Lucia er den eneste av dem som man er sikre var på flyet ie. De hun ble kjent med kan være hvem som helst.

 

De som tok Walt kan også være hvem som helst, det er kun den franske dama som vet hvem "the others" er, så ikke vær så skråsikker.

Tviler på at det er The Others Ana Lucia er blitt kjent med hvertfall..

 

Det er blitt bekreftet at det var The Others som tok Walt!! For tusende gang

Lenke til kommentar
Husk at Ana Lucia er den eneste av dem som man er sikre var på flyet ie. De hun ble kjent med kan være hvem som helst.

 

De som tok Walt kan også være hvem som helst, det er kun den franske dama som vet hvem "the others" er, så ikke vær så skråsikker.

Tviler på at det er The Others Ana Lucia er blitt kjent med hvertfall..

 

Det er blitt bekreftet at det var The Others som tok Walt!! For tusende gang

Da bøyer jeg meg i støvet om Walt. Men ang. Ana Lucia: Jeg sa ikke at det var "the others" som tok Sawyer og gjengen, men at det kunne være hvem som helst. Tviler på at det er bare folk fra bak i flyet (det hadde i alle fall vært ekstremt kjedelig), klubber med pigger o.l. passer bare ikke med vanlige siviliserte mennesker. Men kanskje de har møtt på noe farlig før? MErk hvor forsiktig de nærmet seg sawyer og gjengen på slutten av episode 2.

Lenke til kommentar
Husk at Ana Lucia er den eneste av dem som man er sikre var på flyet ie. De hun ble kjent med kan være hvem som helst.

 

De som tok Walt kan også være hvem som helst, det er kun den franske dama som vet hvem "the others" er, så ikke vær så skråsikker.

Tviler på at det er The Others Ana Lucia er blitt kjent med hvertfall..

 

Det er blitt bekreftet at det var The Others som tok Walt!! For tusende gang

Da bøyer jeg meg i støvet om Walt. Men ang. Ana Lucia: Jeg sa ikke at det var "the others" som tok Sawyer og gjengen, men at det kunne være hvem som helst. Tviler på at det er bare folk fra bak i flyet (det hadde i alle fall vært ekstremt kjedelig), klubber med pigger o.l. passer bare ikke med vanlige siviliserte mennesker. Men kanskje de har møtt på noe farlig før? MErk hvor forsiktig de nærmet seg sawyer og gjengen på slutten av episode 2.

For det første har jeg ikke skrivd at det bare er folk fra bakdelen av flyet, bare at det ikke er The Others.. Og at Ana Lucia satt i bakdelen, så det er hvertfall noen derfra.

 

Også må du husker på at det er siviliserte mennesker som har vært på en øya uten kontakt med omverdenen. Og de har hatt det mye tøffere enn Jack og gjengen har jeg hørt, så hvorfor skulle ikke de kunne lage klubber og lignende for å kunne beskytte seg med. De var jo ikke så heldige og få 4-5 pistoler.

 

Og hvis han negeren som vi har sett i det siste er innfødt. Hvor har han lært engelsk? Er det engelsk som er nasjonalspråket på den øya, eller var han kanskje med på flyet? Eller en annen ulykke kanskje, ser jo ut til å ha vært ganske mange ulykker på den øya opp gjennom årene. Og hvis han er innfødt, så må det jo være flere innfødte, og hvor er så de? Selv om han kanskje ser ut som en innfødt betyr ikke det at han er det.

 

For all del, han kan sikkert være det, men jeg har litt vanskelig for å tro på det. Vi får forhåpentligvis vite det i neste episode. :)

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Det er jeg også. Mange mener han må være en innfødt fordi han prate gebrokkent engelsk, men hvorfor det? Hvorfor kan han ikke være en overlevende fra flyet? Han er ikke den eneste på øya som er dårlig i engelsk. Klubbene forklares enkelt ved at de faktisk trengte våpen på andre siden av øya også, og de fikk jo ikke pistoler. Og at han negeren kler seg litt "innfødtisk" og har lite klær, kan være fordi det rett og slett er mer behagelig for han å gå sånn. De er på en sydlandsøy, og har tross alt vært der i over en måned (44 dager eller no?). At man da kan se litt vill ut i både utseende og oppførsel, er vel egentlig forståelig. Vi vet ingenting om hvordan de fra bakdelen av flyet har hatt det.

 

Edit: Helt enig med ErlendRU her. Og takk for en fin FAQ forresten. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Husk at Ana Lucia er den eneste av dem som man er sikre var på flyet ie. De hun ble kjent med kan være hvem som helst.

 

De som tok Walt kan også være hvem som helst, det er kun den franske dama som vet hvem "the others" er, så ikke vær så skråsikker.

Tviler på at det er The Others Ana Lucia er blitt kjent med hvertfall..

 

Det er blitt bekreftet at det var The Others som tok Walt!! For tusende gang

Da bøyer jeg meg i støvet om Walt. Men ang. Ana Lucia: Jeg sa ikke at det var "the others" som tok Sawyer og gjengen, men at det kunne være hvem som helst. Tviler på at det er bare folk fra bak i flyet (det hadde i alle fall vært ekstremt kjedelig), klubber med pigger o.l. passer bare ikke med vanlige siviliserte mennesker. Men kanskje de har møtt på noe farlig før? MErk hvor forsiktig de nærmet seg sawyer og gjengen på slutten av episode 2.

For det første har jeg ikke skrivd at det bare er folk fra bakdelen av flyet, bare at det ikke er The Others.. Og at Ana Lucia satt i bakdelen, så det er hvertfall noen derfra.

 

Også må du husker på at det er siviliserte mennesker som har vært på en øya uten kontakt med omverdenen. Og de har hatt det mye tøffere enn Jack og gjengen har jeg hørt, så hvorfor skulle ikke de kunne lage klubber og lignende for å kunne beskytte seg med. De var jo ikke så heldige og få 4-5 pistoler.

 

Og hvis han negeren som vi har sett i det siste er innfødt. Hvor har han lært engelsk? Er det engelsk som er nasjonalspråket på den øya, eller var han kanskje med på flyet? Eller en annen ulykke kanskje, ser jo ut til å ha vært ganske mange ulykker på den øya opp gjennom årene. Og hvis han er innfødt, så må det jo være flere innfødte, og hvor er så de? Selv om han kanskje ser ut som en innfødt betyr ikke det at han er det.

 

For all del, han kan sikkert være det, men jeg har litt vanskelig for å tro på det. Vi får forhåpentligvis vite det i neste episode. :)

Det var jo det jeg sa. :p De har kanskje møtt på noe farlig etc.

 

Tror heller ikke at han kisen er innfødt, men f''n for en badass :p Enten så er han fra flyet, eller en annen ulykke.

Lenke til kommentar
Negeren var nok ikke innfødt, han snakka jo engelsk

Bare så det er sagt, han negeren spiller også i fengselsserien Oz. Der snakker han like gebrokkent. Jeg tviler sterkt på at han er fra Nigeria.

 

Forresten, en ting jeg ikke har skjønt. Hvis en smugler narkotika fra Nigeria, da ville man jo aldri flydd over stillehavet. Uansett hvor en skulle...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...