Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Impetus90, edit posten din NÅ! det er en link der. FJERN DEN ellers blir tråden stengt og du får 100 HW.no lost-addicts på nakken.

 

2. Jin's utsagn som kommer i episode 4 fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg "it's all going to change" eller noe (vanskelig å høre, sync).

 

3. Jeg tror at hvis de slutter å skrive inn koden vil de deaktivere det magnet greiene som er der. Jeg tror at det er derfor de må skrive inn koden for å holde det gående. Hva magnet feltet er godt for er en annen sak. Jack's teori er også interessant.

 

Kan det ha noe med den svarte røyken aka "forsvarsmekanismen" å gjøre?

 

4. Desmond snakket om "Kelvin". Kan det ha vært han som jeg ikke husker navnet på som prøvde å ta livet av Claire og Charlie? (at Desmond har forvirret med navnene). Fikk vi egentlig vite hvem han var? (som bortførte Claire) eller hvor han kom fra?

 

5. Hva kan denne "incidenten" være, ettersom det gjorde at de må taste kode i evigheter, fremfor 540 dager... Hvorfor akkurat 540 dager?

Endret av Feh
Lenke til kommentar
4. Desmond snakket om "Kelvin". Kan det ha vært han som jeg ikke husker navnet på som prøvde å ta livet av Claire og Charlie? (at Desmond har forvirret med navnene). Fikk vi egentlig vite hvem han var? (som bortførte Claire) eller hvor han kom fra?

 

5. Hva kan denne "incidenten" være, ettersom det gjorde at de må taste kode i evigheter, fremfor 540 dager... Hvorfor akkurat 540 dager?

Sa de ikke at han Kelvin døde da? Det var Ethan han het han som angrep Charlie og Claire. Han var vel en av the others, for han villle jo ha ungen til Claire, men så var det en misforståelse, og det var Walt som de egentlig ville ha.. Rart det der :hmm:

 

Som jeg skreiv tidligere så tenkte jeg kanskje den "incidenten" kanskje hadde noe med forskningsteamet til Rosseau og gjøre.. Men det kan egentlig utelukkes, fordi videoen var laget i 1980, og det med Rosseaus team var for 16 år siden, hvis dette skjer i nåtiden da, noe jeg regner med.. På det flashbacket i forrige episode så så vi jo World Trade Center sto da.. Når Michael satt på kontoret til advoktaen der..

 

En ting til, kan det ha vært noe slags dyreforskning som har blitt drivd med der tidligere? Tenker da på at logoen var på den haien, og det kan også kanskje forklare isbjørnen :hmm: Er det noen som har den episoden der isbjørnen var med som kan sjekke etter om det er en sånn logo på den også?

Lenke til kommentar
2. Jin's utsagn som kommer i episode 4 fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg "it's all going to change" eller noe (vanskelig å høre, sync).

Dette trenger ikke å ha noe med selve serien å gjøre. Kan jo være at de har intervjuvet han og han sier at det kommer til å forandre seg.

bare for at vi skal gruble.

Nja, tviler på det, det kan være et klipp fra fortiden hans da.. Eller så er han nede i hula, fordi det er et lys bak han (eller i speilet eller hva det er), men han har også blåmerker og sår/kutt i ansiktet.. :hmm:

Lenke til kommentar

Incidenten kan nok også ha vært noe med de dyra ja... Det var jo tross alt et laboratorium, men så skjedde incidenten, og siden har de måtte trykke på knappen?

 

Kanskje den svarte røyken var et uheldig utfall av eksperimenter som ble gjort på øya?

 

Så litt til nå. Ethan og Kelvin er ikke de samme. Kelvin døde jo for 3 år siden, Ethan for kanskje 20 dager siden...

 

Flere enn meg som tror at Sawyer kommer til å klikke i vinkel når han får vite at Jin snakker engelsk? :p

Lenke til kommentar

HallloO! ikke driv med det i tråden! Ta det på pm elns...

 

 

Men begynner å lure på om dyra kanskje spiller en nøkkelrolle her, at det kanskje er dyr som er hele greia for at øya er som den er, med forskningsgreier o.l.. :hmm:

 

Og hva var det som fikk The Black Rock til å ligge der det ligger? Midt inne i jungelen.

 

 

 

edit: huff, nå må jeg gi meg. har allerede altfor mange poster i denne tråden i forhold til det som er sunt :p

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Incidenten kan nok også ha vært noe med de dyra ja... Det var jo tross alt et laboratorium, men så skjedde incidenten, og siden har de måtte trykke på knappen?

 

Kanskje den svarte røyken var et uheldig utfall av eksperimenter som ble gjort på øya?

 

Så litt til nå. Ethan og Kelvin er ikke de samme. Kelvin døde jo for 3 år siden, Ethan for kanskje 20 dager siden...

 

Flere enn meg som tror at Sawyer kommer til å klikke i vinkel når han får vite at Jin snakker engelsk? :p

kan hende at det er som jack sier at, det hele bare er et ekspriment......kan hende alle de 44 personene er ufrivillig med på det......................liit langt ute

 

 

 

og er du sikker på at Jin snakker engelsk, tror du ikke han ville snakka på engelsk alle de gangene sawyer, jin og michael hadde problemer etc??

Lenke til kommentar
har ikke peiling på hvordan jeg skal forsvare det. :!: Kom bare med masse påstander jeg. Lurer meg bare grønn på hvorfor i huleste de skal ta de til fange.

De vet ikke hvem Sawyer og gjengen er. De fra bakdelen av flyet hadde sikkert og hatt noen problemer med "others" og tar dermed ingen sjangser.

Endelig noen som har skjønt litt. ;)

En veldig oppklarende episode. Nå har jeg endelig begynt å få tro på at det er som de sier, at alt faktisk har en forklaring. :)

Og han "innfødte", tror jeg nok er mannen til Rose. De folka som er med Ana Lucia der er også fra bakdelen av flyet. Og det er naturlig at de stenger Sawyer og gjengen inne, da de ikke har peiling på hvem de er. Men nå vet jo Ana Lucia at de er fra flight 815, så derfor slipper de ut igjen.

Så...nå vet vi mye om luka...fortsatt spennende å spekulere i hva som ville skjedd om Jack ikke hadde pressa execute da. Og så er det veldig spennende hva The Others og Walt har med det hele å gjøre.

Lenke til kommentar
Hvis desmond har vært opptatt i hatch'en så lenge at han ikke har kunnet komme seg ut å møte folkene fra flyet. Skulle han ikke hatt store søvn problemer? Med tanke på at han må opp hvert 108min.. eller nesten annenhver time!

Han ser jo ikke direkte opplagt ut heller for å være ærlig :p

Lenke til kommentar

Husker dere de der sammenligningsbildene fra hatchen. I starten så var det vel en nyere LP spiller.(Mer metallaktig)

 

Når Kate og Locke var der nede, så var denne byttet ut med en som noe mer treaktig.

 

Også når Jack og Locke er der sammen, så er den plutselig byttet ut med den som var der helt i begynnelsen.

 

Hva skal vi tro nå da? :ermm:

Lenke til kommentar
De sier jo at alt har en naturlig forklaring, og ja, kanskje det. Men hvordan skal man forklare alle de merkelige tingene som hvorfor Locke plutselig kunne gå?

:hmm: Det må vel være et såkalt mirakel som Jack har så vanskelig å tro på. Samma skjedde jo med kona. Hvis det ikke er ett eller annet på den øya som har helbredende effekt på noe vis.

 

På starten av første episode, var det egentlig Desmond vi så da? Som sto opp og trente og greier. Kan ikke det ha vært han Kelvin (?) ? Vi så jo ikke ansiktet, og han kunne like godt hatt langt hår han også.

 

edit: Nei bare glem det siste der, er nok Desmond.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Men den koden som må tastes inn hver 1,5 time gir jo ingen mening for selve funksjonen. Om den bare hadde vært for å aktivere/deaktivere ett eller annet er det fullstending meningsløst å kreve bruker input så ofte, spesielt siden det ikke er noe overvåkingsprosess inne i bildet(som vi vet om hvertfall..).

Grunnen til disse frekvente input'en må da simpelthen ha en sammenheng med "operatørene" som skal gjøre denne jobben. Som Jack har nevnt: kanskje det er et eksperiment på operatørenes psyke eller så kan det kanskje være en måte å holde operatørene/bunkeren under kontroll, feks. hindre begge i å forlate bunkeren, dvs. sørge for at bunkeren alltid er bevoktet/bemannet til enhver tid... :shrug:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...