Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*

Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

• Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69

Anbefalte innlegg

før 1930/40-tallet ble ufoer sett på som gjenstander som kom fra "jordens indre". teorien går ut på at kloden er hul, og at vi bor på skallet. med dagens instrumenter kan vi måle at lagene med flytende lava ikke roterer i samme hastighet, altså har teorien noe for seg. Uansett, for å få romskipene ut fra planeten, hadde de luker som kunne åpnes og lukkes. Gjett hvor disse lukene befant seg:) På polene så klart!

Da Desmon kom tilbake sa han at det ikke fantes annet enn den ene øyen. Kanskje han hadde reist rundt hele "verden", altså den innenfor vårt skall og kommet tilbake til øyen igjen. Penelopes speidere har kanskje funnet "inngangen" til denne indre verden, som bare åpnes når tallene ikke blir tastet inn, eller ved flydropp. Hvordan de får dagslys og natt kan vi bare spekulere i, som med alt annet i Lost.

På 1950-tallet og frem til vår tid har vi trodd at ufoer kom fra månen, mars, jupiter og andre universer. Disse teoriene sies det at USA kom opp med for at folk ikke skulle finne ut om denne underverdenen. Men med superkristne "gud er med oss" USA, spørs det om det ikke ligger noe religiøst bak serien. Foresten, bibelen inneholdt flere ufo-observasjoner i gamle dager. Disse er nå klippet vekk eller omskrevet. Så kanskje jeg er inne på noe likevel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heh.. Artig teori! :)

..husker jeg leste om noe slikt i Donald en gang.. at de var i Jordas indre! :p

Spennende..

Personlig tror jeg ikke det er "så komplisert" .. Tror at det bare er en vanlig øy i grunnen, hvor de har konstruert en magnetisk pol som styres i den bunkersen (The Svan?) ..øya blir ikke oppdagey fordi magnetmekanisken får båter, fly og andre farkoster til å "styre vekk" fra øya. Men det har skjedd glipp da flyet med våre helter, f.eks, kom dit bl.a. ..Kanskje de også har en slags "klimakontroll" på øya.. som forklarer hvordan isbjørnen kom dit, eller hvorfor en isbjørn var der i hele tatt.. Kanskje det bare er et forskningsdyr som ble tatt med også..

Men, slik som røykskyen og alle synene som folket har fått på øya (Jack så sin far, Kate en hest.. Sayer, Hurley, osv..), så er jeg spendt på hvordan de skal få forklart det!

Jeg stiller allikevel med et kjempeåpent sinn, for jeg digger denne serien MASSE! Ga den dog en 5'er!

Dette blir bra! :w00t:

EDIT: Mange feil på morgenkvisten gitt..

Endret av Bone
Lenke til kommentar
1. Når Locke møtte Desmond for første gang siden Desmond flykta fra bunkersen tar de den der "what did the snowman say to the other snowman? smells like carrots". Samme spørsmål Desmond fikk første dagen i luken. Har Desmond fortalt Locke om dette spørsmålet? Hvordan vet Locke "svaret"? Og hvorfor har de et slags forhold til dette spørsmålet ettersom det er det første de sier til hverandre når de møtes igjen?

6187835[/snapback]

Desmond spurte Locke om det første gangen han kom inn i bunkersen, ja.

Locke visste vel ikke svaret. Tror det var første gang vi hørte det nå.

Jeg satt og smilte under flashbackene til Desmond rett etter han først kom dit, fordi jeg kjente igjen mye av det Kelvin sa.

Mener å huske at Desmond sa akkurat det samme da Locke kom. Som f.eks. "Just saving the world".

Lenke til kommentar

Jeg syns sesongavslutningen var veldig bra jeg. Det skjedde jo mye, og Desmonds tilbakeblikk var veldig interessante. Jeg gleder meg helt vilt til neste sesong det skjedde jo mye. Hva skjedde med "The hatch" som Locke, Desmond og Eco var i? Hva skjedde med de? Hva i all verden skjedde på slutten der, hva drev de forskerne med, og hvilken sammenheng hadde de med kjæresten til Desmond? Jeg syns sesongavslutningen var serien verdig, og når jeg ser sesongen under helhet så fortjener den en knapp 5'er. LOST er en serie som vi nesten aldri har sett maken til.

Lenke til kommentar
2. Jeg mener å huske å ha sett CVen til Jin i en flashback i en episode hvor vi ser Jin få jobb hos faren til Sun. Der skal det stå en dato som er i framtiden, 2007 om jeg ikke husker helt feil. Det nettstedet jeg så denne screencapen påsto at dette beviste at Lost var fra fremtiden.

Men hvordan passer det sammen med at flyet krasjet i september 2005?

Dette lurte jeg også på. Serieskaperne har sagt at de aldri har sagt serien finner sted i "nåtid". Du finner bilde av CV'en i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=541308&hl=

Lenke til kommentar

Det var noe snakk om 2004 i sesongavslutninge... ja Locke sa datoen.. 22 september 2004 eller noe sånt ( Bare prøvde å huske nå, gidder ikke lete det opp :p)

Eller om det var en av de andre, men det var iallefall da desmond fant ut at datoen passet med når de kræsjet. Noe som vil si at de kræsjet i 2004 ? :\

Lenke til kommentar

Jeg tror helt og holdent på at øya ligger i stillehavet, som først antatt. Men at dette magnetfeltet gjør det vanskelig å navigere seg vekk derifra og komme seg til dit. Produserne har hele tiden sagt at det finnes en naturlig forklaring på alt, og da går jeg utifra det og.

Lenke til kommentar

Ser 2004, men ikke 2007?

Hvorfor skulle ikke dette stemme med datoen for flystyrten?

6190488[/snapback]

Er enig med deg her, nevnte det også i den andre tråden. Det står at Jin er født i 1974 og at han er 30 år i tillegg, så det burde ikke være noen tvil om at CV'en er fra 2004.

edit:

Det andre kan ha tolket som 2007 er 9907 som står over 2004.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Den CV'en var vel i forbindelse med jobben han fikk som døråpner på hotellet? (correct me if i'm wrong) Merkelig om han skal rekke å ha den jobben, bli sammen med Sun, jobbe for Sun sin far og så reise på flyet, alt i løpet av et halvår?

6190957[/snapback]

Ja, det er litt merkelig. Er noen kontinuitetsfeil her og der. Den CV'en ble altså skrevet etter Jin ble 30 år gammel, altså etter 27. november 2004. Så de har ikke helt kontroll på alle datoene :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...