Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*

Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

• Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69

Anbefalte innlegg

Er fristet til å gi serien en svak femmer, men siden 5 er under kategorien "genial" blir det litt feil. For det første er serien preget av endel tildels uengasjerende episoder hvor man får følelsen av at hovedpoenget er ikke å drive serien fremover men derimot å "hale ut tiden". At serien har endel interessante mysterier er jeg enig i men å lage mange mysterier krever lite genialitet. Genialiteten vil deriomot bestå i hvordan forfatterne klarer å løse/forklare disse mysteriene, og det gjenstår i høyeste grad å se. Ikke umulig at man kan oppfatte serien som genial ved seriens endelige slutt, men absolutt ikke på det nåværende tidspunkt. (Dersom man forsøker å være nogenlunde objektiv i observasjonene.)

En sterk firer er dog vel fortjent. Selv om jeg har hatt lyst til å hoppe av serien noen ganger under denne sesongen henger jeg fortsatt med og vil trolig følge med på neste også.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han hadde vært enda tøffere om han kunne ha begrunnet sine meninger litt.

6185429[/snapback]

Synes at begynnelsen på første sesong var spennende, så ble den ok. Begynnelsen av sesong 2 var dårlig, tok seg litt opp, og endte opp som.. hmm.. har ikke ord for å beskrive det.. jo..  Bærsj!

Det ble lovet en rekke logiske forklaringer på fenomener osv, men jeg sitter igjen med følelsen over å ha glodd på en masse sprøyt, og at jeg har kastet bort tiden min. Et klart terningkast 1.

6181592[/snapback]

La oss ikke krangle om hvor god sesongen var eller bli for provosert. :)

Lenke til kommentar

Er enig med at Sesong 2 gikk over til no ganske annet enn alt som skjedde i sesong 1.

De er helt forskjellige.

sesong 3 kommer nok til å bli bedre. LOST i mine øyne blir bare bedre og bedre, men jeg synes de kan roe litt ned nå med å skifte temaer, som for eksempel til de portugisiske folka i snølandet :p

Savner .. "Magien" ? .. med monsteret og lyden i sesong 1 ^^

Er det bare meg eller hadde sesong 1 mange flere og mye lengre flashbacks ?

Lenke til kommentar

Hmm, noe som slo meg nå: Kan det være at øya befinner seg i et polområde?? På Widmore siden står det "Biomagnetic climates". Aner ikke nøyaktig hva dette kan være men kanskje en eller annen forskning/utvikling for å styre klimaet med magnetisme? Derav kanskje isbjørnen fra sesong 1, og derfor kanskje også "polfarerne" på slutten av sesong 2?

Lenke til kommentar
Hmm, noe som slo meg nå: Kan det være at øya befinner seg i et polområde?? På Widmore siden står det "Biomagnetic climates". Aner ikke nøyaktig hva dette kan være men kanskje en eller annen forskning/utvikling for å styre klimaet med magnetisme? Derav kanskje isbjørnen fra sesong 1, og derfor kanskje også "polfarerne" på slutten av sesong 2?

6185765[/snapback]

Problemet med denne teorien er hvordan i all verden maktet flyet å fly over et polarområde uten at det blir merket? Da må flyet ha flydd sør for Australia isåfall.

Lenke til kommentar
Det mest markante med sesongfinalen er faktisk noe som er lett å overse/glemme;

Vi får faktisk se fra verden utenforbi øyen uten at det er i tilbakeblikk. Det er noe nytt. Vil vi få se mer av hva som skjer i verden ellers og ikke bare på øyen?

Har tenkt litt på dette eg og. I og med at dette er det siste vi ser kan det godt tenkes at vi får sjå meir frå verda utanfor øya. Dette kan vere logisk visst sesong 3 kjem til å ha hovudfokus på "the others" (visst dei har base utanfor øya).

Lenke til kommentar

Men øyen er jo etter det jeg tror på en måte en annen verden....? Så da spiller det jo egentlig ingen rolle, hvor de er hen i forhold tl resten av verden slik vi kjenner den, siden de da er i en annen verden, for jeg ser på en måte for meg at de er på en jordklode på samme måte som jorden bare at øyen og vannet rundt er det eneste som er der.

Lenke til kommentar

Vel, serien har vel litt for mange locke og ecko -fans til slette de :ermm:

Noen som vet hvor lang tid det var fra ting begynte å gå galt på flyet til det styrtet? Det vil kanskje si noe om hvor lenge det gikk før Desmond trykket koden, samt hvor lang tid det gikk denne gangen. Det kan jo alltids komme enda et fly?

Hvor mange hatcher har vi igjen nå, som the others kan returnere til?

Lenke til kommentar
Men øyen er jo etter det jeg tror på en måte en annen verden....? Så da spiller det jo egentlig ingen rolle, hvor de er hen i forhold tl resten av verden slik vi kjenner den, siden de da er i en annen verden, for jeg ser på en måte for meg at de er på en jordklode på samme måte som jorden bare at øyen og vannet rundt er det eneste som er der.

6185973[/snapback]

Ehm, javel. :p Jeg tror nå dette elektromagnetiske feltet eller hva det er er der for å holde båter og lignende utenfor øya, og båter som skal ut slipper ikke unntatt ved den ene graden som Mike og Walt fikk oppgitt. Kan jo da tenke at dette feltet går i en stor sirkel rundt øya, og om noen kjører rett på dette feltet blir de rett og slett snudd til å kjøre langs sirkelen helt rundt elns. Flyet slapp inn på grunn av den feilen til Desmond, og når han fikk fikset det, kræsjet flyet. Ergo, trykkinga på knappen er til dette feltet. Hva tror dere? Har jeg glemt noe som kan utelukke denne teorien nå?

Lenke til kommentar

Fikk ikke helt den samme feelingen som i slutten av første sesong, etter å ha sett sesongavslutningen i andre. I første hadde vi jo peiling på hva som foregikk, men kan ikke si jeg har det nå. Hva hadde hu dama til Desmond og gjøre med hele opplegget? Sesong 1 var bedre enn sesong 2! Men Lost er jo fortsatt den beste serien som går. Må innrømme at pulsen gikk gradvis oppover under hele den siste episoden.

Lenke til kommentar
Han hadde vært enda tøffere om han kunne ha begrunnet sine meninger litt.

6185429[/snapback]

Rent dramaturgisk suger serien. Scriptwriterne bombarderer seerne med mange nye inntrykk og oppretter nye hypoteser og spørsmål som man overhodet ikke får svar på, struket utover mange episoder. Det blir mange løse tråder, som så nøstes delvis opp i en forrykende hastighet over et fåtall episoder, slik at det man har byggd opp store forventinger til viser seg å være relativt irrelevant for selve storyen.

Det virker som scriptwriterne jobber for harde livet med å bygge opp plots som hver for seg er ganske spennende og gode, men må ty til direkte kjedelige løsninger for å ro dem i havn over alt for dårlig tid. Serien mangler totalt troverdighet, og det eneste som redder den er litt over middelmåldig skuespillerprestasjon fra noen få skuespillere, mens resten ligger langt under pari. Men er slik som ofte skjer når man røsker med all mulig bunnfall som helst burde servert kaffe og doughnuts til en copper i sentrum av LA.

Når jeg skal gi serien karakter, så gir jeg en svak toer for skuespillerprestasjonene, en stryk for script, og en klar sekser for hyping og markedsføring.

Helt ærlig, hvor mange der ute følger med på serien fordi det er irriterende at man ikke får svar? Hvor mye ønsker man å få svar på det som skjer?

Min konklusjon etter å ha sett hver eneste episode i begge sesonger minst to ganger hver, er "Suger Legendarisk".

Lenke til kommentar
Hva med beinet til statuen som Sayid så? han sa at han ikke visste hva som var merkligst, at resten av statuen mangla eller at beinet hadde 4 tær  :dontgetit:

skumle saker dette her... *grøss*

6186910[/snapback]

kunne noen kommet med noen bilder tidligere i serien av føttene til the others? som når jin og eko (?) lå i skauen og de gikk forbi, så man ikke føttene da? hadde de 4 tær?

Lenke til kommentar
Problemet med denne teorien er hvordan i all verden maktet flyet å fly over et polarområde uten at det blir merket? Da må flyet ha flydd sør for Australia isåfall.

6185851[/snapback]

Nå vet vi jo strengt tatt ikke hva som hadde foregått på flyet, kanskje det var helt vilt ute av kurs pga. måleinstrumentfeil, kanskje de også hadde mistet radiokontakt?

Skjønner bare ikke hvorfor de som skulle måle det elektromagnetiske avviket måtte sitte i "et polstrøk" dersom det ikke var i det området de skulle måle?

Lenke til kommentar
Hva med beinet til statuen som Sayid så? han sa at han ikke visste hva som var merkligst, at resten av statuen mangla eller at beinet hadde 4 tær  :dontgetit:

skumle saker dette her... *grøss*

6186910[/snapback]

kunne noen kommet med noen bilder tidligere i serien av føttene til the others? som når jin og eko (?) lå i skauen og de gikk forbi, så man ikke føttene da? hadde de 4 tær?

6187688[/snapback]

post-86073-1148692421_thumb.jpg

post-86073-1148692459_thumb.jpg

post-86073-1148692483_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har to ubesvarte spørsmål etter den siste episoden (vel egentlig mange da..).

1. Når Locke møtte Desmond for første gang siden Desmond flykta fra bunkersen tar de den der "what did the snowman say to the other snowman? smells like carrots". Samme spørsmål Desmond fikk første dagen i luken. Har Desmond fortalt Locke om dette spørsmålet? Hvordan vet Locke "svaret"? Og hvorfor har de et slags forhold til dette spørsmålet ettersom det er det første de sier til hverandre når de møtes igjen?

2. Jeg mener å huske å ha sett CVen til Jin i en flashback i en episode hvor vi ser Jin få jobb hos faren til Sun. Der skal det stå en dato som er i framtiden, 2007 om jeg ikke husker helt feil. Det nettstedet jeg så denne screencapen påsto at dette beviste at Lost var fra fremtiden.

Men hvordan passer det sammen med at flyet krasjet i september 2005?

Har leta febrilsk etter screencap fra den episoden, men klarer ikke å finne den. (Er også usikker på hvilken episode det er, men tror det er s2e05: ...And Found

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...