Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*

Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

• Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69

Anbefalte innlegg

Når Libby prata med Desmond sa hun at mannen hennes (som var død) het David. Den "usynlige" vennen til Hurley heter Dave, altså en forkortelse av David. Alle disse tre personene var på det samme sykehuset. Er det noen connection, og er Dave mannen til Libby?

6181484[/snapback]

Jeg har tenkt på det samme, men Libby sa at mannen hennes hadde dødd for en måned siden.

Hvordan skal vi tolke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest markante med sesongfinalen er faktisk noe som er lett å overse/glemme;

Vi får faktisk se fra verden utenforbi øyen uten at det er i tilbakeblikk. Det er noe nytt. Vil vi få se mer av hva som skjer i verden ellers og ikke bare på øyen?

Jeg ga serien en svak femmer. Takket være en god begynnelse, en god slutt og det faktum at serien fortsatt makter å engasjere også utenfor sendetid. Et stort pluss at de kvittet seg med Ana Lucia, samt at de ikke kverket Sayid og Sawyer. Om Desmond overlever og blir fast fra neste sesong blir det veldig bra. Samme med Henry. Dette er bra karakterer som er godt spilt.

Er fortsatt ingen serie som er i nærheten å ha så mange interessange og godt spilte karakterer.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt på det samme, men Libby sa at mannen hennes hadde dødd for en måned siden.

Hvordan skal vi tolke det?

6183562[/snapback]

Det var en måned siden han hadde dødd når Desmond snakket med Libby, ikke en måned siden "i dag". Altså ca 3 år (så lenge Desmond har vært på øyen) + tiden Desmond brukte på å komme seg til øyen + 1 måned.

EDIT: La til quote.

EDIT2: Jeg ga sesongen 4 forresten. Har vært for mange nedturer til at den fortjente 5 eller 6.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Jeg ga også serien en femmer. Vil ikke gi den toppkarakter, siden det har vært et par episoder som har vært så som så... Men sesongen har vært bra, absolutt. Akkurat som Dotten her, håper jeg på mer Desmond og Henry neste sesong. Liker disse karakterene. Syns det var veldig spennende å se Henry gå fra å være den puslete lille fangen de hadde i hatchen, til å innta den rollen han hadde i sesongavslutningen.

Lenke til kommentar

Hva er greia med at alle syns Sawyers kommentarer er så ustyrtelig morsomme? De ble jeg sånn passe lei av i de aller, aller første episodene som sentrerte seg litt rundt han, og så syns jeg de passer sånn helt greit inn i dialogene nå. Hverken mer eller mindre. Etter hver episode virker det som om alle skal sitere Sawyer i hva han har slengt av dritt. Klarer ikke å finne disse kommentarene mer enn middels morsomme assss.

Lenke til kommentar
Så siste episode en gang til nå, og fikk et bedre inntrykk.

Er forresten helt riktig å gi serien 6, synes jeg. Det er ingen tvil om at den er legendarisk for all fremtid. Det er ikke ofte slike store ting er å se på TV. Lost er legendarisk, både sesong 1 og 2.

6183928[/snapback]

Legendarisk dårlig kanskje?

Lenke til kommentar

Syns dem er bra jeg, men det er da min mening.

søtt kallenavn han har på Kate "freckles" (skriver jeg det riktig?) betyr i hvertfall fregner.

han kan være en drittsekk, liten tvil om det, men er min favorittfigur, og serien vil tape seg uten han.

men angående dama som venter på Desmond utenfor, hun vil vel bli den første til å oppsøke Michael? men han er vel lite interessert i å fortelle om hvor han har vært.

Lenke til kommentar
Så siste episode en gang til nå, og fikk et bedre inntrykk.

Er forresten helt riktig å gi serien 6, synes jeg. Det er ingen tvil om at den er legendarisk for all fremtid. Det er ikke ofte slike store ting er å se på TV. Lost er legendarisk, både sesong 1 og 2.

6183928[/snapback]

Det er klart, at om man skal rangere hele Lost i ett, hele serien, så vil jeg absolutt si den er legendarisk og verdt en 6'er. Den vil jo bli husket for all framtid.

Angående kommentarene til Sawyer så syns jeg de er morsomme og gir et ekstra humorpiff til serien. Derfor håper jeg Sawyer holder seg i live videre i serien også.

Produsentene har vel sagt at

Michael skal ikke ut av serien, men fra neste sesong vil han ikke være fast karakter, han vil bli mer i bakgrunnen

Så det kan vel kanskje være et hint om at vi muligens vil få se Michael i verden på utsiden, og at det dermed vil bli mer fra utenfor øyas grenser.

Lenke til kommentar

Hmm, oppdaget nettopp denne siden: www.widmore.com

Forstår noen noe av den siden? Siden skal visst være eid av Lost -folka.

Den fuglen kan jeg ikke huske å ha sett tidligere når var det?

Og nå snakket Libby med Desmond? Husker ikke det heller :wee:

Ellers syns jeg avslutningen var bra og gir sesongern en femmer! Serien i seg selv er verdt en sekser.

Men hva er "Electromagnetical anual"?

Lenke til kommentar

Det var Libby ja! :wee: Burde jo ha sett det... Men jeg så på en måte gjennom henne på sett og vis jeg fokuserte på en måte bare i Desmond i det klippet og trodde det var kona han snakket med.

Noen som har funnet ut noe om den widmore -siden? Noen som tror de har peiling på hva koden er etc? (Tviler på at det går ann å komme inn, men det kan jo hende det går.

Betyr forøvrig CERB815 noe spesiellt tror dere? (tallene som står i feilmeldingen)

Lenke til kommentar

6184888[/snapback]

Godt gjort og få en så enorm kommersiell suksess og skape så mye teorier og blest rundt serien når den er så legendarisk dårlig som du sier.

da må man jo nesten begynne og lure på hva som definerer en god og en dårlig serie?

Lenke til kommentar

6184888[/snapback]

Godt gjort og få en så enorm kommersiell suksess og skape så mye teorier og blest rundt serien når den er så legendarisk dårlig som du sier.

da må man jo nesten begynne og lure på hva som definerer en god og en dårlig serie?

6185391[/snapback]

Han er bare "tøff" som går i mot så mange folk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...