Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Shannon døde jo temmelig kjapt etter et skudd i midtregionen. Tror ikke det har så mye for seg å spekulere i om skuddsåret i virkligheten hadde drept eller ikke.

 

Når det er sagt, håper eg veldig at Ana overlever. Fått skikkelig sansen for henne i det siste

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det var en av de mer spennende episodene. Men LarsP kan ha rett i at det meste skjer i løpet av de 5 siste minuttene. The Others har jo helt klart gjort noe rart med Michael. Først trodde jeg de hadde sendt han tilbake for å drepe Henry for dem. Men det var jo ikke sånn. Gleder meg til neste episode, som sagt var jo dette en enorm cliffhanger.

 

EDIT:Leif.

Endret av quakie
Lenke til kommentar

Vel, Lost er mer drama enn en actionserie. De som ikke liker drama må gjerne klage på Lost, men ikke få det til å virke som om Lost er kjedelig fra et objektivt ståsted. Jeg synes episode 220 var knallbra, og kan ikke akkurat si at det var forutsigbart at Michael skulle skyte 2 stykker. Slike vendinger kommer for sjeldent til at man forventer det. Lost er også en serie som rir på bølger hvor klimaks kommer en sjelden gang. Når klimakset først kommer, så er det jammen meg høyt også. 24, er en serie som er i fullt klimaks hele tiden. Det er folk som liker det også, men jeg blir bare stresset av å se på det. For de som er glad i dramaserier, er Lost noe av det beste som er lagd.

Har også merket meg at de som klager på Lost, ofte ikke har sett alle episodene. En kamerat av meg sa at Lost var blitt en utrolig møkkaserie. Da jeg spurte han om han hadde sett alle episodene, svarte han at det hendte han så på det av og til hvis han tilfeldisgvis klikket seg innom TvNorge. Hvordan i alle dager kan man uttale seg om noe man ikke ser det helhetlige bildet i, så lett?

Lenke til kommentar

Grunnene til at det var forutsigbart at Michael skulle vende seg mot sine egne:

 

1. Han unnslapp The Others ufattelig enkelt, litt av en timing må jeg si.

2. Forklaringen hans av styrkeforholdet var stikk i strid med tidligere observasjoner av de.

Lenke til kommentar

Men det er jo ikke en glipp av serieskaperne at vi kunne merke at noe var galt med Michael... Vil da heller si at det ble lagt mellom linjene at han hadde endret seg, enn at det skulle være forutsigbart at han vendte seg mot sine egne.

Om det hadde vært forutsgibart, burde en skjønt at Michael ville skyte sine egne før en så episoden.

Lenke til kommentar
Noen som VET noe, annet enn tror, at det er den "egentlige" grunnen til at de ble "skrevet ut" !? Hva sier Lost Norge og de sidene der (dere som kikker der også) ?

6044697[/snapback]

 

Postet denne for et par sider siden;

 

http://community.tvguide.com/forum.jspa?forumID=700000049

 

Intervju med mennene bak serien der de forklarer "tilfeldighetene" med at begge ble skutt og det at begge i det virkelige liv er blitt dømt for fyllekjøring.

 

En ting, før denne sesongen lovet de at vi ville bli forklart hvordan flyet styrtet i midten av sesongen. Ser ut som de har droppet akkurat det. Irriterendes.

 

LarsP: Det var nå ikke så forutsigbart. Greit nok, når Michael fortalte om "the others" så tenkte jeg med en gang at noe var muffens. Men at han faktisk skulle ta til og drepe Ana Lucia var litt overaskende.

 

Det som er litt synd er at Lost har for mange episoder. De haler det ut for mye. Men kan være trykket tar seg opp om J.J Abrams kommer tilbake neste sesong, han var ikke delaktig denne sesongen pga M.I:III.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Men det er jo ikke en glipp av serieskaperne at vi kunne merke at noe var galt med Michael... Vil da heller si at det ble lagt mellom linjene at han hadde endret seg, enn at det skulle være forutsigbart at han vendte seg mot sine egne.

Om det hadde vært forutsgibart, burde en skjønt at Michael ville skyte sine egne før en så episoden.

6045323[/snapback]

Jeg hadde faktisk en forutanelse om at det ville skje allerede når han returnerte i episode 19.

 

LarsP: Det var nå ikke så forutsigbart. Greit nok, når Michael fortalte om "the others" så tenkte jeg med en gang at noe var muffens. Men at han faktisk skulle ta til og drepe Ana Lucia var litt overaskende.

 

Det som er litt synd er at Lost har for mange episoder. De haler det ut for mye. Men kan være trykket tar seg opp om J.J Abrams kommer tilbake neste sesong, han var ikke delaktig denne sesongen pga M.I:III.

6045358[/snapback]

Vanskelig å forutse at han ville drepe henne siden man ikke kunne vite at det var de to som stod igjen sammen med Henry. Men, når han fikk pistolen av henne så var det meste gjort. At han skulle "drepe" flere derimot (noe som høyst trolig ikke var meningen - hun var trossalt ikke "en av de onde"), DET var overraskende og bra.

 

Håper J.J Abrams klarer å få Lost inn på det rette sporet igjen. Det er en serie med utrolig potensiale.

 

Forutsigbart betyr ikke at man kan klare å tenke seg til det hvis man følger med og tenker igjennom alt som blir sagt. Det er at man med en gang forstår at noe må skje. Slik som i dårlige såpeoperaer, action filmer(med arnold) og tennåringsfilmer :)

6045360[/snapback]

Vel, noe måtte faktisk skje. :p

Lenke til kommentar
Forutsigbart betyr ikke at man kan klare å tenke seg til det hvis man følger med og tenker igjennom alt som blir sagt. Det er at man med en gang forstår at noe må skje. Slik som i dårlige såpeoperaer, action filmer(med arnold) og tennåringsfilmer :)

6045360[/snapback]

 

Den der var ikke helt enkelt. I den forstand vil både Lost, 24 og stort sett alle episoder som ikke er ren drama bli sett på som forutsigbart. For vi vet jo at noe vil finne sted og at episoden ikke blir en ren episode hvor de drikker vann, går på do, vasker klær og dater i ny og ne.

 

Det at Michel trolig løy om the others, og hadde nye klær ga klare hint. Men det ble jo ikke forutsigbart av den grunn. Dette i seg selv var overaskende og det utviklet seg også ganske overaskende. Man viste jo at noe ville skje når han kom tilbake.

Lenke til kommentar

 

Håper J.J Abrams klarer å få Lost inn på det rette sporet igjen. Det er en serie med utrolig potensiale.

6045392[/snapback]

 

Ja men det kan slå andre veien også. Kan ikke akkurat si at Alias holdt seg etter sesong to, selv om Abrams var involvert hele tiden.

 

Flashback scenen i siste episode var faktisk ganske overaskende, at hun hadde noe med faren til Jack å gjøre. Stort sett er flashback temmelig meningsløse for å vise hvor full av komplekser denne gjengen egentlig er :wee:

 

Nå må de bare ta til og kverke noen flere i de siste episodene slik at det ikke blir så utvannet.

Lenke til kommentar

Sesong 1: Vi lurer på hva luken er for noe, og det vi kjenner til er stort sett de som er strandet.

 

Sesong 2: Vi får vite hva luken er for noe, og bunkersen er en sentral del i sesongen. Det vi får se svært lite til, er The Others. Vi lurer på hva de driver med.

 

Sesong 3: Vi vet nok veldig mye mer om The Others, og de er sikkert en sentral del av sesongen.

 

Dette kan bli veldig bra... Det er bedre å være optimist og ta feil, enn å være pesimist og ha rett.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Jeg er veldig positiv til Lost, og har aldri helt klart å skjønne de av dere som klager en del.. Synes ikke at det trenger å være fullt kjør hele tiden!

 

Men, det som jeg synes er litt synd, er at i S02 så går det lengre tid mellom hver gang vi ser alle sammen.. I denne episoden så vi vel (nesten?) ikke se Claire, eller Charlie, f.eks.. Ikke Sun heller, for den del.. Forrige episode, eller litt før der igjen, gikk det lang tid før vi fikk se noe av Ana Lucia.. I første sesong så kunne vi se noe til alle sammen i hver episode.. I hvert fall så har jeg tenkt over det i S02 at "nå er det lenge siden vi har sett noe av...", osv. Det gjorde jeg ikke i 1'ern.

 

Men, det er vel stort sett det eneste jeg har å utsette på serien også..

 

LOST! :w00t:

 

EDIT: Noen ord jeg hadde i hodet, kom aldri helt frem sammen med alle de andre jeg skulle plassere her.. Nå er de på plass.. :p

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Er enig med deg der Bone. Er for mange faste skuespillere. I sesong 1 ble jeg skikkelig engasjert i karakterene til Sawyer, Locke, Jin, Jack osv. De nye som kommer til interesserer meg egentlig ikke i det hele tatt, med unntak av Desmond og Eko.

 

Jeg ville heller hatt et tilbakeblikk til den pokkers bikkja enn et tilbakeblikk til Ana Lucia eller Libby.

 

(når det er sagt gikk det lenge rykter om tilbakeblikk for bikkja Vincent).

 

Og hvor er så isbjørnen tatt veien?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...