Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*

Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

• Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69

Anbefalte innlegg

Okey, kan vi gjøre det klart at Dharma-folket er "the others" som har kledd seg ut som jungelfolk for å lure "de snille".

To grupper altså: "The others" og de som styrtet.

+ hun franske.

Men anyway, så er det jo typisk at når det faktisk er noen som er smarte og som faktisk vil prøve å redde dem (slik som Bernard) så kommer det noe i veien slik at det forglemmes. Helt sant det han sa om at det virket som om ingen ville hjem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste hører jo til på øya. Man blir jo "helbredet" der:) Og The-Others er jo i 2 deler? De der som går rundt barbeinte i skogen(barn?) og de eldre gubbene :p

5941093[/snapback]

Ffs ser ut til at noen ikke har fatta det som skjer ennå nei.

Det er kun 2 grupper på øya + Rosseau.

Gruppe 1: The Others er Dharmafolket og jungelfolket. De er i samme gruppe for Dharma folka kler seg ut som jungelfolk, hvorfor sier seg selv.

Akkurat hvorfor de kidnapper barna og har egne lister har en connection med at de trenger vaksine for et eller annet. (Referer til Claire og Ethan.)

Dette for vi helt sikker vite i noen av de siste episodene av sesong 2.

Så nå ikke no mer snakk om at Dharmafolket og Jungelfolket er 2 forskjellige gruppper fordi det er de ikke.

Lenke til kommentar

OK, det snakkes her om det er to "the others" folk på øya. De i filler og de i ordentlige klær (dharma-folket).

De som var på båten og tok Walt var i filler og er mest sansynlig de samme som Dharma-folket (de var ihvertfall i kostymer da). De samme gjelder de som kidnappa Kate og tok våpnene fra Jack og co.

Men jeg tror altså det er et folk til som er "det virkelige" folket i filler. Og det er de som vi så når Jin og Eco gjemte seg under noen planter i en av de første episodene i sesong 2. Da sp vi noen folk i filler som gikk forbi.

Hvorfor skulle Dharma folket kle seg ut når de tydeligvis ikke var ute etter noen av cast-away folka?

Lenke til kommentar
Desmond jobba vel for Dharma? Hvertfall etterhvert...

5944420[/snapback]

Stemmer. Skipet hans gikk på noen klipper, han gikk i land på øya og fan Kevin eller noen :hrm:

.. Derfor spørte han Locke "Are you him?" fordi han trodde han var avløseren hans ^^

Lenke til kommentar

Han jobber vel ikke for Dharma? Han hadde jo den samme jobben som Locke og våre venner har nå. Nemlig og trykke inn de tallene.

EDIT: Leif. Jeg kan ikke huske detaljene rundt akkurat det Camron. Noen andre?

Endret av quakie
Lenke til kommentar

Når man tenker over det, så ser man jo at det har vært mange forskjellige "others" opp gjennom serien. Vi har jo blant annet Rousseau, Desmond, Mr. Friendly & Co og "Henry Gale" (fangen altså). Dessuten har vi Dharma-folket, og ennå er det ikke helt bevist at det denne gjengen er "The Others", som vi ser på øya som Mr. Friendly & Co. Folket fra bakdelen av flyet var jo også "Others" en gang, og de ble først behandlet som hvilke som helst andre "others". Poenget mitt er at Lost-universet ikke nødvendigvis bare har to grupper; våre venner fra flystyrten og "The Others". Man må ikke forenkle og si at en person enten hører til de snille eller de slemme.

Lenke til kommentar
Når man tenker over det, så ser man jo at det har vært mange forskjellige "others" opp gjennom serien. Vi har jo blant annet Rousseau, Desmond, Mr. Friendly & Co og "Henry Gale" (fangen altså). Dessuten har vi Dharma-folket, og ennå er det ikke helt bevist at det denne gjengen er "The Others", som vi ser på øya som Mr. Friendly & Co. Folket fra bakdelen av flyet var jo også "Others" en gang, og de ble først behandlet som hvilke som helst andre "others". Poenget mitt er at Lost-universet ikke nødvendigvis bare har to grupper; våre venner fra flystyrten og "The Others". Man må ikke forenkle og si at en person enten hører til de snille eller de slemme.

5945714[/snapback]

Veldig godt poeng, og som Locke påpekte i en episode: "To Rosseau, we're all others".

Det kommer helt an på hvilken vinkel man ser det fra. Verden er ikke så svart-hvitt.

Lenke til kommentar

Mr.Frendly & co. og "hviskerene" er de samme, iallefall sammarbeider de mye. Mr.Frendly tok jo Walt, og Walt har jo vert sammen med "hviskerene."

Tror de er de samme men har delt seg opp i to grupper: Mr.Frendly & co. og Creepy folk.

Lenke til kommentar

Tror han bare slang et kallenavn han fant på som vanlig. Gode poeng her the_lynx og nevnarion, selvom jeg ofte føler at verden er svart hvitt på film, og også i dette tilfellet ang lost.

Uansett, jeg er fortsatt usikker på om barna i filler bare har kledd seg ut eller om det var noe annet rart med dem. Men dharma folka kler seg garantert ut en gang iblant for å virke som om de også er "strandet" eller liknende på øya. De reiser nok heller til og fra.

En ting jeg satt og tenkte på nå var dette med Desmond. Han virket så målrettet når han dro. Visste han veien derfra? I tilfelle hvordan har han funnet ut av det? Hvis han glemte telleren og så "tegningene" på veggen så er det vel enkelt og greit å bare å slutte å trykke på knappen?

Hvis det er tilfellet at Henry Gale snakker sant om at han ikke trykket på knappen (helt sikkert løgn) så må jo personen som tegnet de fluoriserende tegnigene ha visst at man ikke behøver å trykke på den. Og dermed kunne han\hun bare ha gått derifra. Ut av dette tenker jeg at Henry bare lyver om at han ikke tastet tallene, han tastet nok kanskje bare noe annet.

Edit : Utover dette så er jeg tilhenger av å sette promoinfo i spoilertags, har sett noen episoder uten å se promo først nå, og det fungerer bedre for meg. Episodene har føltes bedre da. =)

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...