Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Teori om hvorforlk blir rare og ser syner:

 

Som kjent er det et kraftig magnetfelt på øya. Dette magnetfeltet kan være så kraftig at det faktisk påvirker metaller i menneskekroppen. Jeg tenker da først og fremst på blod og dets innhold av jern. Magnetfeltet skiller ut jernet fra blodet slik at blodet transporterer oksygen til hjernen mindre effektivt. Over tid blir det ødelagt mer blod en kroppen klarer å "fikse", og dermed blir folk syke og dør. Dette forklarer både "sykdommen" og halusinasjonene. Om det virkelig fungerer slik, vet jeg ikke. Det må noen med faglig innsikt i medisin bekrefte eller avkrefte.

5854850[/snapback]

Ikke en dum teori... Men er dette mulig? Altså må det ikke en heidundranes magnetisk effekt for at noe sånt kan skje? Jernet i blodet er jo ikke det samme som små jern spon fliser... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk ligger jo i ekstreme magnetfelt i MR-maskiner på sykehus uten at det har noen større innvirkninger på hemoglobinet i blodet. Hvis magnetfeltet skulle hatt noen innvirkning på folk på øya måtte det vært ennå sterkere. Disse MR-maskinene har så kraftig magnetfelt at løse nøkler og skruer kan skyte tvers gjennom rommet når maskinen er i bruk. Hvis det skulle være et kraftigere magnetfelt på øya så ville både pistoler, flydeler og en rekke andre ting vært helt umulig å ha på øya. Men det kan jo hende produsentene tror seerne er så dumme at vi ikke klarer å gjennomskue en svært tynn kvasi-fysikk.

Lenke til kommentar

Når det gjelder magnet felt teorien så tror jeg ikke den er så dum. Når Simen1 nevner MR, så kan jeg nevne at dette er noe jeg har gjort en rekke ganger. Altså hatt MR undersøkelse. Det er riktig at man ikke skal ha metalgjenstander i kroppen. Tror heller ikke at jeg har tatt skade de 7-8 gangene jeg har tatt dette, men jeg har kun vært inne i maskinen i 40-45 min av gangen. Dette rommet er meget godt polstret og de ansatte er aldri tilstedet i rommet under undersøkelsen. Det tar jeg i alle fall som et tegn på at for mye av denne typen stråling ikke er bra.

 

LOST gjengen vår er jo på øya hele døgnet og hvis det er magnetisk stråling så blir de jo utsatt for dette. Vi har jo også sett at magnetfeltet ikke er like sterkt på hele øya. Magnetfeltet må jo også ha en kilde. Kanskje er det da man beveger seg for nærme denne kilden at "personene klikker".

 

Men om dette magnetfeltet er en viktig del av LOST veit man jo ikke før man får svaret i serien.

 

Men vi har jo blitt fortalt at alt som skjer på øya er det en vitenskapelig forklaring på..

Endret av Dekata
Lenke til kommentar

Siden vi har en flygende sky som svever rundt er jeg redd forklaringen på "syner" ikke er så enkel :p Men bra teori! :)

 

Uansett så burde det vel være litt vanskelig å vaksineres mot en sånn ting som elektromagnetisk påvirkning? Det virker jo som det er dette disse "the others" driver med. Prøver å vaksinere noen mot å bli utsatt for et eller annet, kanskje mot det samme som rammet folka danielle en gang ankom sammen med.

Lenke til kommentar

For meg virker det som "the others" ikke tilbringer så mye tid på øya, men at de stikker innom nå og da. Det kan jo være en gal vitenskapsmann av noe slag som står bak det hele og at det er et eksperiment på hva man kan utsette et menneske for. Og se om de klarer å tilpasse seg livet på en øy og hva som skjer hvis man tøyer disse menneskenes grenser og utsetter de for "prøvelser". De må jo bli overvåket på en slags måte, siden "the others" til en vær tid ser ut til å vite hva som foregår.

 

Noe må det jo være siden alt skulle ha en naturlig forklaring.

 

Men jeg kan egentlig ikke se hvorfor de bak serien sier at alt har en naturlig forklaring. Syns det er litt for mye sammenheng mellom alle de som har havnet på denne øya. De har litt for mye felles. Hvis det så er et eksperiment av noe slag, har de i alle fall vært flinke med å samle de forskjellige personene. Ikek minst vite at de rette personene ville overleve flystyrten..

Lenke til kommentar
Folk ligger jo i ekstreme magnetfelt i MR-maskiner på sykehus uten at det har noen større innvirkninger på hemoglobinet i blodet. Hvis magnetfeltet skulle hatt noen innvirkning på folk på øya måtte det vært ennå sterkere. Disse MR-maskinene har så kraftig magnetfelt at løse nøkler og skruer kan skyte tvers gjennom rommet når maskinen er i bruk. Hvis det skulle være et kraftigere magnetfelt på øya så ville både pistoler, flydeler og en rekke andre ting vært helt umulig å ha på øya. Men det kan jo hende produsentene tror seerne er så dumme at vi ikke klarer å gjennomskue en svært tynn kvasi-fysikk.

5856612[/snapback]

I motsetning til et menneske som ligger i en MR-maskin, blir menneskene på øya eksponert for et kraftig magnetfelt over veldig lang tid. Det er mulig at det er først da det begynner å bli skadelig. Nå finnes det jo også folk som tror at magneter har legende effekt, og en god del idretsfolk går rundt med magneter festet til håndledd fordi de tror de da kan yte bedre. For at en magnet skal kunne lege, i følge de troende, må den være minst 200 ganger sterkere enn en vanlig kjøleskapsmagnet.

 

Edit: Vi har jo også sett at det fantes et magnetfelt i bunkersen som var sterkt nok til at det trakk i en nøkkel som hang rundt halsen til Locke.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Jeg er fra/bor i Narvik. Og ro dere ned, det er ingenting her som har noe med LOST å gjøre bortsett fra at rådhuset i Narvik er med i ep. 3. :innocent:

 

Mannen som står i rådhuset er ganske sannsynlig Ivar Normark, altså faren til Ivar Morten Normark som er en kjent fotballtrener. Han (faren) var for en del år tilbake rådmann i Narvik kommune. Linker: fremover og dagbladet

 

Så til de av dere som hadde tenkt å finne svaret på LOST-gåten i Narvik: Snu. :p

 

btw: her er fra taket på rådhuset.

Lenke til kommentar
Jeg er fra/bor i Narvik. Og ro dere ned, det er ingenting her som har noe med LOST å gjøre bortsett fra at rådhuset i Narvik er med i ep. 3.  :innocent:

 

Mannen som står i rådhuset er ganske sannsynlig Ivar Normark, altså faren til Ivar Morten Normark som er en kjent fotballtrener. Han (faren) var for en del år tilbake rådmann i Narvik kommune. Linker: fremover og dagbladet

 

Så til de av dere som hadde tenkt å finne svaret på LOST-gåten i Narvik: Snu.  :p

 

btw: her er fra taket på rådhuset.

5861335[/snapback]

 

OMG!! ææm, trur du eg kan overnatte hos deg eller? :!:

Lenke til kommentar
Jeg er fra/bor i Narvik. Og ro dere ned, det er ingenting her som har noe med LOST å gjøre bortsett fra at rådhuset i Narvik er med i ep. 3.  :innocent:

 

Mannen som står i rådhuset er ganske sannsynlig Ivar Normark, altså faren til Ivar Morten Normark som er en kjent fotballtrener. Han (faren) var for en del år tilbake rådmann i Narvik kommune. Linker: fremover og dagbladet

 

Så til de av dere som hadde tenkt å finne svaret på LOST-gåten i Narvik: Snu.  :p

 

btw: her er fra taket på rådhuset.

5861335[/snapback]

 

OMG!! ææm, trur du eg kan overnatte hos deg eller? :!:

5861745[/snapback]

 

Haha den der fikk meg til og smile ganske bra :D

 

Gleder meg til neste episode, tror den også blir ganske spennende.. Håper på noen flere svar ang forsyningene, men vi får vel et par svar og en haug med nye spørsmål(forresten noe av det jeg liker med lost :) )

Lenke til kommentar
Edit: Vi har jo også sett at det fantes et magnetfelt i bunkersen som var sterkt nok til at det trakk i en nøkkel som hang rundt halsen til Locke.

5858361[/snapback]

Bare for å pirke litt, Det var Jack, ikke Locke.

 

Men jeg tviler på at et magnetfelt som greier å løfte en nøkkel kan ha noen innvirknig på mennesker, dessuten så pleier de jo ikke å være så nerme som jack var når nøkkelen løftet seg.

Lenke til kommentar

Vi vet det er en sykdom, noen blir kidnappet, noen får merklige drømmer, tydligvis er det mange som kommer til denne øya ved uhell, det er mange forskningsstasjoner, de to vi har sett er under bakken, det er en svart røyksky som forsvarer noe på øya/selve øya, det er en stålwire/kabel som går til/fra øya, det er ingen komunikkasjon med omverden som vi vet om, forskingsstasjonene har et felles mål, det er iallefall en hest og var en genmanipulert isbjørn på øya, det var en større samling av diverse våpen på den ene forskningsbasen, det er en knapp som må trykkes hvert 108minutt, med en kode som tilsammen blir 108, om knappen ikke blir trykket på kommer noen egyptiske tegn frem og en merklig lyd kommer, det kommer forsyninger fra utverden med et mellomrom på 6-8måner og gigantiske dører stenger den ene stasjonen når dette skjer. Er det noe jeg har glemt?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...