Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Jeg siterer fra retningslinjene:

 

"Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet".

 

Dette betyr at det IKKE er tillatt å spørre etter klokkeslett for når episoder blir sluppet på nett, at det IKKE er tillatt å spørre hvor man finner episoder, og det er IKKE tillatt å diskutere hvor langt man har kommet i nedlastinger.

 

En del innlegg er slettet, framtidige innlegg som bryter med denne delen av retningslinjene vil føre til advarsler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nja flashbacksa har jo en connection til alt. Men uansett jeg forsto ikke at de måtte være i bunkern hvis det var et fly som droppa forsendelsen, fordi det var mørkt, og de trenger nødvendigvis ikke å ha hørt flyet fordi fly trenger ikke å lage så høy lyd osv, og dessuten når et menneske kan maks hoppe fra 15000 fots høyde er det godt mulig at de har sluppet pakken fra en mye høyere høyde enn det.

5841196[/snapback]

 

Og fremdeles lande rett utenfor the hatch? presisjonsfallskjerm, gitt :tease:

5841588[/snapback]

rett utenfor er å ta i litt .. de var jo ca midt mellom stranda og luka når de fant den ..

og det går ann å få fallskjermer til å lande ganske presist ..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Nå skjønner jeg (teori) hvorfor luken ble "låst". Enkelt og greit fordi Desmond skulle komme seg ut og hente maten trygt sånn at ingen skulle komme inn dit imens.

 

Men fy søren... Så sinnsykt bra episode!

 

 

Ifølge promoen til neste episode ser det ut til at Sayid dreper Henry Gale... Hører ihvertfall et skudd mens Sayid retter pistolen mot Henry. Og når alle går for å se forsyningene som kom, så løper en mann jeg ikke har sett før bort fra folkene... Kan det være "him", Desmonds avløser?

 

Lenke til kommentar
Nå skjønner jeg (teori) hvorfor luken ble "låst". Enkelt og greit fordi Desmond skulle komme seg ut og hente maten trygt sånn at ingen skulle komme inn dit imens.

 

Men fy søren... Så sinnsykt bra episode!

 

 

Ifølge promoen til neste episode ser det ut til at Sayid dreper Henry Gale... Hører ihvertfall et skudd mens Sayid retter pistolen mot Henry. Og når alle går for å se forsyningene som kom, så løper en mann jeg ikke har sett før bort fra folkene... Kan det være "him", Desmonds avløser?

 

5841732[/snapback]

 

 

 

Ikke tro at han faktisk dreper "Gale". i promoen for den episoden i sesong 1 da Shannon er sur på Locke etter at Boone døde, ser det ut som Locke blir drept, noe som ikke er tilfelle. De lurer oss gjerne med de promene.

 

 

Knall episode.

Lenke til kommentar

Det er noe som skurrer litt ved Henry Gale og det de fant ved ballongen hans.

Hvis han er en badguy, hvorfor har han gravlagt den originale Henry Gale med kors og alt? Det er ikke akkurat slik the others har kvitta seg med folk før (Ethans henging av Charlie f.eks). Men hvorfor skulle ha ikke være en badguy, det må jo være en grunn til at han lyver.

Jeg tror ikke at han er badguy (the others), men heller ikke han som seilte sammen med Henry Gale i ballongen. Gleder meg veldig til neste episode for å finne ut mer om denne karen :)

For de som har sett traileren:

 

Og hva betyr det at han sier "they are going to kill me" når Zahid retter pistolen mot han, hvem er they?

 

Lenke til kommentar

HÅHÅHÅ! For en bra episode! :love:

 

Hvis folk fortsatt mener lost er blitt en kjedelig såpeserie, ja da tror jeg de trenger en legesjekk.

 

edit: forresten, rart dette med Henry Gale fra minnasota i smilyface ballongen. Kan ikke være tatt ordrett ut fra Trollmannen i Oz ved en tillfeldighet. må jo være en tanke bak det.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Nå skjønner jeg (teori) hvorfor luken ble "låst". Enkelt og greit fordi Desmond skulle komme seg ut og hente maten trygt sånn at ingen skulle komme inn dit imens.

5841732[/snapback]

Men i løpet av denne tiden måtte jo koden skrives inn ... Dårlig timing i så fall.

 

Var det disse lockdown-dørene Michael oppdaget?

Lenke til kommentar

Denne episoden var helt RÅ! Et herlig " :tease: " til alle de som sier at Lost bare utvikler seg til en såpeserie. Jeg har nesten ikke ord, for alt i denne episoden var så utrolig genialt, og slutten var helt vill! Satt med frysninger når Sayid dro fram identitetskortet til den ekte Henry Gale.

:D Åååh er i ekstase enda!

Lenke til kommentar
hvem har sagt at han begravde han?  er godt mulig det er en annen som overlevde styrten og senere ble fanget av de ..

desuten  tror du alle kristene er snille?

5842046[/snapback]

Nja, har en mistanke om at vår Henry i hatchen har på en eller annen måte vært i kontakt med den Henry som er nedgravd, hvordan skulle ha ellers vte navnet hannes? Kanskje han har stjelt storyen hans også?

Jeg sier ikke at alle kristne er snille og at Henrt ikke kan være det pga. korset. Men det virker rart at en "the other" skal gravlegge noen på den måten

Lenke til kommentar

Et slipp av en slik pakke med forsyninger kan ikke slippes fra så alt for stor høyde. Pga vind og at den faller "fritt" uten kontroll. Derfor må den slippes fra en slik høyde at den vil treffe innenfor en viss radius.

Fly som oftest brukes til dropping av pakker av slik kaliber er Hercules C-130/160 fly som mesteparten driftes av propeller. Disse vilbråke en del ved en overflyging og muligheten for at noen ville ha merket dette er stor. Signallyset kunne blitt aktivert etter noen minutter etter nedslag. Dermed var det ikke synlig på himmelen.

 

Har vi hørt noen si de ikke har merket noe fly? Episoden sluttet vel i grunn før noen fra standa eller noe kunne komme å gi beskjed.

Evt venter de til morgenen. Kate/Sayid/Charlie kunne også ha lagt merke til det men nyheten om Henry ble prioritert først.

Lenke til kommentar

Korte tanker:

1: Det er helt sikkert at droppen kom fra et fly der og da

2: Lukene går ned for å beskytte kontrollsenteret for intrengere mens operatøren(e) er ute og henter forsyningene.

3: Flypiloten har en sender som aktiverer droppdownmodus i bunkersen, og de stasjonerte får melding via høyttaleranlegget.

4: Vindretning osv. kan ha gjort at ingen på øya hørte flyet

5: Vi vet ikke om de på øya hørte flyet eller ikke

6: Kartet er malt på et sted som er godt skjult. Ingen skal normalt befinne seg inne i bunkersen når lukene er nede, og derfor var det lureste plass å male. Som en ekstra sikkerhet er kartet malt med farger som bare viser i spesial-lys.'

Kjappe spørsmål

1: Hvorfor kommuniserer ikke fastlandet med øya, de kan da umulig vite hva som egentlig foregår der?

2: Hva er det som må beskyttes?

3: Hvorfor reagerte ikke piloten på at det var mennesker over alt der? Regner med at et eller flere bål var synlige...

4: Hvem har malt kartet?

Lenke til kommentar

Noen tanker :

 

Jeg er ikke helt sikker på at "Henry Gale" rakk å taste tallene, kanskje nullstillinga av telleren går automatisk siden personen til stede egentlig skulle ut for å hente mat.

 

Ingen andre som reagerte på at Locke var på samme motell som vi så claire svinge ut av i starten av en epsisode i sesong 1 (tror jeg det var)?

Ingen andre som tror at claire fant 200 000 dollar på rommet til faren til Locke, dvs at Locke stakk fra dem, og at hun sa opp jobben og så dro fra stedet? :p

 

(Blander jeg noen hendelser nå, eller kan det være noe i dette?)

Virket nemlig som om kanskje Claire var den stuepiken vi så opplagt skulle legge merke til i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...