Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må ellers si at dette var en veldig bra og oppklarende episode. Jeg tror hele øya brukes for å få bukt med en sykdom som sprer seg over hele verden. Hvis de ikke lykkes med å stoppe den, er øya også selvdestruktiv (les: den sprenger hele jorden slik at menneskene ikke skal lide unødig). Alt er topp hemmelig, og ingen vet om sykdommen bortsett fra et fåtall mennesker i verden. Moduler på øya brukes for å holde smittede forskningsansatte adskilt fra friske, og tellerene i bunkersene er laget for å enten holde folk på plass, er for å utløse selvdestruksjon hvis alle forskerne (som er de eneste som vet om sykdommen) dør uten å lykkes.

 

At så mange andre mennesker havner på øya er litt rart. Kan det hende at det er skjebnen av "det gode" som hele tiden tilfører øya skipbrudne og forulykkede for å stanse selvdestruksjonen?

5697291[/snapback]

 

Du har mange gode teorier, det må jeg si. Du har ikke et svar på hva den skyggen er også vel? ;)

Lenke til kommentar
Må ellers si at dette var en veldig bra og oppklarende episode. Jeg tror hele øya brukes for å få bukt med en sykdom som sprer seg over hele verden. Hvis de ikke lykkes med å stoppe den, er øya også selvdestruktiv (les: den sprenger hele jorden slik at menneskene ikke skal lide unødig). Alt er topp hemmelig, og ingen vet om sykdommen bortsett fra et fåtall mennesker i verden. Moduler på øya brukes for å holde smittede forskningsansatte adskilt fra friske, og tellerene i bunkersene er laget for å enten holde folk på plass, er for å utløse selvdestruksjon hvis alle forskerne (som er de eneste som vet om sykdommen) dør uten å lykkes.

 

At så mange andre mennesker havner på øya er litt rart. Kan det hende at det er skjebnen av "det gode" som hele tiden tilfører øya skipbrudne og forulykkede for å stanse selvdestruksjonen?

5697291[/snapback]

 

hæhæhæ.. :!:

 

jaja, det er nå din teori, jeg derimot tror nok du er på villspor.

 

Har du noen tanker om hvordan sykdom dette er snakk om? som er så ille at man må "sprenge hele jorden for og ikke lide unødig" og samtidig er så godt skjult at ingen har hørt om den? En sykdom som har herjet siden 70 tallet, men vi fortsatt ikke har sett noe til? rare greier.

 

Og hvordan i all verden skulle de klare og sprenge jorden? en massiv kinaputt borret inn i jordens kjerne?

Lenke til kommentar

phax: Hørt om inkubasjonstid?

Nei. jeg setter selvsagt det hele på spissen. Men at de har problemer med en sykdom, det er det liten tvil om. Og jeg er ganske sikker på at de skulle bruke fosteret til å forsøke å lage mer vaksine. En vaksine er jo en liten versjon av sykdommen som kroppen får smake på og dermed gjøre seg motstandsdyktig. Kanskje må de bake denne versjonen i et foster først... Ja, det høres groteskt ut!

Lenke til kommentar

En teori som er nevnt:

 

PART 4: ENTERTAINMENT WEEKLY’S THEORY! A magazine writer named Jeff Jensen thinks he has all the answers to what’s going on with lost, and published his theories in the current edition of Entertainment Weekly (pages 14-15 of the issue with June Carter Witherspoon on the cover; go get it). Jensen has come up with an explanation I think works beautifully.

In a nutshell, Jensen believes the Dharma Initiative accidentally created a monster. A “potent disembodied being” (kinda like “The Ring’s” Samara Morgan, in my view).

According to Jensen’s theory, the radioactive corpse of a comic-book geek named Aaron is walled up in inside the hatch. (Yep, Aaron - same name as Claire’s baby, and for a reason!)

The numbers – 4 8 15 16 23 42 – don’t mean anything, suggests Jensen, who further theorizes they might have been chosen because they correspond to retired Yankee jerseys, and whoever picked them was just a big baseball fan.

Anyway, about 35 years ago Dharma made nerdy Aaron the subject of a psychology experiment. It stuck him in the hatch and told him to type the numbers every 108 minutes or something very bad would happen.

It turns out something bad happened anyway. “The problem was that extreme stress on the subject in the hatch combined with the electromagnetic energy down there to jar loose some suppressed psychic powers,” suggests Jensen. In one “explosive moment, the once meaningless digits were encoded with devilish life.”

The ghost of That ‘70s Aaron is now so crazy and powerful he somehow types “4 8 15 16 23 42” into the fabric of reality, which is why those numbers are now everywhere we look. He’s also powerful enough to strand people from all over the world on Dharma Island, where they will serve Aaron’s purposes.

One of those purposes involves Claire’s Aaron. The article goes on to explain that purpose, and how Walt and The Others fit into the picture.

Lenke til kommentar

Ja det hende men det virker som mye styr da, det må ligge noe mer bak det. Som at oceanic airlines ellerno samarbeider med dharma initiative slik at dharma for alle passasjer listenen fra flyselskapet slik at dharma får mulighet til å finne ut alt om de som er med flyet, hvorfor ellers skulle vi ellers fått sett at alle sammen har noe slags connection til hverandre i flashbacksa til de forskjellige personene?

 

Det som hadde vært virkelig spennende og enda mer konkluderende hadde vært om vi hadde sett noen andre fly vrak fra oceanic....

 

Det er i hvertfall det jeg tror...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis ikke tallene betyr noe hvorfor blir det brukt så mye her å der... det står også på de medisin flaskene som claire fikk i magen.. kane på de flaskeene desmond tok i hatchen også`?

Lenke til kommentar

Tallene:

 

Forfatterne av LOST har vel selv bekreftet at tallene i seg selv ikke betyr noe særlig, og at de bare strør dem rundt her og der for å få seerne til å gå mann av huse i jakten på dem. De vet at vi analyserer episodene for å finne tallene, så da bruker de dem ofte, bare for å skape nysgjerrighet.

Forfatterne ville ikke si hvor de fikk tallene fra, og de sa også at vi aldri ville få vite hvorfor det er disse tallene. Det eneste tallet som virkelig er viktig, er 23.

 

 

Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste dette, så jeg har ikke noen kilde på den spoileren der, men om jeg finner det igjen så skal jeg poste url.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Tallene:

 

Forfatterne av LOST har vel selv bekreftet at tallene i seg selv ikke betyr noe særlig, og at de bare strør dem rundt her og der for å få seerne til å gå mann av huse i jakten på dem. De vet at vi analyserer episodene for å finne tallene, så da bruker de dem ofte, bare for å skape nysgjerrighet.

Forfatterne ville ikke si hvor de fikk tallene fra, og de sa også at vi aldri ville få vite hvorfor det er disse tallene. Det eneste tallet som virkelig er viktig, er 23.

 

 

Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste dette, så jeg har ikke noen kilde på den spoileren der, men om jeg finner det igjen så skal jeg poste url.

5705443[/snapback]

Ok:) Lurer på hvorfor forfatterne ikke vil si hvor de fik tallene fra :hmm:

Endret av quakie
Lenke til kommentar
Tallene:

 

Forfatterne av LOST har vel selv bekreftet at tallene i seg selv ikke betyr noe særlig, og at de bare strør dem rundt her og der for å få seerne til å gå mann av huse i jakten på dem. De vet at vi analyserer episodene for å finne tallene, så da bruker de dem ofte, bare for å skape nysgjerrighet.

Forfatterne ville ikke si hvor de fikk tallene fra, og de sa også at vi aldri ville få vite hvorfor det er disse tallene. Det eneste tallet som virkelig er viktig, er 23.

 

 

Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste dette, så jeg har ikke noen kilde på den spoileren der, men om jeg finner det igjen så skal jeg poste url.

5705443[/snapback]

De snakker om tallene i en podcast i hvert fall. De sa at vi aldri vil få vite hva tallene betyr, det vil forbli et mysterium.

Lenke til kommentar

jaja så vi for aldri noe svar på hva det er med tallene som gjør at Hurley blir så heldig konstant, men uansett vil jeg se en sammenheng med flashbacksa, sammen hengene mellom personene til hverandre før de styrta, om "the others" har noe å gjøre med oceanic fly selskapet i den sammenheng at de sammarbeider i så fall hvordan.

 

Om det er flere oceanic vrak på øya? Om vi noen gang for se flashback til Rosseau hvor hun drepte sitt eget forsknings team, finnes egentlig denne ballongen Henry Gale snakker om, er det en mulighet for han faktisk snakker sant?

Lenke til kommentar

Det har vel gått litt rykter om at vi muligens kan vente oss å få et flashback fra når Rosseau og gjengen kom til øya for 16 år siden ja.

 

Og noe sier meg at de faktisk kommer til å finne den ballongen til Henry Gale. Det ville i såfall skape masse "Hva var det jeg sa"-mas fra Jack. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...