Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*

Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

• Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som har lagt merke til at broren til han 'hobbiten' og desmond snakker samme dialekt.. ?

Epz.

5618621[/snapback]

Joda, Desmond var vel bare fra Australia og broren til Charlie var engelsk..

5619627[/snapback]

Altså ikke lik dialekt..

5620573[/snapback]

Jeg er imelig sikker på at Desmond ikke er i fra Australia.

Epz.

Endret av EpziloN
Lenke til kommentar

Okey nå har jeg sett de siste episodene av lost.

Angående skyen som scanner folk. Kan det være en avansert utgave av dette

Pcer på størrelse med støvkorn, slik at de kan brukes til å overvåke klima og alt mulig. Simen1 kan vel opplyse oss mer om dette??

Og er det bare meg eller var det ingen som reagerte på at de snakket om vaskemaskinene som så nye ut?

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Okey nå har jeg sett de siste episodene av lost.

Angående skyen som scanner folk. Kan det være en avansert utgave av dette

Pcer på størrelse med støvkorn, slik at de kan brukes til å overvåke klima og alt mulig. Simen1 kan vel opplyse oss mer om dette??

Og er det bare meg eller var det ingen som reagerte på at de snakket om vaskemaskinene som så nye ut?

5624902[/snapback]

Fikk ikke med meg den snakkinga om vaskemaskinene som s¨å nye ut jeg, men jeg tror det at når de symbolene kom fram etter at telleren nådde null betydde sikkert at de derre fall dørene som said eller hvem nå det var som la merke til det når de først gikk inn i bunkeren tidligere i serien, noen som støtter den teorien eller?

Lenke til kommentar

Henry gale juger!

Henry Gale er nok en "other", jeg sakser bare litt fra www.4815162342.com

The name the man gave who was captured was Henry Gale. This is also the name of Dorothy's uncle in the Wizard of Oz.

In the Wizard of Oz, when the wizard is exposed, he says that he is from Minnesota (which is where Lost's Henry Gale is from), and in the WoO, he disappears in a hot air balloon at the end (which is our Henry Gale's supposed method of transportation).

Endret av nord
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå er det rundt 124 sider i tråden og hva jeg sier har kanskje kommet fram før, men under visningen av Dharma videoen sier stemmen på båndet noe sånt som "vi ønsker et stort forskingskompleks hvor forskere fra hele verden kan arbeide sammen på temaer som psykologi, biologi osv. kalt the reality \ virkeligheten".

Hvis øya er et stort forskingsareal vil det forklare mange av de unaturlige sakene som foregår. Merkelige opplevelser eller drømmer, ulike dyr osv. Ta en titt til på Dharma videoen og legg spesielt merke til hva det sies om forskingskomplekset.

Dreit jeg meg nå? :ermm: Samme det...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Neida, det er bra. Med så mange sider, må ting bli sagt flere ganger. Tenk på nye folk som finner tråden her, som meg, så er det flott å få vite slike ting. Men har hørt det litt vagt før, men ble litt mer klar over det nå. Kan jeg få kommentere nicket ditt? Første jeg tenkte var, oi her har vi en høyt lvl d&d cleric :p

Lenke til kommentar
Det med at folk ikke sier noe til hverandre er litt ulogisk.

Hadde jeg sett noe slikt hadde jeg sprunget som en stukket gris til nærmeste person for å fortelle.

5626455[/snapback]

jepp, men dette er jo helt typisk enhver amerikansk produksjon.

Lenke til kommentar

"Episode allusions" hentet fra tvtome.com:

Sawyer: (to Hurley) If this was a scary movie, I'd be with a hot chick. Not you Babar.

This is in reference to HBO's 1990's, Babar is the main character of a French childrens book written by Jean and Laurent de Brunhoff, which tells of a young elephant (Babar) who leaves the jungle, visits a big city, and returns to bring the benefits of civilization to his fellow elephants (Edit)

Sawyer: (to Hurley) What you got there Re-run?

This is in reference to the 1970's comedy sitcom What's Happening!! about three friends in high school. Rerun's heavy weight was one of the many consistent punchlines on the show. (Edit)

The Wizard of Oz: Character name, Henry Gale.

The captive's name, Henry Gale, is the name of Auntie Em's husband from the classic 1939 film The Wizard of Oz. He also mentions getting to the island on a balloon. The Wizard of Oz also arrived in Oz in a balloon. Australia where flight 815 originated from is also refered to as "Oz" (Edit)

"Episode trivia" hentet fra tvtome.com:

Response: Henry Gale wearing shoes. Some of "The Others" also have worn shoes before like Ethan and Mr. Friendly. (Edit)

The timer reaches zero in this episode. When the timer reaches zero, the clock switches to a series of hieroglyphics. The first three places are red color on black ground, the last two digits are black colored on red ground.

Only the first, third, fourth and fifth symbol are visible before the timer is reset in the very last moment:

Digit 1 is egyptian for S (cloth)

Digit 2 is not shown

Digit 3 is not in the short version of the egyptian alphabet, it remotely resembles the symbols for ISH or MI

Digit 4 is egyptian for AH (vulture)

Digit 5 is not in the short version of the egyptian alphabet, it remotely resembles the symbols for H, S or B

Note: Egyptian texts are written without vocals and are read usually from right to left (Edit)

When Sayid is travelling in the vehicle with American soldiers, one of them is the man Kate thought was her father for a long time, Sgt. Sam Austen. He is also holding a picture of Kate. (Edit)

Henry Gale was wearing shoes when we saw his feet, however the others do not wear shoes. (Edit)

"Episode quotes" hentet fra tvtome.com:

Sawyer: Why don’t you shut up bamo? Or your ranch disorder is gonna be the new lead item on the coconut internet.

Hurley: Fine. Go ahead. Tell everyone the fat guy has been hiding ranch dressing. The fat guy likes to eat. Yeah I’m fat. Fat, fat, fat, fat, fat. You think I don’t know that? These people like me. Find the damn frog by yourself.

(Edit)

(Sawyer speaks to Jin who ignores him)

Sawyer: What we ain't friends anymore? (Edit)

Solider: Whose the Commanding Officer here?

Sayid: They left two hours ago.

Solider: Your English is good Abdul, but you're lying, and that ain't so good. (Edit)

Jack: John, what if he's telling the truth?

Locke: Jack, what if he's not? (Edit)

Jack: Sayid, what are you doing?

Sayid: What needs to be done. (Edit)

Personlig syntes jeg episoden var veldig bra. Sayid er en av de bedre karakterene i serien. Det at Charlie blir en "Mørkere" karakter(spesielt i Sawyer episoden) rettferdigjør litt mer den elendige episoden til Charlie. Tror den var nødvendig for å gjøre Charlie til en bedre og mer interessant karrakter.

Det er også litt merkelig at mange klager over at det går tregt i serien. Så langt i sesong to har man fått vite hva som er i luken, hvordan monsteret ser ut, langt mer om "the others", langt mer "hint" om hva som er på øyen, hva som skjedde med haleseksjonen, hva Kate flyktet fra og sikkert enda mer jeg ikke har kommet på. Skulle ikke forundre meg om vi også får svar på hva som skjedde med Clair når hun ble bortført og hvordan flyet styrter før sesongen er over, for ikke å snakke om hva nedtellingen fører med seg og hva som er skjedd med Walt.

Jeg satt med langt flere spørsmål i sesong 1 enn sesong 2. Kanskje også det at så mange spørsmål er blitt besvart har medført at enkelte finner serien mindre spennendes. I tillegg til at forventningene til svarene er så høye.

Hva var plottet til denne episoden? Jo, franske damen finner Sayid på en temmelig tåpelig måte, bringer han til en fange som Sayid tar med til basen og begynner å torturere. Kan oppsummere det med to setninger, men allikevel gjør de det ganske spennendes og er nok tydeligvis en "plattform" til en eller annen eskalering mot slutten av sesongen.

For ordens skyld var blikket Henry sendte Sayid når han forlot rommet/ble dratt ut nok til å overbevise meg om at han er en av "the others". Var creepy.

Bare synd de kvittet seg med Ethan, hadde vært genialt om han fortsatt lusket rundt i buskene.

Sawyers "Uh, uh, uh, jungle boy, not even for one second." kommentar til Ethan i sesong 1 er og forblir Lost sin kuleste kommentar. :yes:

Lenke til kommentar

Trenger egentlig ikke si mer enn at jeg er enig med Dotten over her. Veldig godt sagt. Og jeg støtter deg i det at det er feil å si at det skjer lite i sesong 2. Det har skjedd veldig mye i sesong 2 faktisk, mend stemmer nok at mange blir lei fordi de får svar på spørsmålene sine. Merkelig som det høres ut. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...