soveplast Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Har nettopp vært og kjøpt et nytt skjermkort av Geforce4 MX. Tidligere har jeg hatt et PCI skjermkort. Når jeg da starter maskina bare piper den, og det kommer ikke noe bilde. Jeg hører at maskina jobber videre, men det hjelper jo ikke mye. Prøvde med gamle skjermkort og flashet bios til det aller nyeste, men det hjalp heller ikke. Finner ikke noe om dette på abit sine sider. Maskina er: Adit KT7A AMD Athlon 1000MHz 256MB SDRAM 1 HD og 1 CDROM Geforce 4 Hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 virker mer som om gf4 kortet er DOA (ødlagt) Tror nok du bare må sende kortet tilbake til selger (kanskje spør om du kan få et gf4 ti4200 som erstatning) Der er noen problem med abit kt7a og gf4, men har ikke hørt om noen med det problemmet. Her er de vanlige problemmene: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=38368&forum=24 Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Det skal stå hva de forskjellige pipelydene betyr i manualboka til hovedkortet ditt. Lykke til.... Lenke til kommentar
soveplast Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 prøvd å leite rundti manualen, men finner ingenting om pipelyder. finner heller ikke noe om dette på abits hjemmesider. dette er litt kjipt syns nå jeg. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 men det virker med gamle skjermkortet? Isåfall må det være gf4 kortet som er dødt Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Plugg inn begge kortene, sett bios parameter: "Init display first: PCI" og start opp med skjermen tilkoblet PCI kortet. Da burde du da få tatt en titt på det i windows. (Og få sett om det starter). Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Hmmm...rart at d ikke er nevnt noe om d i manualen! ...man skulle hatt en reserve-maskin slik at en kunne teste komponenter!!! Lenke til kommentar
soveplast Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 har testet kortet på en annen maskin. funker greit. dette har ikke samme hovedkort, men er abit det også. prøvde kortet på en annen maskin og det funka der. startet opp maskinen det ikke fungerer med to skjermkort og kom inn i win2k. finner ikke agp kortet selv om jeg søker etter det. [ Denne Melding var redigert av: soveplast på 2002-08-11 00:19 ] Lenke til kommentar
-Stone- Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Pass på at kortet sitter slik det skal... Sitter skjermkortet skeivt, vil du få det problemet der... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 hint! IKKE KJØP DET SHITTKortet mann... jeg fikk bedre score i 3dmark med et gf2 32mb jeg har celeron og han andre har amd Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Regner med at VIA driverne dine er Ok og? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Og så kan det hende at dette er aktuelt: :smile: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...t%29.+%28KT7%29 Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Se om du kan stille på noe i BIOS slik at den bytter fra PCI som det gamle skjermkortet ditt var til AGP som det nye er. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Simen: Den muligheten har du nok ikke. Kun mulighet til å velge "oppstarts" kort om du har tilkoblet 2 stk. (PCI/AGP). Lenke til kommentar
Coq Rouge Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Jeg kjenner til problemet, hadde det selv på min maskin da jeg satt inn AGP-kortet. Har samme hovedkort. Løsningen var enkel. Skru av strømforskyningen, da skal du av en eller annen grunn få bilde på AGP kortet også når du skrur på igjen, når du rebooter igjen vil det svikte, så sørg for å gå inn i BIOS setup med engang etter å ha skrudd strømforskyning av og så på igjen. I BIOS-setup velger du "Integrated Peripherals"-menyen og går ned til "Init Display First" og setter denne til AGP. Da fungerte det i alle fall for meg. Hvis du ikke får bilde etter å ha skrudd strømforskyning av/på, setter du inn PCI kortet og gjør endringen ved hjelp av dette. Coq Rouge (var frustrert i flere dager av denne) Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Og her: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm Under "Boot/Restart/Shutdown" finner du BeepCodes. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Hvis du har revisjon 1.2 eller lavere av kt7a kortet, så kan du nesten glemme gf4 kort, uansett modell. Snakket med en tekniker fra komplett om dette, og han sa at det var bare flaks om den kombinasjonen virket. Pål Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 20:34, Colin skrev:Hvis du har revisjon 1.2 eller lavere av kt7a kortet, så kan du nesten glemme gf4 kort, uansett modell. Snakket med en tekniker fra komplett om dette, og han sa at det var bare flaks om den kombinasjonen virket.Pål Kombinasjonen abit kt7a og GF4 fungerer fint den, sålenge en deaktiverer agp4x, men siden det ikke er merkbare ytelsesforskjell på 4x og 2x så skulle ikke dette ha noe betydning. Om agp4x er på vil systemet bli veldig ustabilt. Lenke til kommentar
soveplast Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Forsøkte et annet GF4 kort nå, TI4400 med 128MB DDRAM, og den fungerte helt fint, så det er ikke noe galt med AGP porten. Alt fungerer utenom MX kortet på den andre maskinen min. Fatter ikke dette. Har sendt mail til leverandør og produsent av kortet også nå, for det må jo være en løsning på problemet. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Kanskje mx har DØD! , prøv det i en annen maskin :wink: Lykke Til LOZER (som har Matrox MileniumG400 DualHead 32mb :razz: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå