Gå til innhold

Maskin piper i oppstart

soveplast

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært og kjøpt et nytt skjermkort av Geforce4 MX. Tidligere har jeg hatt et PCI skjermkort. Når jeg da starter maskina bare piper den, og det kommer ikke noe bilde. Jeg hører at maskina jobber videre, men det hjelper jo ikke mye.

Prøvde med gamle skjermkort og flashet bios til det aller nyeste, men det hjalp heller ikke. Finner ikke noe om dette på abit sine sider.

Maskina er:

Adit KT7A

AMD Athlon 1000MHz

256MB SDRAM

1 HD og 1 CDROM

Geforce 4

Hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har testet kortet på en annen maskin. funker greit. dette har ikke samme hovedkort, men er abit det også.

prøvde kortet på en annen maskin og det funka der. startet opp maskinen det ikke fungerer med to skjermkort og kom inn i win2k. finner ikke agp kortet selv om jeg søker etter det.

[ Denne Melding var redigert av: soveplast på 2002-08-11 00:19 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjenner til problemet, hadde det selv på min maskin da jeg satt inn AGP-kortet. Har samme hovedkort.

Løsningen var enkel. Skru av strømforskyningen, da skal du av en eller annen grunn få bilde på AGP kortet også når du skrur på igjen, når du rebooter igjen vil det svikte, så sørg for å gå inn i BIOS setup med engang etter å ha skrudd strømforskyning av og så på igjen.

I BIOS-setup velger du "Integrated Peripherals"-menyen og går ned til "Init Display First" og setter denne til AGP. Da fungerte det i alle fall for meg. Hvis du ikke får bilde etter å ha skrudd strømforskyning av/på, setter du inn PCI kortet og gjør endringen ved hjelp av dette.

Coq Rouge (var frustrert i flere dager av denne)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-11 20:34, Colin skrev:

Hvis du har revisjon 1.2 eller lavere av kt7a kortet, så kan du nesten glemme gf4 kort, uansett modell. Snakket med en tekniker fra komplett om dette, og han sa at det var bare flaks om den kombinasjonen virket.

Pål

Kombinasjonen abit kt7a og GF4 fungerer fint den, sålenge en deaktiverer agp4x, men siden det ikke er merkbare ytelsesforskjell på 4x og 2x så skulle ikke dette ha noe betydning.

Om agp4x er på vil systemet bli veldig ustabilt.

Lenke til kommentar

Forsøkte et annet GF4 kort nå, TI4400 med 128MB DDRAM, og den fungerte helt fint, så det er ikke noe galt med AGP porten. Alt fungerer utenom MX kortet på den andre maskinen min. Fatter ikke dette. Har sendt mail til leverandør og produsent av kortet også nå, for det må jo være en løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...