Gå til innhold

Restarter når jeg brenner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan høres ut som et strømproblem ja. Når laseren i brenneren kickstarter bruker den en del strøm. Dersom du allerede ligger på nippet til hva strømforsyningen klarer så kan det være det er grunnen. prøv som D-harry sa å sitte brenneren på en av de andre uttakene (en av de andre hovedforgreningene), og se om det hjelper. Fortell gjerne også hvilken PSU du har, og hvilken rating denne har, samt generellt sett hva som står i maskinen. CPU og skjermkort, antall CD/DVD/HD enheter osv.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Høyreklikk på Min Datamaskin og velg Egenskaper, deretter går du på fanen som heter Avansert, og klikker på InstillingerOppstart og Gjennoppretting. Fjern krysset på "Start på nytt automatisk".

Istedenfor at pc'en restarter, så vil du nå få en bluescreen med en feilmelding, samt en feilkode. Gjør dette, deretter poster du feilmeldingen i denne tråden.

 

EDIT: Dersom du får "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" etterfulgt av en feilkode, så vil jeg tro det er hovedkortet som må byttes.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Den feilmeldingen sier meg ingenting. Er den fra Nero? Tviler på det har noe med restart-problemet å gjøre.

 

Skriv ned så detaljert som du gidder. Det jeg hovedsakelig vil prøve å ta et overslag på er om du har nok strøm. Om du har en 250W PSU med 8 harddisker og et 6800-kort f.eks. så sliter du. Om du oppgir sånn om trent hva som står i maskinen av komponenter så går det ann å se om det potensielt er et problem. Ta gjerne med merket på akkurat PSU.

 

EDIT: Invalid work queue item, du får lese på det selv =)

http://www.mcse.ms/archive19-2005-5-1619466.html

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Vel jeg har ikke så mye peiling men jeg har to dvd rom der den ene er brenner og en harddisk. Det er de som det går en slik kabel til fra den boksen hvor strømmen kommer inn. På den boksen står det faktisk 400W.

Det er bare to kabler med strøm som kommer ut i fra den strøm boksen, de deler seg i to igjen så jeg har fire strøm kontakter. DVD romene deler og harddisken har en og en som går til ingen ting.

 

 

Fra bluescreen:

Teknisk informasjon:

Stop:0x00000096 (0x81b864f0, 0x80561440, 0x80561440. 0xf833dbf0)

 

NDIS.SYS - Address f833dbf0 btseat f833000 datestamp 41107ec3

 

Fant dette men det hjelper meg lite skjønner ikke helt jeg: http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dd....asp?frame=true

Endret av oleeid
Lenke til kommentar

Den errorkoden er ofte forbundet med defektiv ram (eller at rammen ikke helt like posisjonen på hovedkortet den står i).

 

Ta ut all ram fra maskinen, sett så kun 1 brikke i plass #1. Sjekk om problemet forsvinner. Hvis det er det samme, bruk en av de andre brikkene i samme posisjon og test igjen.

 

Evt. kan du kjøre en ram-tester applikasjon dersom du vet hvordan de brukes.

 

Jeg ville ihvertfall underøkt ram før du gikk videre. Strøm skal ikke være et issue om du har 400W.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

http://www.memtest86.com/

 

Programmet som er tilgjengelig der gratis for nedlastning vil teste minnet ditt ved å skrive en masse forskjellige mønstre til det, og så lese det tilbake mens den ser etter uregelmessigheter. Dersom du kjører en full test der og ikek får noe feil kan du utelukke RAM-problemer.

 

For å kjøre programmet trenger du å lage en bootable floppydisk eller CD. Resten av det du trenger å vite står i den linken. Si ifra hvis du setter deg fast underveis.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Ja tror jeg skjønte det etterhvert. Lastet ned programmet og iso filen. Men da er det et par ting jeg lurer på.

 

Skal jeg starte med å bruke progammet eller boote med cd`en?

Hvordan skal jeg brenne iso fila på en cd når ikke dvd brenneren virker som den skal?

Har du tilgang på en annen pc med brenner, eller som du kan sette brenneren i?

Du kan jo alltids gamble på at maskinen ikke restarter seg under brenninga :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...