nree Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Som topic sier har jeg lyst på eit HTML e-post skjema... Dette trenger ikke inneholde mer ein Navn: E-mail: Fritekst: Noen som har noen forslag? Kan være noe som har som action og poste til ein php fil, men selve e-post skjemaet skal ligge i ein HTM fil... EDIT: Kansje også ein gjestebok med samme kriterier! Endret 3. september 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Vel selve skjemaet er jo bare et skjema: <form action="mail.php" method="POST"> <fieldset> <legend>Send meg en epost</legend> <label>Navn: <input type="text" name="navn"></label> <label>Epost: <input type="text" name="mail"></label> <textarea name="content"></textarea> </fieldset> </form> Php koden må du nok ta i php seksjonen men jeg bruker kansje noe du kan endre: <?php @extract($_POST); $henvendelse = stripslashes($hen); $kontakt = stripslashes($kontakt); $tlf = stripslashes($tlf); $epost = stripslashes($epost); $fritekst = stripslashes($fritekst); $data = "Navn/Bedrift: $kontakt Telefon: $tlf E-post: $epost Fritext: $fritekst "; mail('mail adresse',"Tittel" . $henvendelse,$data,"From: $kontakt <$epost>"); ?> <h3>Registrerte data:</h3> <p><?= str_replace(array("\n","\r"),"<br/>",$data); ?></p> <p> Vi vil svare så fort vi kan<br/> Får du/dere ikke svar innen 3 virkedager prøv igjen </p> Lenke til kommentar
nree Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Takker for svar... Holder på med det akkuratt nå... På PHP koden vet jeg ikke hva jeg skal endre på, gidder du forklare litt mer på det? Jeg lurer også på hva knappen skal hete og inneholde... <input type="button" value="???" name="???"> Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 <input type="submit" value="Send skjema">? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 value="." er bare det som kommer til å stå på knappen. Setter du tunfisk, så står det tunfisk på knappen. Lenke til kommentar
nree Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Jeg vet det... Men hva annet skal stå dær? Og hva skal jeg redigere i PHP fila!? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Goggen, et mailscript er en individuell oppdagelse bla bla (..) I.E skaff deg peiling; du kan ikke spørre om alt. Da stresser du deg selv, kanskje mest andre. www.php.net Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Et PHP skript som det der er jo ikke akkurat vanskelig å redigere heller da... ting med $ foran skal du ikke endre, men ting inni ' ' kan du endre... Vanskeligere er det ikke, igrunn... Nå har du i hvertfall fått et hint om hva du kan endre der og ikke endre... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Off topic: Finner det litt rart at du har klart å skrive "forlag" to ganger. Noen ganger lurer jeg på om folk kopierer og limer inn ord de allerede har skrevet. Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Sjekk Scriptet på Epleweb.com Der er det et veldig bra mail skjema som er lett å bruke. Lenke til kommentar
nree Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Off topic:Finner det litt rart at du har klart å skrive "forlag" to ganger. Noen ganger lurer jeg på om folk kopierer og limer inn ord de allerede har skrevet. Hehe :!: Takk, var syk når jeg skrev det så jeg tror jeg skylder det på sykdommen Lenke til kommentar
nree Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Takk for linken Aisutora... Jeg brukte scriptet og med ein liten modifikasjon ble det eit slags HTML e-post skjema... Men, hvordan får jeg dette: elseif(mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>")) { echo "<h2>The email has been sent!</h2><p>I will get back to you as soon as possible.</p>"; } else { echo "<h2>The email was not sent</h2><p>Please try again... If the problem continues there's probably something wrong with the server.</p>"; til og i stede for og lage ein melding, sende deg til ein side... altså, vist mailen er sendt: sendt.htm og vist de ble noe feil: feil.htm Endret 3. september 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hvorfor vil du ha ny side? Er da ikke noe poeng det, når skriptet sier fra som den er sendt eller ikke selv? Lenke til kommentar
nree Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Jeg vil at scriptet skal sende brukeren til ein side som heter sendt.htm vist mailen ble fullført sendt! og motsatt med feil.htm Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Men poenge med det er hva? Kan vel alltids sette inn en meta refresh til ny side, men jeg skjønner fortsatt ikke poenget, da skriptet sier fra selv når mailen er sendt, ved å legge inn en melding på samme side... Lenke til kommentar
nree Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Poenget er at vist jeg setter inn ein såkalt refresh (gidder du si koden ) så blir siden som sier i fra om mailen er sendt eller ikke i sammenheng med designet ellers på siden... Du kan jo teste selv: http://goggen90.tk/ EDIT: Så ut som den var nede nå ( Bruk http://home.no.net/goggen06/ ) Endret 3. september 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Du må vite litt om php for å kunne implementere det i siden din. http://forum.hardware.no/index.php?showforum=30 http://php.net Alvorlig talt, du har jo fått alt på sølvfat! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Du må vite litt om php for å kunne implementere det i siden din. http://forum.hardware.no/index.php?showforum=30 http://php.net Alvorlig talt, du har jo fått alt på sølvfat! So? Dette er et forum, ikke ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg