Gå til innhold

CS source/1.6 server

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på om jeg kan kjøre en 12slots cs:source server og Ventrilo 20/25 slots med en 4\4mbit linje og denne pc`en? Linjen kommer vel til å bli oppgradert etterhvert også.

AMD sempron 2800+ 1.6ghz

1024mb RAM

og en grei harddisk.=)

Eventuelt kjøre en 1.6 server i tillegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så hardwaren holder nok for serverene, men det er linjen som ikke holder?

Det er egentlig ingen krise siden vi kommer til å få internetten raskere hele tiden, hvis det kommer noen som vil konkurrere med NTE. :roll:

Kan lett oppgradere til 10\10 hvis vi vil.

Lenke til kommentar

Linja bør holde.....

Har selv kjørt CS (12 players) og Teamspeak (12 slots) på 4200/704 linje, og det funker greit det....litt høy ping i CS av og til, men med 4 Mb upload burde det ikke være noe problem. Veit ikke hvordan Ventrilo er ifht Teamspeak da, men det kan vel ikke være så mye forskjell.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Ja, har tweaket både os'et og CS konfigurasjonen.

Kjører Win XP Pro SP2 på en gammel Compaq Deskpro 800 Mhz (gammel "kontor-pc" fra jobben), med 384 MB RAM. Litt lite ram, bør minimum ha 512.

Kjører også webserver og ftpserver på denne maskina.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Kommer nok til å kjøre på en ganske mye kjappere pc så regner med det har endel og si også.

En AMD 2800+ og 1024mb RAM. Rammen har ihvertfall endel og si på cs\css serveren.

Om jeg skal kjøre webserver og ftpserver får jeg se om jeg gidder å lære meg. Er bare cs\css og en VT server jeg først tenker på så får jeg se hvordan linja takler det.

Lenke til kommentar

1024 MB ram er ihvertfall nok. AMD 2800+ er mer enn nok.

Men du bør jo også sette opp hlstats eller Psychostats også da. Få opp en ranking for alle spillerne. Da må du ha web-server, mySQL og Perl og php. Ganske greit og sette opp. Bruker ikke mye ressurser heller, hvis du da ikke har mye flash på web-sida. Men på 4 MB upload skulle det også gå greit.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Har tenkt å ha det mer som en Warserver for pc`er.

Om det blir source eller 1.6 server enda vet jeg ikke. Får se hva jeg spiller når linjen kommer like før jul^^.

Hvis linjen takler 1 WS source og VT 20-30 slots så kommer jeg sikkert til å sponse ut noen vt-rom til klaner.

Kan fikse slik at det blir 10\10 når den tid kommer også så jeg har mer muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...