Gå til innhold

Noen som har fått E-post/Digital kamera Fra WWImport?

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

For å være helt ærlig hadde jeg egentlig regnet med dette. Jeg har opplevd det samme flere ganger, og opplever alltid at bedriften som har dette "superbillige" produktet trekker seg i siste liten.

Jeg har også prøvd å presse firmaet til å levere til prisen som er avtalt. Dette har aldri ført fram. Det er dessverre mange useriøse aktører i markedet, og det viser seg nå altså at WWImport er en av dem. Hvem var det som sa "Selg ikke skinnet før bjørnen er skutt"? ..

Det er helt tydelig at WWImport her har bæsjet på leggen, og ikke ønsker å virke noe som helst seriøs videre. Hadde dette vært et ønske, hadde de tilbudt oss som allerede har bestillt kameraene til prisen som var lovet, og dekket inn underskuddet av egen lomme. Dette er likevel noe vi bare kan se langt etter.

Forøvrig kan det nevnes at jeg ikke ønsker å ha noe mer å gjøre med et firma av dette kaliberet noensinne igjen. I stedet for et digitalkamera til jul, ble det 10 Mbit bredbånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Det var synd at det ikke gikk ant å få til en butikk som kunnet presse prisen på en vare til dette nivået for å se om det kunnet ført med seg andre aktører også måtte senket prisen. Til han som ønsket et alternativ til kamera kan jeg anbefale Fujifilm FinePix 2800 ZOOM som ser ut til å kan bli en bestselger. Prisen på varer i Norge burde generelt være lavere.

God Jul.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Det skal bli spennende å se om de som har forhåndsbetalt vil få igjen pengene sine.

Det er nok svært sannsynlig at det ligger mer svindel bak her enn vi aner. Brevet som ble sendt ut til kunder som har forhåndsbestilt oser av løgn på måten det er skrevet. Hvis dette hadde vært en sann historie ville ikke vedkommende skrevet et så langt brev kun for å forsvare seg. Og hva med bedriften som viste seg å være "fake" - hvorfor ikke navngi denne - det ville vært helt greit å gjøre dette, men kanskje litt vanskelig når den ikke eksisterer. Er det noe vi mennesker liker å gjøre så er det å plassere ut eller dele skyld med andre, og i dette tilfelle ville det vært en naturlig respons fra en person som faktisk skriver en full A-4 side på å forsvare seg.

En god leveregel er og vil alltid være: når noe er for godt til å være sant, så er det heller ikke sant.

Hva som er svindelen med World Wide Import er ikke godt å si, men en person som har vært 11 år i bransjen ville ikke gått i en så dum felle som han utgir seg for å ha gjort. Det kan tenkes at vedkommende ikke hadde regner med noe særlig publisitet og dermed mottatt forhåndsbetaling fra en og annen person som ikke hadde mottatt varer, men når http://www.digitalkamera.no plutselig gir nettstedet enorm reklame og sørger for tusenvis av seere, ja da ble kanskje risikoen for stor.

Kanskje jeg er noe rask til å dømme, og kanskje dette var ment som et ærlig forsøk - vedkommende eier jo ikke gramatiske egenskaper, så det er jammen ikke sikkert at han er så fryktelig intelligent. Likevel tror jeg nok dette var et godt forsøk på en liten svindel-butikk som kunne drives uten for mye publisitet, og som ville blitt sporløst borte etter noen uker.

Synspunkter ?

Lenke til kommentar

> Dersom WWIE ikke vil levere varene, noe som er HØYST sannsynlig, er forbrukerrådet veien å gå da? eller advokat? eller politi?

Forbrukerrådet koster det i det minste ikke noe penger å bruke. Hvis du engasjerer advokat risikerer du å sitte igjen med masse saksomkostninger, og et ubrukelig krav mot en bankerott selger.

Hvis det er på det rene at WWIE ikke kan levere varene, er dette et vesentlig kontraktsbrudd fra deres side. Man kan da heve kjøpet, og kreve differansen mellom "gjengs" (=vanlig) pris og avtalt pris.

Hvis mange går sammen om å kreve dette, får han et meget stort krav mot seg.

Jeg synes at både Forbrukerrådet og Forbrukerombudet bør kobles på saken. Forbrukerrådet i forbindelse med de enkelte kontraktsbruddene, og Forbrukerombudet i forbindelse med markedsføringen som her er gjort.

MLW

Lenke til kommentar
Gjest mafister

La han nå være for svarte.

Han kom med en velbegrunnet forklareing på hva som hadde skjedd etc, helt sikkert irriterende for mange av dere som har bestil, men må jo være fortvilende for han også.

At Hardware.no på sin side nærmest gåt i "bresjen" for å knekke denne fyren ser jeg på som utolig arrogant. Feil kan gjøres og litt storsinn kan vises.

Husker jo en sak som verserte for litt siden angående plagiat etc. fra Hardware.no sin side; hadde det vært korrekt av oss å kjøre igang en kampanje eller.no for kjøre Hardware.no rett i grøfta? Få dem stemplet som useriøse plagiat tullinger etc..?

Aner ikke alder på folka som driver Hardware.no, men noen ganger virker det som om det er noen skolegutter som driver på.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:

Han kom med en velbegrunnet forklareing på hva som hadde skjedd etc, helt sikkert irriterende for mange av dere som har bestil, men må jo være fortvilende for han også.

hehe.. kan nesten ikke la være å le av de som "beskytter" svindlere... Ut i fra mitt synspunkt så var dette svindel fra ende til annen... Nesten så fyren må ha funnet en "Step-By-Step" guide for hvordan lure folk på nettet, eller kanskje en "Svindel for dummies".

Jeg skulle også klart å skrevet et dårlig formulert brev til dere om jeg hadde i utgangspunktet ønsket å svindle dere...

Et annet tips til dere som ønsker å benytte slike "tilbud", sjekk med Brønnøysundregistrene (www.brreg.no) om de finnes der, hvis ikke hold dere LANGT unna...

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:

En tommelfinger regel for alle som handler over nettet er aldri, uansett om det er nye varer eller brukte varer, å betale foskudd!

Enig. I allefall er dette tilfellet her, hvor man har en webside som ser utrolig useriøs og amatørmessig ut, i tillegg til tyvegods-priser. Man betaler kort og godt ikke forskudd for sånt! Enkelte har seg selv å takke vil nå jeg si.

Lenke til kommentar

Hei der

Jeg har ikke bestilt noe fra WWIE, men har fulgt med litt. Denne eposten de har sendt for å forklare hvorfor de ikke kan levere til oppgitt pris er så lang, velskrevet og innsmigrende at bare det er mistenkelig.

De kan ha vært i god tro, men sjansen er absolutt tilstede for at dette er en nøye utenkt svindel. De antyder jo at de kan levere kameraene til litt høyere, men fremdeles "konkurransedyktige" priser.

Vel, de har uansett sjansen til å demonstrere sin gode tro og gode sine gode hensikter ved å sørge for at de som har bestilt, i god tro de også, får det de er blitt lovet til den prisen som ble oppgitt.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Juristen som tidligere skrev at man kan kreve at avtalen om kjøp overholdes har rett, men kjøpsloven sier også noe om at selger må være i ond tro, det vil si ikke god tro :smile: Spørsmålet blir da om man kan si at selger her undersøkt så godt som han kunne om hans leverandør var seriøs.

Min gjetning er at han sannsynligvis ikke har det! Han blir derfor bundet av avtalen med alle dere som har bestilt.

Jeg så at noen nevnte her at det ville være dårlig gjort å kjøre ham konkurs. Vil bare legge til at i norsk lov er det ikke noe som heter rettferdighet. Det er lovene og paragrafene som bestemmer hva man kan gjøre, og ikke kan gjøre.

Syns forresten ikke de er så uskyldige jeg. De har sørget for at dere har brukt mye tid og krefter på dem. F.eks. her i forumet.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hallo!

Har fulgt debatten om WWImport med litt undring. Det er rart hvordan folk klarer å oppildne hverandre til å bli paranoide!

Jeg er helt enig med dere, WWImport virker ikke som en veldig seriøs leverandør. Seriøse leverandører selger ikke varer uten å ha kontroll på varetilførselen, - men det kan umulig komme som noen bombe på noen når det gjelder denne leverandøren? En butikk som selger varer 50% billigere enn normalpris via en amatørmessig webside på gratistjenesten Angelfire bør normalt få noen varsellys til å blinke.

Men er det ikke litt drøyt å begynne å rope svindel allerede? Fyren har utvilsomt dummet seg ut, men har noen til nå oppdaget faktiske feil eller løgn i de mange svært hyggelige og imøtekommende svarene han har sendt, med ekstremt bra responstid. Og hva med utbyttet av svindelen? Jeg forstår det slik at mesteparten skulle betales i postoppkrav ved levering?

I tillegg har han vel vært relativt åpen i forhold til dette med å sjekke ut leverandøren med en prøveordre.

For all del, hvis de som har betalt forskudd (smart trekk!) ikke får tilbake pengene, da har dere rett til å skrike svindel. For meg virker det foreløpig som om folkene bak WWImport har sett sitt snitt til å tjene kjappe penger gjennom å kjøpe fra en eller annen tilfeldig og useriøs leverandør de har funnet på nettet, med det samme har vel dere gjort? (De har forøvrig beviselig søkt etter leverandører på NEWS, søk etter [email protected]Google),

Kanskje dette teknisk sett kan klassifiseres som svindel, og selvfølgelig har dere rett til å være forbanna. Men spar stakkaren, og prøv heller for fremtiden å unngå å handle fra folk med lange frakker, løsskjegg og gode tilbud, enten dere treffer dem på Jernbanetorget eller på Internett.

Når ting virker for godt til å være sant - er det ofte det.

PS! Jeg bestilte for over en uke siden en mobiltelefon fra Yatack uten å ha hørt noe om leveringstid. Sendte en mail til kundeservice for 4 dager siden, uten å ha fått svar. Det kaller jeg useriøs nettsjappe :smile: ds

PS2! Til kompisen som klagde på grammatikken til WWImport "gramatikalsk" skrives "grammatikalsk" :smile: ds

Lenke til kommentar

Til dette må jeg si meg enig med "Anonym" bruker ID:33, det går å bruke hodet litt vel!!! Dessverre for de som har bestilt varer, men undersøk priser litt rundt omkring ikke bare Norske priser så vil dere se at sånne priser er ikke realistiske. Dette gjelder for alle Netshopper.

Dessuten koster det ikke mere tid å bestille noe på Internett enn det å sitte her å diskutere hvordan man kan få tatt "rotta" på noen som ikke holder hva de lover.

(litt andre ord enn hva bruker anonym ID:32 skriver)

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

> At Hardware.no på sin side nærmest gåt i "bresjen" for å knekke denne fyren ser jeg på som utolig arrogant.

Hardware.no handler om netthandel av datautstyr. Vårt mål er å kunne hjelpe folk til handle trygt og billig på nettet. Derfor har vi både prisguide OG webshopguide i Hardware.no. Vi har enda ikke rukket å lage en webshopguide på Digitalkamera.no, men det kommer.

Denne bransjen har slitt med et dårlig rykte, pga. diverse useriøse butikker. En generell skepsis mot handel på Internett vil også gå ut over Hardware.no.

Vi har ingenting i mot å hjelpe til å fjerne svindlere og useriøse butikker fra nettet, da vil netthandel bli tryggere for oss alle.

Det kan godt hende at selgeren har vært i god tro, og at han fortjener en klapp på skulderen for i det minste å ha forsøkt å skaffe kameraer til svært gode priser. Men det KAN også hende at dette har vært et svindelforsøk fra ende til annen. Denne saken burde etterforskes, og myndighetene burde settes på saken.

MLW

Lenke til kommentar

> men kjøpsloven sier også noe om at selger må være i ond tro, det vil si ikke god tro

Feil. Selger er underlagt et kontrollansvar, og det skal mye til for at selger ikke skal ha ansvar for leverandørers leveringssvikt.

Her kan selger fritt velge en annen leverandør, at disse ikke kan tilby varene like billig som den opprinnelige leverandøren er neppe relevant her.

MLW

Lenke til kommentar
Gjest mafister

> At Hardware.no på sin side nærmest gåt i "bresjen" for å knekke denne fyren ser jeg på som utolig arrogant.

Jeg må si meg enig med herr Wirak når han imøtegår denne påstanden. Hardware.no som guide til nettkjøp av datautstyr utfører bare funksjonen sin når de advarer mot useriøse aktører, som WWImport utvilsomt er. Synes artikkelen de la ut var grei og saklig, selv om jeg personlig ikke ville lagt ut den særdeles ydmyke mailen fra WWImport, hvis det ikke var godkjent fra dem. (Selv om det vel strengt tatt var en fordel for dem, siden de der fikk forklare bakgrunnen)

Når det gjelder den juridiske siden av saken lurer jeg på (som legmann, jeg er ingen jurist) om man har så mye å fare med. Seriøse postordrefirmaer (bl.a. H&M Rowells) gjør jo dette hele tiden, uten at jeg tror de blir saksøkt i nevneverdig grad: Du får katalog (dvs. tilbud) tilsendt i posten, du bestiller (aksepterer tilbud) og får svar tilbake om at varen er utsolgt fra lager og kommer aldri igjen. Jeg vet ikke om man må ta forbehold om leveringsproblemer/utsolgt for å komme avgårde med dette. Tok WWImport noe forbehold?

- Cyb

Lenke til kommentar

Jeg kan se for meg att han karen på wwwImport har kommet over denne leverandøren over nettet,tror ikke det er han som er en svindler,men en tulling på andre siden av kloden som har som hobby å svindle "dummies" fra f.eks Norge. wwwImport har sikkert tenkt hmm dette kan jo jeg tjene litt penger på snekkrer opp en side på ett par dager,sender ett par månederers arbeidsledighetstrygd rett i lomma på denne såkalte leverandøren,wwwImport kommer sikkert aldri til å bli noen leverandør av billige kameraer her i norge,isåfall ikke nå som han sitter med skjegget i postkassa. mitt råd til alle der grøønskollinger som har bestilt kamera(isåfall dere som har forhåndsbetalt) glem det kamera, kjøp dere ett kamera hos en seriøs forhandler her i norge,da har dere alle rettighetene på deres side. jeg er nesten sikker på attt han fjolsen på wwwImport ikke er registrert i brønnøysunds registeret,men jeg gidder ikke å bruke 8kr i gebyrer på å finne ut det...... lykke til med kamera kjøpene... :smile:

haha

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:

Jeg er en av mange personer som representerer et stort selskap innen Nettverk Distribusjon.

Ansgar Røkke

Dette er altså "mannen" bak wwimport... Jeg sjekket http://groups.google.com/ som en av dere sa... Gjett om han Ansgar har drevet med mye rart da...

En av de mer morsome artiklene jeg fant var denne:

We are looking for cheap but good quality digital camera. The minimum resolutions : 1 mega pixels. Zoom: yes

Hvor han hadde fått dette svaret:

I`m interested,can we talk?

Hubert Sosnowski

Kanskje det er han som er "svindleren"? :grin:

En siste oppfordring til dere alle: IKKE kjøp fra annet enn kjente (nett)butikker. Dere må kanskje betale litt mer, men hva så? De har i allefall varen!

Quote:

Hvis du er interessert, vennligst svar på vår email. Vi vil deretter arrangere et møte med deg, der vi vil diskutere din fremtid og enorme muligheter for å bygge opp en seriøs, stor og profesjonell organisasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...