Gå til innhold

6600Gt + Kjøler

Redalert

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ett 6600GT kort fra gainward, så bestilte jeg meg en kjøler fra zalman(VGA- kjøler)

Og når jeg skulle montere denne her vifta fant jeg ut at skjermkortet mitt kjører GPU og HIS eller hva det står for, altså to deler som må kjøles ned. Så da med andre ord, jeg har kjøling til selve gpuen, men hvor får jeg tak i denne?

http://www.pcb.se/ItemInfo?itemId=169476136

Mangler denne med andre ord surt.. så liten men følger ikke med

KJIPE Zalman :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken kjøler er det snakk om, men hvis det er VF700 så....................

"The HSI heatsink must be used together with the cooler. If the original heatsink integrates the HSI heatsink into one, then you cannot use VF700 on the card."

Men hvis du skulle løse problemet, skriv om det. Jeg har nettopp fått dette kortet selv og er ute etter en mer stillegående løsning på kjølingen.

Endret av UAM
Lenke til kommentar
Hvilken kjøler er det snakk om, men hvis det er VF700 så....................

"The HSI heatsink must be used together with the cooler. If the original heatsink integrates the HSI heatsink into one, then you cannot use VF700 on the card."

Men hvis du skulle løse problemet, skriv om det. Jeg har nettopp fått dette kortet selv og er ute etter en mer stillegående løsning på kjølingen.

er snakk om den biten på linken den skal sitte sånn her...

Zalman kjøler Den biten jeg mangler, men finner den ikke noen steder. Fant en i tyskland, men da kosta den 39kr generelt og 199kr med frakt til norge og det ekke _AKTUELT_ :D

Så tilfelle noen vet mere enn meg så fortell :yes:

Lenke til kommentar

Merkelig så motstridende opplysninger Zalman kommer med. Har også sett den HSI kjøleren, men hvorfor opplyser de ikke om den i monteringsanvisningen jeg refererte til? Vært fint om du kunne poste resultatene om du noen gang skulle få montert kjøleren, da jeg er svært interessert i få byttet stockvifta på kortet mitt.

Lenke til kommentar
Merkelig så motstridende opplysninger Zalman kommer med. Har også sett den HSI kjøleren, men hvorfor opplyser de ikke om den i monteringsanvisningen jeg refererte til? Vært fint om du kunne poste resultatene om du noen gang skulle få montert kjøleren, da jeg er svært interessert i få byttet stockvifta på kortet mitt.

Skulle nesten ha fulgt med som ekstra for folk med GT kort, for det er unødvendig og kjøpe inn ekstra deler som fint hadde passa i esken :p

Lenke til kommentar
Vært fint om du kunne poste resultatene om du noen gang skulle få montert kjøleren, da jeg er svært interessert i få byttet stockvifta på kortet mitt.

Ble nevnt her at man kan tipse microplex om ønskede deler som de kan bestille inn..

Microplex Help Forum

Nå har jeg ikke noe konto og lager det ikke heller, så hvis noen har så legg inn ett ønske å si ifra her når topicen har blitt lagt ut :p

Krever mye av dere, men er for deres fordel også :thumbup:

Lenke til kommentar

Skulle nesten ha fulgt med som ekstra for folk med GT kort, for det er unødvendig og kjøpe inn ekstra deler som fint hadde passa i esken :p

Det er ikke noe spesifikt for GT kortene, det er for de som har AGP kort.

Den HSI som det snakkes om, er brikken som konvererer PCIe signalene til AGP. Hvorfor skal Zalman legge med en ekstra kjøler? Det blir kun færre og færre av AGP kortene. Til og med Nvidia gidder ikke gi ut sine nyeste kort i AGP lenger.

Lenke til kommentar
Vært fint om du kunne poste resultatene om du noen gang skulle få montert kjøleren, da jeg er svært interessert i få byttet stockvifta på kortet mitt.

Ble nevnt her at man kan tipse microplex om ønskede deler som de kan bestille inn..

Microplex Help Forum

Nå har jeg ikke noe konto og lager det ikke heller, så hvis noen har så legg inn ett ønske å si ifra her når topicen har blitt lagt ut :p

Krever mye av dere, men er for deres fordel også :thumbup:

Hvis du leste min første post, så har jeg allerede nevt dette for Microplex. Fikk svar, og de tar den inn så fort de kan. Det kunne ta noen få uker (tipper at de har den i løpet av neste uke, eller uken etter).

Lenke til kommentar

Det er ikke noe spesifikt for GT kortene, det er for de som har AGP kort.

Den HSI som det snakkes om, er brikken som konvererer PCIe signalene til AGP. Hvorfor skal Zalman legge med en ekstra kjøler? Det blir kun færre og færre av AGP kortene. Til og med Nvidia gidder ikke gi ut sine nyeste kort i AGP lenger.

Samma om de ikke legger det ut lenger, fortsatt folk som trenger.

Lenke til kommentar

Er vel egentlig ikke så motstridende. VF700 serien ble lansert lenge før den kjøleren kom. På det tidspunktet var det riktig, de har vel rett og slett ikke oppdatert siden med info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...