storken Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 her skulle dere finne all den infoen dere trenger for å si hva som er feil. den skal gå på 200mhz rammen men er ikke så utrolig dreven på dette og biosen er låst så jeg må bruke amd64tweaker. hvordan får jeg den til å kjøre dual channel?? den går på cooln and quiet da screens ble tatt har forresten prøvd å sette mhzn opp til 200 og tras til 8 og tref til 200mz 3,9us men da frøs den etter 10 sek stay on topic Lenke til kommentar
storken Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 (bump) er det ingen som kan svare meg??? Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det ser ut som du kjører minne ditt på en 166 divider og at q&c er aktiv.... gå inn i bios og "Load optimized default " dette bør få maskinene til å gå som den skal... Mvh Stoneheart Lenke til kommentar
storken Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 (endret) skal prøve dette nå. takk til stonehead EDIT: det gikk ikke Endret 1. september 2005 av storken Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 det programmet der, som lar deg klokke i windows, hva heter det, hvor får du det? er det bra? Jeg har sett mange som har det, som om det liksom var noe default software som følger med prosessorer? det er ikke det vel? er det tredjeparts program? Lenke til kommentar
storken Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 kan ikke svare på alle spørsmålene men jeg kan gi deg en link(selv om det er OT) http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=106 men husk at du bare kan bruke programmet på athlon 64 bit Lenke til kommentar
storken Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) kan ingen svare meg?? som sagt så går prosessoren på cool and quiet og multipliern endrer seg etter hvor mye prosessorkraft som trengs (2 ghz max) edit leif var innom Endret 2. september 2005 av storken Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Singel channel: på grunn av at du har bare en brikke hvis jeg ikke tar feil? Du sier bios er låst? Hvis ikke så må du finne minne instillingene i bios minne står sikkert til 166MHZ, men skal stå til 200MHZ Prøvd å sette MEMCLK FREQ i a64 tweakern til 200MHZ ? Lenke til kommentar
storken Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 har jo to brikker! (det ser du jo på bildene) har prøvd å sette MEMCLK FREQ til 200mhz den frøs 10 sek etterpå! Lenke til kommentar
HAG Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 MSI er litt "lure", for dualram må rammen noenganger være naboer i slot 1 og 2 (eller 3 og 4), mitt K8N Diamond(S939) nekta dualram med en ledig slot mellom rammene. En løsning kan være og flytte den ene rambrikka til en ny slot og se i CPU-Z, er det A64 maskin kan C&Q styres litt i Coresenter - min 3200 har gått på 100% (2GHz) siden januar. Lenke til kommentar
storken Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 har bare 2 sloter til ram! cool and quiet bruker jeg fordi det da går ann til å sove om natten da cpuvifta går på 1300-1400rpm! Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 må bumpe denne posten fordi jeg trenger hjepl litt fort her Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kan bare svare på en ting her. NEI du har ikke støtte for dual channel. Socket 754 Prosessorene har ikke Dual channel støtte i CPU sin minne kontroller. Dette e kun mullig på 939 og 940. Samt Intel 478,775 Og gode gamle socket A med Nforce chipsett. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Sant det! Tror ingen hk som har mindre en 4 ramslotter støtter dual channel! Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 men (har dere ikke fattet det) hvordan får jeg rammen til å gå på 200mhz det er det jeg spør om!! Lenke til kommentar
storken Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 bumper denne igjenn fordi jeg får ingen fornuftige svar! Lenke til kommentar
trust_any1 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Kutt bumpinga... Fører bare til at folk blir negative... On-topic: test med en og en brikke... Still minne-timings lavere enn oppgitt og sjekk da... Prøv også å sjekke med 2.5-3-3-8, som rammen oppgir, i stedet for 2.5-3-3-7... Skjønner at det er frustrerende, men det hjelper ikke å mase... Om du prøver det jeg sier nå, og det ikke fører no vei, søk på google etter hovedkortet ditt og se om du finner noen som har samme problem... Bios-oppdatering, om mulig, kan også hjelpe... Lykke til! Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 OT, men likevel: Hva gjør det vel om han bumber etter to til tre dager? Jeg synes det er fornuftig jeg. Mange som bare sjekker "10 siste tråder fra forumet" på hw.no forsiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå