DigitaL BlasteR Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Litt OT, men noen som vet hvor tunge manuelvekter man bør starte med som 16åring. vet det ikke finnes noe fasitsvar, men hvor mange kilo bør en manuel vekt veie sånn omtrent i denne alderen? hva er vanlig å starte med for newbies? jeg begynte for et halvt årsiden med manualer, tar 20kg pr arm 50 ganger på høyre, og 44 på v. men så var jeg riktig nok ganske velbygd fra før av, og er den stærkeste på skolen (går i 10'ende) Da har du BRA grunnlag... Jeg er 2 (3?) år eldre enn deg, og jeg tar ikke mer enn 12 KG i et vanlig sett på rundt 10 reps... (skal sies at jeg bare har trent en måned) EDIT: for å svare på digital blasters innlegg, vil jeg tippe at du, hvis du ikke har så veldig godt treningsgrunnlag, vil starte på en mellom 5 og 10 kg per arm. ok...men hvor får man kjøpt 5/10 kg manualer? de tyngste manualvekter jeg har sett er på 2.5 kg tror jeg Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 ok...men hvor får man kjøpt 5/10 kg manualer? de tyngste manualvekter jeg har sett er på 2.5 kg tror jeg du må kjøpe med flere "vekter". en pinne og disee runde "platene". Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Litt OT, men noen som vet hvor tunge manuelvekter man bør starte med som 16åring. vet det ikke finnes noe fasitsvar, men hvor mange kilo bør en manuel vekt veie sånn omtrent i denne alderen? hva er vanlig å starte med for newbies? jeg begynte for et halvt årsiden med manualer, tar 20kg pr arm 50 ganger på høyre, og 44 på v. men så var jeg riktig nok ganske velbygd fra før av, og er den stærkeste på skolen (går i 10'ende) Manualer biceps altså? Det tror jeg ikke noe på. 20kg med 50reps for en tiendeklassing er ikke mulig I motsattfall må du bevise med bilde av deg og armen din Joda det er fullt mulig, men har ingen hensikt Det at man klarer det betyr ikke at man "klarer" det. For det er en tung belastning på kroppen. Spesielt i 16årsalderen da gutter blir mer kraftig bygget, tror ikke jeg det er bra å kjøre musklene for hardt med vekter. Men jeg vet ikke så mye om dette så er bare mine tanker om det Det du sier er jo såklart veldig fornuftig, men faktum er at hvis man ikke kan regne med den helt enorme fremgangen hvis man alltid skal stå på 100% sikker grunn. Jeg kommer sikkert til å få masse pepper for det utsagnet, men i bunn og grunn er det teknikk og forholdsmessig styrke og volum som avgjør om du blir skadet, andre ting som hvordan kroppen din reagerer på lavrepstrening, kan du ikke kontrollere. Det må egentlig gå som det går.. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Digital Blaster : At du tar 50 reps på 20 kg med en manual per hånd i strekk hørtes ytterst tvilsomt ut, til å være 16 år og trent i et halvt år. En sånn prestasjon tror jeg det er de færreste som klarer selv etter å ha trent i mange mange år. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Digital Blaster : At du tar 50 reps på 20 kg med en manual per hånd i strekk hørtes ytterst tvilsomt ut, til å være 16 år og trent i et halvt år. En sånn prestasjon tror jeg det er de færreste som klarer selv etter å ha trent i mange mange år. Du har nok forvekslet meg med mr crazy for meg ville det ikke vært noe annet enn en drøm å utføre noe slikt Endret 20. september 2005 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå