Gå til innhold

Barebone m/PentiuM, TwinMos, GeForce6600, funker?

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til oppsettet. Har satt opp noe som jeg tror er brukbart.

Er noenlunde fast bestemt på at jeg ska ha den barebonen jeg her har valgt. Er derimot mer usikker på valg av skjermkort og RAM...

HD har jeg, men må nok gå til anskaffelse av HD kabinett eller lignende.

Aopen XC Cube EY855 Socket 479, Pentium M, 855GME, AGP, LAN, USB, 1394

Intel Pentium M 760 2.0GHz PC533, 2MB, BOXED

TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 512MB CL2 Chip = WLCSP, (DDR-PC400MHz)

Gainward GeForce 6600 128MB DDR AGP8X, "Ultra/1760" TV/DVI, Retail

SMC EZ Connect Wireless G USB 2.0 ,54 Mbps 802.11g, WPA

Miljøgebyr: 5.04

Totalt: 8389.04

Vil ikke ha en veldig mye dyrere maskin, toppen 12.000,-! Må kunne spille spill som BF2 uten at det skal bli et alt for stort problem. Blir også en del video/bilde behandling og tekstskriving (for ikke og glemme internett surfing...).

Dette skal ikke bli noen super high tech maskin, og overklokking er utelukket... :yes:

:thumbup:

Endret av StereoSteward
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du på død og liv ha Intel så bør du lete etter en barbone som tar Intel Pentium M.

Pentium 4 bruker mer strøm, noe som produserer mer varme og belaster strømforyninga mer, noe som igjen skaper mer varme, varme fjernes av vifter, og dess mer varme dess raskere må viftene spinne = mer støy.

En annen side er at mens Pentium M kan gi amd litt konkuranse når det gjelder ytelse , ja så er Pentium 4 stort sett dårligere til det meste innenfor samme pris.

Unntaket er Pentium D (dobbelkjerne) som er et rimelig alternativ for de som har stort behov for å kjøre mange tunge oppgaver samtidig,

Men skal du ha det støysvakt så bør du velge et oppsett basert på

AMD 64 el Pentium M

Og i såmåte så er det oppsettet du har valgt et godt oppsett. Men intel purf :thumbdown: (ignorer min siste settning, jeg er intel hater) ;)

Endret av Osse
Lenke til kommentar

En annen side er at mens Pentium M kan gi amd litt konkuranse når det gjelder ytelse , ja så er Pentium 4 stort sett dårligere til det meste innenfor samme pris.

Nå må du passe litt på hva du skriver.

Pentium M er fortsatt dårlig på mange ting, og Pentium 4 kjører som regel i fra en Pentium M på ting uttenom spilling og liknende.

Og når du snakker om pris, så er ikke akkurat Pentium M billig. :whistle:

Forøvrig koster en Intel Pentium M 760 (533 FSB) 2458,-

og en Intel Pentium 4 650 (3.4 GHz) 2224,-

Se my point?

Skal trådstarter imidlertid ha et stille system som ikke blir for varmt, så gå for en Pentium M. Og ville valgt et 6600GT (minst) i stedet.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...