B4stian Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Ja, i filmen: Mission Impossible snakker han ene om at han trenger en data med en 686 eller 868 cpu med kunstig minne, finnes det eller hva? Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Ja, og fins lasersverdene i Star Wars? Hehe, neida...Godt pørsmål egentlig men jeg har ikke hørt noe om at slike prosessorer fins, hvem sa det i filmen, Ethan Hawk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 ja de finnes, de er litt vassere enn en 486.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 ja de finnes, de er litt vassere enn en 486.. Hehe, ok... Glemte at filmen er fra 1996. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Cyrix lagde prosessorer kalt 686 en gang i tiden, til socket 7, Pentium kompatibel. Oversettinga er det mest tragiske her likevel da. Det med kunstig minne har jeg sett i andre oversettelser også, de mener sikkert virtuelt minne men det kan de ikke vite de der over-selvsikre studentene som sitter å oversetter fordi de vant et anbud med studentbedriften sin eller hvordan iall verden de nå klarte å få en slik jobb. Får trøste oss med at det faktisk er verre i noen land. Den verste oversettingsbrølern jeg har sett i en film med norsk tekst var da "Zero on the right" ble oversatt til "Ingen på høyre side" :!: Ja er ikke høye teoretiske kunnskaper flott? Når handlingen foregår i et kampfly fra WWII så skal man ikke være veldig smart før man skjønner at Zero er et japansk kampfly, og selv om man ikke visste akkurat det burde det kime høylydt i gigantiske alarmklokker inne i hodet når man ender opp med en slik oversettelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå