perpyro Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Jeg holder på å feilsøke litt på en PC og tester nå med memtest86 som maskina er boota med. Problemet er at jeg ikke er sikekr på om det er noe feil med harddisken elelr om det bare er rammen som feiler. Maskina er vanskelig og kommer med ymse feilmeldinger, bsod og dll feil. Win XP pro lot seg installere etter flere forsøk med flere lockups og bsod under installasjonen. Har fått installert prime95 også og stresstesten der kjører nøyaktig 4 sekunder før den feiler. Så tester memtest86 bare ram eller tester den også harddisken? Endret 31. august 2005 av perpyro Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Memtest86 tester KUN minne. For å sikre dette, kjører den via linux (må startes opp på egen cd...) Men om det er feil på harddisken, finnes det egne program som finner ut dette. Finnes på hjemmesiden til harddiskprousenten. (si hvilken hd så ligger jeg ut link) EDIT: Du kan prøve dette universal-test-programmet Ultimate boot CD for Windows Endret 31. august 2005 av O. B. Lix Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) RAM EDIT: For sent... Endret 31. august 2005 av datating Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Har testa 3 rambrikker siden i går og det var feil på den ene. Begge de 2 andre har blitt testet i 9 timer hver uten feil så det ser ut som at det var minnet det var feil med. Genialt at man kan boote memtester slik at man ikke er avhengig av et funksjonelt OS for å kjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå