Squeegie Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Hvor kommer de fra? Er det et medie-program som skaper slike? Ser dem overalt; bilde-mapper og film-mapper. Bruker ACDC til bilder og mplayer2 og DivX Player 2.0 til film. Mvh. Morten Holje VKII Kontor/Data aka Boqs Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Det har jeg også lurt på.... Noen som vet? Lenke til kommentar
Laffe_ Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Tror det er windows som lager slike filer til forhåndsvisning av bilder og filmer. Har du Windows XP? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Det er databasefilen(e) til miniatyrbildene i ACDSee. Lenke til kommentar
Laffe_ Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 jeg har ikke ACDsee, men jeg får dem fordet... Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Men jeg kjører ikke ACDSee, men jeg har og denne filen opptil flere steder på harddisken. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Sorry, my bad. Det er selvfølgelig databasefilen til miniatyrbildene til Windows Explorer/utforsker. Les litt her (Google er din venn) Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Sånn har jeg også forstått det.. En slags browse fil til XP... Som holder informasjon om hva som er på bildene du har.. Egentlig ganske snedig ting, siden den også forhåndviser filmer uten at du må åpne dem. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Jeg syns de bare er irriterende! Jeg søkte gjennom alle HD'ene mine etter den filen og de var ca 670 thumbs.db filer på tilsammen 340MB! Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Det var opprinnelig et program som het Thumbs Plus for endel år tilbake som lagde slike databasefiler. Det var rett og slett en katalog over bildene dine, arrangert i thumbnails i et slags fotoalbum. Kanskje MS kjøpte de opp ellerno :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Det er Windows som lager dem! Når windows viser mappene med "thumbnails", lager den denne filen, og lagrer bildene i den. Dette gjør den pga da slipper den å bruke tid på å lage nye thumbnails neste gang - da bare leser den rett fra filen. For å slå av denne funksjonen, gå inn i folder options -> view -> ta på "do not cache thumbnails". (eller tilsvarende på norsk) du kan trygt slette alle Thumbs.db filer du finner på harddisken... Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Men jeg kjører 98SE:P men jeg kopierer en del av kompiser med XP da... takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Term Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hvis du har noen som helst bildebehandlingsprogram som genererer miniatyr visning. (photoshop m.m.) så lager windows denne filen automatisk for hver gang du velger miniatyrvisning på mappe via egenskaper. Dette gjelder også i windows 98 or 98SE. ettersom det er dette jeg bruker. håper dette gir en liten pekepin Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå