Gå til innhold

Nyeste TDK CDRW VS Plextor.??

yositosi

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny brenner og har problem med å velge om jeg skal ta TDK CD-RW Cyclone 24x10x40x "Burn Proof" eller Plextor 24x10x40x eller Richo sin nyeste.

Leste review av Plextor sin nyeste brenner på dinside og der stod det at den ikke ville brenne plater som ikke var sertifisert får 24x ved den hastigheten pga. noe som heter powerec eller noe slikt. Men at nyeste brenner fra Richo klarte dette helt fint pga. at man kunne slå av justlink funksjonen.

Noen som har en av de nyeste Plextor brennerne og har hat dette problemet. Går det ann å slå av denne funksjonen??

Så leste jeg review av TDK sin brenner hos TOMs hardvare guide, og der stod det at de hadde låst DAE (Digital Audio Extraction) til 20x hastighet. Så da mistet jeg litt lysten på denne brenneren også.

Noen som vet noe om dette, og om det går an å slå av denne funksjonen og powerec hvis det er på denne også??

Så har begynt å tenke på å kjøpe en Richo brenner, men hvor selger de denne??

Hva er egentlig best av TDK, Plextor, Richo??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv Plextor 24x10x40

Har hatt noen plater som kun var verifisert for 12X

Men i nero stod det burning at 24X. Så da går det nok.

Tok vel 3,5 min eller noe.

Den starter på lav hastighet, men øker raskt til max.

Mener å ha lest at Plextor har innebygd en funksjon der den tester cden før den setter opp hastiheten

Det jeg brant var noen musikk CD-er og et par spill.

En god brenner. Anbefales

Sjekk prisen på komplett.no

Lenke til kommentar

Takk for alle svar:)

Ingen som har prøvd å slå av powerec funksjonen?

Fant denne brenneren hos itbutikken til 1250kr, som så litt interesang ut:

"YAMAHA CD-Recordere YAMAHA CDRW 20X10X40X ATAPI

Yamaha CRW-2200E-B10

40x læse, 20x skrive, 10x overskrive, IDE, 8MB buffer"

Noen som vet om denne har burnproof teknologi?

Hva menes med at den bruker ATAPI, er det det samme som ATA grensensittet som hardisker bruker. Er dette raskere en IDE. Hva trenger man i PC`en for å bruke det??

Lenke til kommentar

Du kan ikkje skru av powerrec. (Med mindre du finne ein tweaka/uorginal bios)

Styr unna yamaha!!!! Kvaliteten på desse brennarane er heller tvilsom. Brenne du fleire cd'ar på rad så blir dei ustabile og etter kvart så blir dei ikkje stabile igjen når dei får pause heller.

Min gamle 4x brennar begynnte etter ca 2 år å berre brenna tull (ingen feilmld, men masse ubrukelige cd'ar). Heilt fintegentlig , for då fekk eg grunn til å kjøpa ny :smile:

Anbefale Plextor!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...