danweb.cjb.net Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Det include scriptet funker ikke hos meg Lokaltog. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Det include scriptet funker ikke hos meg Lokaltog. Godt at du kommer med alle eventuelle feilmeldinger og en beskrivelse av hva som skjer når du kjører det i samme slengen da. Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Får ingen feilmeldinger, men filenes innehold eks. oss.php blir ikke includert i index.php. var_dump($_GET) viser de samme verdiene som før Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Får ingen feilmeldinger, men filenes innehold eks. oss.php blir ikke includert i index.php. var_dump($_GET) viser de samme verdiene som før Uff, må jeg kode enda mer, altså? Ser scriptet ditt nøyaktig slik ut: <?php $side = @ $_GET['side']; $doc = "$side.php"; if(!empty($side) && is_file($doc)) { include($doc); } elseif(!is_file($doc)) { include('404.php'); } else { include('oss.php'); } ?> .htaccess: RewriteEngine on RewriteRule ^([a-zA-Z0-9]+)/?$ index.php?side=$1 Og du taster adressen http://(...)/tilby/ ? Og 'tilby.php' finnes i samme mappe som index.php? Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Scriptet ser nøyaktig slik ut! var_dump(); viser de samme verdiene enda! BEgynner å lure på om dette er mulig og overvinne jeg... Men trenger mod_rewrite til å fungere. I tillegg så includeres ikke siden oss.php når jeg går inn på siden, man må trykke fysisk på lenken for at siden skal includeres... Skal linken til sidene fortsatt være <a href="index.php?side=hoved">Hovedside</a> osv. ? index.php kanskje gjør ting lettere: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html> <head> <title>Assist1 - Investér i ditt barns framtid!</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1"/> <meta name="keywords" content="" /> <meta name="revised" content="Dan Lagergren, 2005-04-12" /> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css" /> </head> <body> <div id="wrap"> <div id="side"> <div class="head"> </div> <div class="meny"> <ul> <li><a href="index.php?side=hoved"><i>Hovedside</i></a></li> </ul> <ul> <li><a href="index.php?side=klanen"><i>Klanen</i></a></li> </ul> <ul> <li><a href="index.php?side=members"><i>Members</i></a></li> </ul> <ul> <li><a href="index.php?side=tilby"><i>Dette kan vi tilby</i></a></li> </ul> <ul> <li><a href="index.php?side=kontakt"><i>Kontakt</i></a></li> </ul> </div> <div class="innehold"> <?php $side = @ $_GET['side']; $doc = "$side.php"; if(!empty($side) && is_file($doc)) { include($doc); } elseif(!is_file($doc)) { include('404.php'); } else { include('oss.php'); } ?> </div> <div id="footer"> <span class="text_footer_vali"> Alt matriel på denne siden er beskyttet i henhold til åndsverkloven. Kopiering av materiell fra denne siden er ulovlig <br /> </span> </div> </div> </div> </body> </html> .htaccess RewriteEngine on RewriteRule ^([a-zA-Z0-9]+)/?$ index.php?side=$1 Setter pris hjelpa Endret 5. september 2005 av danweb.cjb.net Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Linkane skal være sånn: <a href="/klanen">Klanen</a> Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Scriptet ser nøyaktig slik ut! var_dump(); viser de samme verdiene enda! BEgynner å lure på om dette er mulig og overvinne jeg... Men trenger mod_rewrite til å fungere. I tillegg så includeres ikke siden oss.php når jeg går inn på siden, man må trykke fysisk på lenken for at siden skal includeres... Skal linken til sidene fortsatt være <a href="index.php?side=hoved">Hovedside</a> osv. ? index.htm kanskje gjør ting lettere: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html> <head> <title>Assist1 - Investér i ditt barns framtid!</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1"/> <meta name="keywords" content="" /> <meta name="revised" content="Dan Lagergren, 2005-04-12" /> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css" /> </head> <body> <div id="wrap"> <div id="side"> <div class="head"> </div> <div class="meny"> <ul> <li><a href="index.php?side=hoved"><i>Hovedside</i></a></li> </ul> <ul> <li><a href="index.php?side=klanen"><i>Klanen</i></a></li> </ul> <ul> <li><a href="index.php?side=members"><i>Members</i></a></li> </ul> <ul> <li><a href="index.php?side=tilby"><i>Dette kan vi tilby</i></a></li> </ul> <ul> <li><a href="index.php?side=kontakt"><i>Kontakt</i></a></li> </ul> </div> <div class="innehold"> <?php $side = @ $_GET['side']; $doc = "$side.php"; if(!empty($side) && is_file($doc)) { include($doc); } elseif(!is_file($doc)) { include('404.php'); } else { include('oss.php'); } ?> </div> <div id="footer"> <span class="text_footer_vali"> Alt matriel på denne siden er beskyttet i henhold til åndsverkloven. Kopiering av materiell fra denne siden er ulovlig <br /> </span> </div> </div> </div> </body> </html> .htaccess RewriteEngine on RewriteRule ^([a-zA-Z0-9]+)/?$ index.php?side=$1 Setter pris hjelpa Jeg regner med at den heter: index.php... Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg regner med at den heter: index.php... Får da håpe den gjør det for hans del, mye knot for en så liten feil i så fall, hehe.. Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Den heter .php, en slurve feil ifra min side.. Forslaget til Henrik Lied ser ikke ut til å fungere slik include scriptet er nå... Requested URL not found Includescriptet <?php $side = @ $_GET['side']; $doc = "$side.php"; if(!empty($side) && is_file($doc)) { include($doc); } elseif(!is_file($doc)) { include('404.php'); } else { include('oss.php'); } ?> Endret 5. september 2005 av danweb.cjb.net Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Det er noe du gjør alvorlig feil, og jeg ser ikke hva det er på den koden du har fått. Er du HELT 100% SIKKER på at du har gjort ALT slik vi har skrevet? Det skal nemlig fungere fint slik koden er nå. mod_rewrite er aktivert, og du har rettigheter nok til å benytte deg av den? Har du alle filene som skal inkluderes? Skriver du adressen riktig? Det stemmer bare ikke at det her ikke skal fungere. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hva med å droppe mod_rewrite bare for å sjekke om PHP-snutten virker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå