MKej Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Noen som vet hvor jeg kan finne tegning på go-kart, har tenkt og begynne og lage en go kart med en plenklippermotor Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Skaff deg en mopedmotor isteden da? går mye bedre.. kan trimmes og.. Hehe, tenkte på og lage det selv. En gressklipper traktor med kjededrift, og sette på mopedmotoren forran.. Selvfølgelig med trim.. Hadde vært artig på vinteren, tror jeg.. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Kjøp deg en SJ413 eller SJ410. De har 1liters og 1,3 liters motoren. Fjærn chassiset og bygge veltebur;) Da har du skikkelig gocart. Du får dem billigere enn dette http://finn.no/finn/car/object/;pdc=112593...060&pos=4&tot=4 Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Prøv å få tak i en stående (drivakselen ut på siden) Briggs & Stratton, helst på 5 hester eller mer. De brukes blant annet på jordfresere. Disse motorene er relativt spreke, har brukbart dreiemoment, er enkle å skru på og deler er både billig og lett å få tak i. Også er de jo amerikanske, med tilhørende god lyd... Lenke til kommentar
askare Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg og en kompis hadde et prosjekt for noen år siden. Vi tok utgangspunkt i en -76 corolla, som hadde et helt opprustet kaross. Sveisa ei ny ramme som var en god del kortere enn den orginale bunnplata, mellomakslingen ble kappa ca 80 cm. Bur ble sveiset etc. Bakakslingen ble sveisa igjen, slik at det var 100% sperre. "Bilen" ble veldig lett bak, så piruetter var ingen problemer. Resultatet av denne "bilen" ble en bil som ikke var laget for fart, men kun "spøling" og herjing på grusveier. Jeg fant ut at Toyota motorer må være verdensbeste. Motoren hadde gått 380' før vi begynte med dette prosjektet, og etter et par sommere med herjing så var motoren like fin. Vi hadde kjørt ca 400 mil med et turtall som helst var over 5 tusen, og burna ut 6 par bakhjul da vi tok til vettet og vraka "bilen". Herli, herli , men farli farli............. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 En motorsykkelmotor kan jo også være bra, da. Hvis du får tak i en billig motor fra en japansk racersykkel tror jeg nok toppen er nådd. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 å dæven det går noe sykt med motorsykkel motor! Lenke til kommentar
lors Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Er de noken som har tegning te go-kart? Endret 4. november 2006 av lors Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 http://www.youtube.com/watch?v=QrLJNFBKnkk Tenk å bygge noe som det der a! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) *****141414***** Endret 5. november 2006 av Nish Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Rart at ingen har nevnt noe om tegninger når de har postet her. Her er det en. Vet ikke om man vil kalle den en gokart eller olabil men.. Du finner mange bilder av gokarts på google, muligens tegninger også. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Tenker du på go-kart med større motor? Eller offroad buggy? Dingo? Lenke til kommentar
MKej Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 http://www.youtube.com/watch?v=QrLJNFBKnkk Tenk å bygge noe som det der a! 7223010[/snapback] Fy faen, gikk sinnsykt godt den ja Topspeed about 170 km/h (106mph) Acceleration 0-100 km/h below 3 seconds Lenke til kommentar
odin25 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 hei jeg har tenkt å bygge meg en gokart og lurer på hvor jeg får kjøpt deler og sånt?? butikker?? internettadresse? takker for alle svar Lenke til kommentar
odin25 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 ps. jeg bor i nærheten av oslo. hvis butikker....... Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Var netopp en i Haugesund hevertfall som kjøpte seg Gokart på en MC foretning vi har her. Sjekk diverse MC foretninger. Mvh Erling. Lenke til kommentar
odin25 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Var netopp en i Haugesund hevertfall som kjøpte seg Gokart på en MC foretning vi har her. Sjekk diverse MC foretninger. Mvh Erling. 7511124[/snapback] tusen takk for svaret!!! vet ikke om noen nettsteder?? Lenke til kommentar
odin25 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 tusen takk for svaret. vet ikke om noen nettsteder også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå