Gå til innhold

Project Black Diamond [CASE CLOSED]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den diamanten kommer til å bli rå. blir den gravert med dremel?

 

Har prøvet meg å gravert i noe lexan, det var ikke lett. var en litten test, var ikke bra skrevet og jeg gjorde noen feil da jeg graverte. Kan kanskje laste opp noen bilder senere ;)

5011637[/snapback]

Jeg har tenkt å skjære ut konturen på diamanten, og lage til de linjene inni der for seg selv, og få en jeg kjenner til å punkte det på ;) Trur det kan bli bra ;)

Du kan godt legge ut et bilde, tenkt litt på å gravere på plexi... :)

 

Takk for svar!

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

:dribble: det der var drit rått DJ Ovin, seriøst, den diamanten var rett og slett rå,

drit bra tegna.

 

Men det korset, var et liiite minus fra min side, det ødela liksom hele diamanten.

tror du skal være nokså kreativ for å få fiksa det der :)

 

men selve jobben hitil er jo et stooort pluss og veldi bra :thumbup:

 

hmm satt og tengte litt ang. utskjæringer og slikt. , vet det hørest veeeeldi dyrt ut , men hva med å laser frese ut diamanten på innsiden og legge et tynt lys belte i diamanten som du igjenn duser litt, tror det ville blitt helt sinsykt rått :)

svart/blå bakrund men feks et dust rødt lys i utskjæringen. så den kommer liit fram (hvis du skjønner hva jeg mener).

 

Ang. laser utskjæring. jeg vet det er en del skoler, spes. videregående som har laser verktøy og slikt og jeg ville nok tro hvis du ringte litt rundt så hadde de tatt på seg den jobben for deg, de ser på det som en skole oppgave de (en utfordring).

 

Dette vet jeg fordi jeg har gjort det selv en gang, var helt rått å se på når laseren skjærte ut sporet ass :p

Dette blei gjort på en 5 mm tykk klar plexi plate, men det kan også utføres på en litt tykk metall plate. men da blir det jo værre med lyset da :whistle:

 

Men uansett, bra jobba :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare en ting jeg lurer på...

 

Hvordan skal du få vekk det korset midt på døren? Den går jo tver igjennom diamanten  :hmm:

5017365[/snapback]

Jeg har tenkt å skjære ut konturen til diamanten, og deretter lage de detaljene for å så punkte det på.

 

:dribble:  det der var drit rått DJ Ovin, seriøst, den diamanten var rett og slett rå,

drit bra tegna.

 

Men det korset, var et liiite minus fra min side, det ødela liksom hele diamanten.

tror du skal være nokså kreativ for å få fiksa det der :)

 

men selve jobben hitil er jo et stooort pluss og veldi bra  :thumbup:

 

hmm satt og tengte litt ang. utskjæringer og slikt. , vet det hørest veeeeldi dyrt ut , men hva med å laser frese ut diamanten på innsiden og legge et tynt lys belte i diamanten som du igjenn duser litt, tror det ville blitt helt sinsykt rått  :)

svart/blå bakrund men feks et dust rødt lys i utskjæringen. så den kommer liit fram (hvis du skjønner hva jeg mener).

 

Ang. laser utskjæring.  jeg vet det er en del skoler, spes. videregående som har laser verktøy og slikt og jeg ville nok tro hvis du ringte litt rundt så hadde de tatt på seg den jobben for deg, de ser på det som en skole oppgave de (en utfordring).

 

Dette vet jeg fordi jeg har gjort det selv en gang, var helt rått å se på når laseren skjærte ut sporet ass  :p

Dette blei gjort på en 5 mm tykk klar plexi plate, men det kan også utføres på en litt tykk metall plate. men da blir det jo værre med lyset da  :whistle:

 

Men uansett, bra jobba  :thumbup:

5017425[/snapback]

Hei Dj-Sonic!

Den laser greia hørtes fristenes ut, det blir nok mye bedre resultat med det enn med dremel tenker jeg. Det korset svarte jeg på over her :p Men jeg trur jeg går for det jeg allerede har tenkt å gjøre ja :)

Men kan du forklare

laser frese ut diamanten på innsiden og legge et tynt lys belte i diamanten som du igjenn duser litt, tror det ville blitt helt sinsykt rått
det der litt til tror du? Fikk ikke helt med meg den der... :S

 

Men takk for svar!

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Det jeg mente jeg mente var at du beholder hele diamanten uten å kjære den ut.

 

men på baksiden så freser de ut omrisset av den, ca 3 mm ned i plata.

framsiden kan du tone ned , kan bruke film til dette, det blir som et glatt svart speil på en måte, hva du gjør videre med veggen rundt diamanten er opp til deg :)

 

etter at de har frest ut sporet (omrisset av diamanten) på baksiden så legger du i en lys strømpe (tror det heter det) denne kan du også duse (tone ned, altså blir litt svakere farge) når du da har satt på veggen igjenn og slår på case mod lyset så vil diamanten lyse opp i sin fulle helhet, lys ledningen vil ike synest, kun lyset fra den. har du da en svart-blå bakrund på veggen så kan du jo tenke deg selv åssen det vil bli :)

 

 

 

Ps. det hørest mere avansert enn det egentlig er. Svært enkelt å gjøre, en lett prosedyre. men utroligt sprekt, spes på kvelden :)

Lenke til kommentar

Dj-Sonic: hehe skjønte litt mer av det nå ja :) men jeg tror jeg går for ideen min likevel, selv om det du sier der hørtes utrolig fett ut! Kommer update til Torsdag, har to timer da... Det går ikke så fort men, har tilsammen 20 timer fordelt på 10 uker... og det er vel egentlig litt lite trur jeg... også går det ikke så fort heller... Men men det går da framover :) Torsdag skal jeg kanskje begynne å skjære ut diamanten(Tegne opp ferdig først) og pusse kanter og se litt på viftehullene(de trenger litt stålplast ;) ) Ellers får jeg se hva jeg rekker, kanskje litt mer planlegging av hvordan jeg skal lakke... :)

 

Stay Tuned! ;)

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Takk klikka_bZerk ;)

jeg er vel ikke direkte nybegynner, har sitti å lekt meg en god stund så er inne i det for å si det sånn :) Men kan nok ikke ALT der, er sikkert mye å lære ;)

5026892[/snapback]

Joda øyvind, tror nok du er bedre en meg fordi jeg har hatt planer om å starte men jeg har aldrig begynt.

 

Stå på :)

Lenke til kommentar

Hei

i dag skulle dere egentlig få non bilder, men fikk vel ikke gjort NOE fordi de ikke hadde verken Dremel, eller Stikksag med metallblad på! :wallbash:

Men jeg fikk pussa med 180 papir på hele kabinettet i dag, holder det?

Fikk også en ny ide, har tenkt å sette inn to USB-porter foran et sted veit ikke hvor enda ;)

Skal forhåpentligvis skjære ut diamanten neste gang, hvis de har metallblad da :) Skal også kanskje begynne å fikse viftehullene med no stålplast og lage til viftehull ;) Men da burde jeg få tak i en 120mm vifte, og det er ikek sikkert jeg får tak i til da.. Men det blir vertfall gjort noe mer neste torsdag! ;)

*dumt at det ikke ble noe i dag*

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...