haalo Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Alt virket når jeg hadde en Dlink Broadband Router. En dag kom en mystisk ond ånd inn i huset og routeren vår virket ikke (ikke spør meg hvorfor...). Da måtte vi bruke den gamle, stygge og svære routeren; Draytek Vigor 20200e. Av og til går det an å laste inn sider, men da bruker den ofte 5 minutter og lignende. Det virker hos alle de andre Windows-maskinene i nettverket.Så jeg installerte Windows igjen og da virket det, men jeg har veldig lite lyst å bruke det. Problemet mitt er at det ikke virker i Linux. Jeg kjører Mandriva nå. Det samme skjedde når jeg installerte SuSE før vi hadde fått den nye routeren. Noen som vet hva det er? BTW: Glemte å nevne at jeg hadde samme problemet med den routeren i Ubuntu og Debian. Endret 1. september 2005 av xNINJA Lenke til kommentar
haalo Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Er det virkelig ingen som vet? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Da har det ingenting med routeren å gjøre, du har bare satt opp nettverket feil i Linux. Får du/har du satt riktig IP og nettmaske/gateway osv.? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Da har det ingenting med routeren å gjøre, du har bare satt opp nettverket feil i Linux. Det virket helt fint før vi byttet router. Får du/har du satt riktig IP og nettmaske/gateway osv. Håper da det. Litt veiledning...? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ja, skjønte at det virka før routerbytte. Men slik jeg ser det er det ikke routeren som er problemet siden det funker på alle windows-maskinene. Jeg er ingen linux-person så jeg har lite å bidra med på det området desverre. Deler routeren ut IPer ved hjelp av DHCP? Har du satt statisk IP på linux-maskinen? Det kan nemlig være grunnen til at du ikke få lov å slippe gjennom routeren. Du kan evt. kikke i linux-forumet for å få hjelp til oppsett av nettverk ol.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå