Delvis Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Lurer på om det fins grunnlag for en egen Tv kanal som tar for seg forbrukersaker. Basert på ideen med programmer av typen "Tv2 hjelper deg" og "forbrukerinspektørene". Hver gang saker blir tatt opp for kunder som har blitt urettmessig behandlet på tv, blir de jo som regel løst ved at den tjenesteytende part kryper til korset, innrømmer "feil", og gjør opp for seg. Det flommer av slike tilfeller - hører om det alle steder, og opplever av og til noen selv. De nevnte programmene dekker nok bare over en brøkdel av hva som finnes, så det kunne muligens vært behov for en egen kanal. Kanskje noen kunne tenkt seg å starte opp med det om det gikk an å få konsesjon og sponsorer til det. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Tja...jeg vil tro at en slik kanal vil få relativt lav seeroppslutning noe som ville gitt de mindre gjennomslag for sakene de tok opp som igjen hadde ført til lavere seeroppløsning som igjen... edit: fikset litt leifing... edit2: fikset flere leifer... Endret 31. august 2005 av krister461 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 I USA har de jo Court TV. De tar som regel opp saker mellom sivile personer, men det er det nærmeste jeg kommer en "forbruker-kanal". Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Dette hadde nok blitt underholdning for spesielt interesserte. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 I USA har de jo Court TV. De tar som regel opp saker mellom sivile personer, men det er det nærmeste jeg kommer en "forbruker-kanal". Og takk gud for at vi ikke har noe lignende her. Judge Judy må være noe av det tristeste som har blitt sendt på *noen* tvkanal *noensinne*. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Tja...jeg vil tro at en slik kanal vil få relativt lav seeroppløsning noe som ville gitt de mindre gjennomslag for sakene de tok opp som igjen hadde ført til lavere seeroppløsning som igjen... edit: fikset litt leifing... "seeroppløsning"? Det ordet har jeg aldri hørt før Seeroppslutning mener du sikkert (mulig det er et uttrykk jeg bare ikke er kjent med..) Jo, skjønner problemstillingen. Det ville nok betinge høye krav til kvalitet om det skulle lykkes, men det er ikke umulig. En mulighet kunne vært om eksisterende Norske kanaler (Nrk, Tv2 og muligens Tvn, Tv3) gikk sammen om å opprette en. Da kunne de benyttet den ekspertisen de har. Og så kunne de feks sendt noen gode filmer/dokumentarer e.l. innimellom for å gi kanalen en ytterligere spenst. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 I USA har de jo Court TV. De tar som regel opp saker mellom sivile personer, men det er det nærmeste jeg kommer en "forbruker-kanal". Og takk gud for at vi ikke har noe lignende her. Judge Judy må være noe av det tristeste som har blitt sendt på *noen* tvkanal *noensinne*. Judge Judy er en bitch, Judge Mathis er ok, Judge Hatchett er sjefen. Jeg venter fortsatt på DVD-utgivelsen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Og Judge Dredd er tøff, og Judge Death er superond. Skal altså alle naboer som er uenige om hesten til naboen skal drite på sin side av gjerdet få lov å komme på TV og kreve erstatninger fra hverandre i Norge også? Nei huff..måtte det aldri skje. Endret 31. august 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 som om ikke tv2 hjelper deg sine saker er kjedelige nok,så trenger vi vel ikke en egen kanal for dette? Jeg finner det ikke underholdende å se på en voksen kar som syter over at playstation hans har slutta å virke etter 2 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå