Hr. Jenssen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg var der, og jeg sier det bare, det var SYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYKT BRA! Fy satan så bra, med den dundringa, lysene, alle eksplosjonene og flammene, de geniale sangene, imponerende gode war-up bands, og generelt en helt utrolig bra stemning. Dere Nightwish fans som ikke var der må bare angre dere. Selv er jeg ikke en så hardkokt Nightwish fan nå lenger (hørte på dem hele tiden før), men likevel syntes jeg konserten var noe av det beste jeg har vært med på (muligens bare fordi jeg bare har vært på konserter som DDE og sånn fra før da...). Noen andre som var der? Hva synes dere da? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg var ikke der... Men, jeg skal på Rockefeller i morgen, og jeg gleder meg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Jeg var der, og jeg sier det bare, det var SYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYKT BRA!Fy satan så bra, med den dundringa, lysene, alle eksplosjonene og flammene, de geniale sangene, imponerende gode war-up bands, og generelt en helt utrolig bra stemning. Noen andre som var der? Hva synes dere da? Helt enig! Må si jeg rett og slett ble imponert! Fantastisk fremførelse av Tarja og resten av bandet. Super setlist og veldig bra sceneshow. Edit: Til dere som skal på Rockefeller i morgen, gled dere! Endret 4. september 2005 av Slettet-IBL5Pam9QB Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Til dere som synes det er rart at Nightwish spilte på en blues-festival: Det stemmer at festivalen heter Hell Blues, men kun 50% av konsertene som avholdes er blueskonserter. Forøvrig var det utrolig heftig å se Nightwish spille live in Hell, og som Toumas sa: det må være det råeste stedet et slikt band kan ha en konsert på. Synes også at unguttene i Power Slaves gjorde en god figur, mens Stonegard var bedre på SOAD-konserten tidligere i sommer etter min mening. Gleder meg til resten av arrangementene på Hell/Stjørdal i år: Big Bang, Beth Hart, Steve Morse og mange, mange flere! Kom og opplev verdens beste gitarist (Steve Morse) førstkommende lørdag! Det blir vilt! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Høres bra ut for konserten i Rockefeller imorgen som jeg skal på. Masse pyro er bra. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kongekonsert er det eneste jeg vil si! Lenke til kommentar
Lucia Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Til dere som synes det er rart at Nightwish spilte på en blues-festival: Det stemmer at festivalen heter Hell Blues, men kun 50% av konsertene som avholdes er blueskonserter.Forøvrig var det utrolig heftig å se Nightwish spille live in Hell, og som Toumas sa: det må være det råeste stedet et slikt band kan ha en konsert på. Synes også at unguttene i Power Slaves gjorde en god figur, mens Stonegard var bedre på SOAD-konserten tidligere i sommer etter min mening. Gleder meg til resten av arrangementene på Hell/Stjørdal i år: Big Bang, Beth Hart, Steve Morse og mange, mange flere! Kom og opplev verdens beste gitarist (Steve Morse) førstkommende lørdag! Det blir vilt! Kjempebra show av Nightwish!! En liten korrigering av deg, det var ikke Tuomas som sa at dette må være det råeste stedet et slikt band kan ha konsert på, det var Marco som sa det. Tuomas sa som vanlig ingen verdens ting! Det han prøver å vinne hjertene til fans'n med er å sende dem flørtende blikk. Dette blikket var så innøvd at det ble litt patetisk (han egner seg ikke som skuespiller), men det virket alikevel på fjortisene i første rekke. Tuomas er en fabelaktig lyriker, ingen i dag skriver tekster som han. Var tidligere i år å hørte Nightwish når de varmet opp for Motley Crue. Må si at Hell var mye bedre. I oslo var de uheldige med lyden hele veien, ble bare en masse bråk. I fjord var vi på Nightwish når de spilte i Liseberghallen i Sverige, det var en fantastisk opplevelse. Alt var gjennomført bra!! Lyden var perfekt, seneshowet var perfekt, Tarja var perfekt, Marco var perfekt ... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Tuomas er en fabelaktig lyriker, ingen i dag skriver tekster som han. Enig. Nymphomaniac Fantasia The scent of a woman was not mine... Welcome home, darling Did you miss me? Wish to dwell in dear love? Touch my milklike skin Feel the ocean Lick my deepest Hear the starry choir Rip off this lace that keeps me imprisoned But beware the enchantment for my eroticism is your oblivion Old love lies deep, you said Deeper shall be the wound between your legs EDIT: Har hørt som mener at Tarja synger bedre live enn på plate, kan noen bekrefte/avbekrefte dette? Endret 4. september 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Lucia Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 EDIT: Har hørt som mener at Tarja synger bedre live enn på plate, kan noen bekrefte/avbekrefte dette? Tarja på konserten i Liseberghallen var mye bedre enn på plate. Hele fremførelsen der var mye bedre enn på plate. Den konserten var som tidligere nevnt PERFEKT, så det skal godt gjøres å måle seg med den. Det var nesten en liten nedtur etter konserten å sette på cd'n igjen.... Nei, forresten, det er aldri en nedtur å sette på en Nightwish cd!! Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Tuomas er en fabelaktig lyriker, ingen i dag skriver tekster som han. Enig. Nymphomaniac Fantasia The scent of a woman was not mine... Welcome home, darling Did you miss me? Wish to dwell in dear love? Touch my milklike skin Feel the ocean Lick my deepest Hear the starry choir Rip off this lace that keeps me imprisoned But beware the enchantment for my eroticism is your oblivion Old love lies deep, you said Deeper shall be the wound between your legs Altså hæ? Som i bra? Lenke til kommentar
Lucia Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Altså hæ? Som i bra? Ja!! Bra!! Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Altså hæ? Som i bra? Ja!! Bra!! hmmm syns det var latterlig dårlig jeg da, men ok. Endret 4. september 2005 av qweac Lenke til kommentar
Tottis Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hvis du har sett hvor sykt vakker Tarja er live, hadde du dratt uten å blunke du også Mener du som i at hun synger vakkert? Hvis du gjør det tror jeg du bør oppsøke lege. Var inne på en platebutikk der de spillte noe nightwish live bootlegg ting på TVen. Var mildt sagt forferdelig. Tarja kan heller ikke no for at du ikke kan forstå musikk Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Da var jeg tilbake! Konserten på Rockefeller var kjempebra! ..og jeg tok masse bilder! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg var også der igår, det var en utrolig konsert, sangene blir ofte mye bedre live enn på plate. Mye mere trøkk. Spesiellt avslutningslåten, WIsh I had an Angel var sinnsyk live. De fyrte av 2 kanoner med papirbiter midt i låten, pluss hadde pyro-eksplosjoner på hvert refreng. Masse pyro ellers i showet også, flammesøylene sto så høyt at man kjente varmen i ansiktet helt bak til miksebordet midt i rommet. Publikum var litt slappe i begynnelsen, men sånn er jo alltid folk i Oslo. Tør ikke slippe seg løs før de blir ordentlig varme i trøya. Det tok utrolig av på ekstranumrene (3-4 stk tror jeg), og på slutten når bandet takket for seg og bukket kokte hele salen, ekstremt artig å være med på den hyllesten. De virka veldig fornøyde med publikum generellt, selv om det var litt dødt enkelte ganger. De hadde et par interessante coverlåter i settet nå, som Phantom of the Opera og Pink Floyd's High Hopes. Pluss at Tarja sang en vakker finsk ballade helt alene på scenen med synthkomp i bakgrunnen. Det var da enkelte jenter begynte å tørke tårer rundt meg..veldig vakkert. Syns vi var riktig så flinke til å klappe i takt jeg, og det syns visst de også. Alt i alt, drit i om de er et hypa band, får dere sjansen til å se de live, GJØR DET. Det er et kanonshow, og Tarja er dritlekker å se på i tillegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå