matban Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Jeg skal "Make Movie" i studio 9 (pinnacle). Planen er at jeg skal gi noen ferie filmer som jeg har redigert litt på til noen kompiser. Jeg vil helst ha maks kvalitet og at det skal kunne vises på dvd. Velger jeg mpeg så blir filene på 350 mb cirka. Velger jeg .avi bli de på rundt 2500 mb. Det sier seg selv at .avi er best. Men dette kan ikke spilles på de fleste normale dvd-spillere. Hva kan jeg gjøre ? Kan jeg lage en dvd disc med super kvalitet eller må det bli mpeg ? Mvh matban Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Jeg er ikke sikker, men jeg tror at med dagens eldgamle tv-teknologi, er DVD mer enn bra nok. Tommy Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Tdale, det var eit heilt urelevant svar, ettersom han allereire har sagt at det skal kunne visast på DVD-spelarar. Greit nok, enkelte spelarar tek DivX og, men det er langt frå alle, so DVD-formatet er betre. Skal du lage ein DVD-film, må du nytte MPEG2. Kan du ikkje brenne direkte frå Studio 9, eller må du ha Plus-versjonen for å gjere det? Om du kan det, er det heilt sikkert ein eller annan stad du kan endre på innstillingar for brenninga. Høgare bitrate = høgare kvalitet. DVD gjer ein kvalitet som ikkje er omlag like bra som DV AVI, men på grunn av komprimeringsmetoden tek det mykje mindre plass. Men det er sjølvsagt forskjell på kor mykje ein komprimerer dei filene som skal på ein DVD, so om du komprimerer for mykje, vert ikkje resultatet so bra. Lenke til kommentar
matban Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Jeg tror jeg har funnet den metoden for å gjøre dette med best mulig kvalitet fra studio 9 plus ellers takk for hjelpen ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå