Gå til innhold

Canon Ixus 700 vs Canon Ixus 750?

Gjest medlem-83905

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-83905

Hei

Jeg har tenkt til å kjøpe meg kamera nå og har ikke klart å bestemme meg mellom Canon Ixus 700 og Canon Ixus 750... Er det noen som har noen teori/formening om hvem av de som er best? Har ikke klart å finne noen tester av Ixus 750 så håper på gode svar. Så forresten Ixus 700 fikk best i test så falt først for det.

Endret av medlem-83905
Fjernet navn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er så vidt jeg forstår at Ixus 750 har større skjerm, men allikevel samme oppløsning på den. Det betyr bare at bildet blir blåst opp litt, og da blir ikke skjermen skarp nok uansett.

Ixus 750 er bare et produkt lansert for at Canon skal ha mest mulig produkter å skryte av på sin lansering, samt kunne skru opp prisene igjen for dette produktet.

At det fikk best i test betyr ingenting... alle kamera har fått det en eller annen gang (eller flere ganger). Nikon Coolpix 7900 har flere steder vunnet over Ixus 700, så jeg ville tatt en titt på det også (ser stort ut på bilder, men er på samme størrelse som Ixus 700, med et godt grep). Søk etter Coolpix 7900 her på forumet, så finner du masse info.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et ixus 700 før ferien. Er veldig fornøyd. Mange morsomme funksjoner. Ville ikke betalt ekstra bare for å få en litt større skjem. Det er ikke der bildene skal sees likevel. De skal nytes på den store skjermen på pcen. Vil du ha en ixus er det bare å slå til på 700.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sjekk likevel spec på skjerm mht oppløsning, men egen erfaring tilsier at skjerm på 2" egentlig er nok.....

Det kom avis fra Japan Photo i posten i dag, koster bare 300 ekstra for 750 i forhold til 700, så det står vel ikke akkurat på lommeboka. De har sikkert fikset noen andre svakheter fra 700 på 750 også, så det er sikkert verdt tillegget....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...