Cougst Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Har en VW 1989 jetta 1,8 GL mono-jettronic som jeg plages med. Motoren går ujevnt, uansett om den er varm eller kald. Av og til på tomgang kan det hende at den går normalt. Når jeg kjører også kjennes det av og til som om bilen holder igjen altså at den dabber av og da er det bare trykke litt til på gasspedalen så kvikner den til igjen, og sånn kan den holde på. Har byttet plugger, luftfilter, fordelerlokk, rotor, pluggledninger og coil til ingen nytte, for ca 1,5 år siden ble det også byttet hallgiver i fordeleren. Noen som har noen ideer eller har vært borti dette sjøl? Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 ingen som vet eller har vært plaget med slikt? Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 kan være automatchoken som har hengt seg opp kanskje. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hm, tjah...det er vel en del givere og sensorer tilknyttet innspruten vel? Sjekk alt dette og lambdasonden hvis du har (er vel katalysator på 89-modellen....?). Vet forøvrig at en del Pug'er med stepmotor har hatt lignende trøbbel, og da lot det seg å gjøre å rense denne. T'Weed Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 bensinpumpe eller bensinfilter da?kan være masse drit i filteret. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har noe av det samme på min 1991 jetta 1.8. Når jeg holder gjevn fart og trykker pedalen fort helt inn drar den kanskje 0.5sek og så er det helt dødt. Må gå av gassen for å få trykk igjen. På tomgang går den fra 900 til 1100 omdreininger, hopper opp og ned. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hadde lignende problem på en golfII 86 modell jeg hadde. Problemet der var en temp giver sak som satt like ved innsuget på forgasseren, og skulle styre strøm til en liten varmeplate thingamasjching. kort fortalt automatchoken. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 har samme problemet på bilen min, men det løser seg med litt kondensfjerner.. mistenker egentlig bensinpumpa. som gjør at jeg ikke får gjevn og fin strøm av bensin har også mono sprut.. men samma kan det være, skal over til 16v nå Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Takker for innspill... ja har tenkt på den bensinpumpa..... Den dagen æ kjøpe mæ en annen bil, skal jeg invistere i ei feit slegge Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Den dagen æ kjøpe mæ en annen bil, skal jeg invistere i ei feit slegge Worklog! Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 ELLER... det kan være den blå temp sensoren som er gåen... start bilen og napp ut den mens bilen er i gang, hvis bilen da ikke forandrer gange, så er denne gåen... koster noen hundrelapper på vw Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Takker for svar skal sjekke når æ får tid. Mesta reimhjule på motoren.... F###'s h###### bil..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå