Sevald Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Hei, eg har nå bestemt meg for å kjøpe Conon Eos 350D med kit linsa. Det eg er noko usikker på er kvar eg skal kjøpe det. Eg har mest lyst til å kjøpe det i ein butikk slik at eg har ein plass å gå å vere sint dersom det ikkje funkar. Dersom det er ekstremt mykje å tene på å handle på nett må ein kanskje gjere det, men til nå har eg ikkje funne noko som er så billigt at det er verdt det. Eg bur forresten i Bergen. Til nå har eg følgande val: # JapanPhoto: 7777,- utan noko ekstra. # Foto Knudsen 8499,- med eit 1024mb Kingston kort og ein Canon kamera bag. Eg treng ikkje bag, og det var ikkje mogleg å få greie på farten på kortet (men eg trur det må vere "Kingston Compact Flash 1024MB Type I, 1.5/6MB Write/read"). Så ver så snill å kom med forslag! Edit: ny info Endret 31. august 2005 av Sevald Lenke til kommentar
Sojourner1 Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Du betaler 722 kr mer hos FK. For det får du et 1 GB minnekort. Hvis det ikke leveres minnekort fra JP ville jeg gått på FK. (På den annen side har jeg problemer med å tro at ikke JP leverer i hvertfall et 256MB kort.) Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Raskt svar, problemet med det Kinston kortet er at eg misstenker det for å vere for seint til 350D, 1,5 MB per sekund held ikkje når ein skal ta f.eks seriebilder i god kvalitet. Eller dersom ein fotgraferer i RAW vil det ta FLEIRE sekunder å lagre eit bilde. Det funker ikkje. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) jeg har brukt 3 stk av FV nye kort i et par mnd. nå og er godt fornøyd. Kortet er raskt i 20Den og tømmes i MACen på kort tid (har ikke tatt tiden, men er raskt nok for meg). http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14464 Microdia Compact Flash 140Xtra Pro 1GB Opp til 21 MB/s lese/skrive hastighet Varenr: 107026 Pris: kr 1 095,00(Mva. kr 219,00) Ellers er det Sandisk som gjelder for meg. Kingston gikk føyken på 300D etter en uke (kan ha vært uheldig) Det finnes kun to typer minnekort – det er de som har kræsja og så er det de som kommer til å gjøre det! Endret 31. august 2005 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Personlig ville jeg ha gått for Japan Photo løsningen. Mener å huske at alle 20d og 350d får de 256MB CF dersom du registerer deg online hos Canon. Den kingston kortet som følger hos FK er rimelig treg, og i tillegg koster den i underkant av 600kr løst. Personlig ville jeg heller ha kjøpt meg Kingston Elite Pro kortene (1GB ca 600kr, 2GB ca 1000kr). Hastigtene på disse er 8/10MB. :-) Mao pakketilbudet til FK er ingenting å hoppe i taket for. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Du stemmer, du får ihvertfall 256 MB for Canon 350d hvis du reg. deg før slutten av året! Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Forresten, kjøpte mitt hos yatack.no, 7400 kr for 350d + standard linse, ink. porto! Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Hm, eg tykkjer ikkje det er verdt det. Å spare 377 kroner, men da ikkje kunne gå å piske ein fyr i ekte 3D... nei det held ikkje ;-D Lenke til kommentar
hehehe Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Tïl Kattekwinnen: Hvor lang leveringstid var det da du bestilte kameraet fra Yatack? Jeg bestilte forrige onsdag (snart 9 dager siden), men det står "I bestilling" fremdeles.. Andre som har bestilt Canon-produkter fra Yatack, og har lignende opplevelser? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hei! Jeg bestilte det fredag kveld og fikk det neste fredag... Ganske lang tid! Men sendte mail og forsikret meg om at de hadde sendt det:) Dessuten trakk de ikke pengene før samme dagen jeg fikk det, betalte med Visa Lenke til kommentar
malla Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 256mb kortet fra canon er heller ikke høyhastighet. og det blir kanskje litt lite med 70 bilder? Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Skal det vere noko vits må det nok vere ein gigg og høghastigheit på kortet. eller får ein ikkje utnytta kamera. Det er nå mi meining i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå