MIZZ_HELL Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Jeg prøver å åpne porter i den trådløse routern min Topcom Skyr@cer WBR 254g, med å følge denne guiden. Når jeg trykker på "add" får jeg en feilmelding som det står: Invalid IP of LAN server... Hva kan/må jeg gjøre med dette??? Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Hvilken ip brukte du? Den interne eller eksterne? Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Skrev ikke noen ip... EDIT: Nå skrev jeg inn ip'en min, og da kom det:Settings were successfully saved Jeg åpnet den porten jeg bruker i Azureus.. smile-tegnene er fortsatt gul... Endret 31. august 2005 av MIZZ_HELL Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Tror at portene enda ikke har åpnet seg... I Azureus er smilysene enda gul... :S Trenger hjeeelp! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Ser ut som du sliter litt med å forstå logikken bak portforwarding dersom du først prøvde å la det stå blank adresse der. Du har to IPadresser. En som folk ute i verden ser deg med, og en som ruteren (på innsiden av nettverket) ser deg med. Den adressen su skal skrive inn på private port er din lokale adresse. For å finne din lokale IP på nettverket, gå til: Start --> kjør --> skriv "cmd" og trykk ok --> skriv "ipconfig" i det svarte skjerbildet. Da ser du din IPadresse blande de opplysingene du får opp. Azureus har forøvrig en test i sin configuration-wizard som tester om porten din er satt opp skikkelig... nytting for å vite om alt er i orden eller ei. også: er dette den eneste ruteren du har? Dvs. du bruker ikke tilfeldigvis en ruter fra din internetleverandør, også denne i tillegg for å få trådløst? I såfall er det litt mer komplisert å åpne portene. -Stigma Endret 7. september 2005 av Stigma Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Har skrevet inn min private ip. Når jeg tester porten i Azureus står det NAT-feil Det er den eneste routeren jeg har. Bor i blokk så det er internet innebygd, tror jeg. Men det henger en svart boks på veggen. Den heter Telsey. Det er denne Hmm... kan hende det er en til router/modem. Den har det er i alle fall der internett kommer fra. har en tp mellom boksen og routern min... Endret 7. september 2005 av MIZZ_HELL Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Yep, det er en bredbåndsruter. Da kan du ikke bare gjøre slik du prødve. Det er tre måter å gjøre det på da: - Du kan dobbelt-forwarde ved å først konfigurere Telsey-ruteren til å sende portene til din trådløse ruter, og så be den trådløse sende portene videre til din pc (den siste delen skal jo du allerede ha fikset forhåpentligvis). Du kan finne din trådløse ruters IP relativt til Telsey ruteren ved å sjekke IP-leasene på Telsey ruteren. - Du kan også evt. disable DHCP på de ntrådløse ruteren, slik at du før direkte nettverkadresser fra din Telsey ruter. Det er forsovidt ikke noe galt i, da 2 nettverks lag for ditt vedkommende bare kompliserer ting. Du må i dette tilfellet fremdeles konfigurere telsey ruteren for forwarding, men du kan sette portene direkte inn til din PC's lokale IP (obs! denne ka nvære en helt annen etter du disabler DHCP på din trådløse ruter). - Evt. hurtigløsning er å bare koble din PC med kable til Telysey ruteren (men igjen må du forwarde portene i telsey ruteren). Da får du jo dog ikke brukt det trådløse nettet, altså er det en dårlig måte, men fin til å teste om ting fungerer før du begynner å blande inn den trådløse ruteren i likningen... -Stigma Endret 7. september 2005 av Stigma Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Du må i dette tilfellet fremdeles konfigurere telsey ruteren for forwarding, men du kan sette portene direkte inn til din PC's lokale IP (obs! denne ka nvære en helt annen etter du disabler DHCP på din trådløse ruter). Hvordan gjør jeg det?? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Konfigurere Telsey ruteren mener du? Avhengig av hvilekt interface ruteren bruker må du koble til via telnet (start --> kjør --> skriv "telnet IP-adresse-til-Telseyruter"), eller koble til via webgrensesnitt (skriv inn IP adresse til telsey ruteren i nettleseren din). De fleste rutere støtter telnet, men ikke alle eldre støtter webgrensesnitt. Jeg kjenner ikke detaljene rundt din spesifikke ruter, så det må du finne ut av selv, evt. kontakte support for de som leverer internett til deg. Om du tester med å koble deg på med kabel direkte til ruteren, så ta en "ipconfig" fra dos-ledetekst (start-kjør-"cmd") så vil du da se Telsey ruterens IP som "gateway". Beste løsning er derfor kanskje å koble til slik midlertidig mens du konfigurerer, så unngår du flere feilkilder å tenke på. -Stigma Endret 7. september 2005 av Stigma Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Hmm... Hvis jeg kobler meg direkte til telsey routern og åpner de portene jeg vil ha åpnet. og deretter kobler meg på det trådløse nettverket. går det ann...? Da har jeg jo åpnet de portene på begge routerne og da burde de jo være åpen... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ja, det går fint, men da må du seff vite IPen som Telsey gir til din trådløse, du kan ikke rute dem til DIN maskin og så koble over til trådløsen (ved mindre du som sagt disabler DHCP). -Stigma Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Nå er jeg kobet til direkte i routern (telsey), skriver ipconfig i cmd. åpner så en ny side i explorer og skriver http://172.21.33.1/ (som står under gateway) men... :S da kommer det bare opp; "siden kan ikke vises" i explorer. Så tar jeg da å heller prøver i cmd. Da skriver jeg telnet 172.21.33.1, men da fårjeg denne beskjeden; Kobler til 172.21.33.1...Kan ikke åpne en tilkobling til vert, på port 23 : Kan ikke koble til. Er det noe jeg gjør feil...? eller hva skal jeg gjøre...? Lenke til kommentar
MIZZ_HELL Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Ingen som har en fjerneste anelse hvordan jeg åpner portene i Telsey routern?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå