Gå til innhold

Politiannmelde Posten for tyveri?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet eller har annmeldt Posten for å rote vekk/stjele varer?

Hvis ikke er dette noe jeg veldig gjerne vil prøve.

Det er jo klart at dette kan likestilles med tyveri. Jeg har bestillt varer som Posten påstår de har rotet vekk. Dette er varer som jeg har betalt for og nå er de vekk. I mine øyne har da en eller annen hos Posten stjelt disse varene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet eller har annmeldt Posten for å rote vekk/stjele varer?

Hvis ikke er dette noe jeg veldig gjerne vil prøve.

Det er jo klart at dette kan likestilles med tyveri. Jeg har bestillt varer som Posten påstår de har rotet vekk. Dette er varer som jeg har betalt for og nå er de vekk. I mine øyne har da en eller annen hos Posten stjelt disse varene.

Det er jo helt klar Postens ansvar hvis de har rotet vekk varen. Det vil si at du kan kreve erstatning.

Lenke til kommentar

Joda, det var slik jeg trodde det var også, men da jeg ringte Posten fikk jeg beskjed om at de fraskrev seg alt ansvar og at det var opp til firma jeg hadde bestillt varen fra og ordne opp i dette.

Da hjelper det ikke stort at det er Posten som har ansvaret. Jeg gidder ikke bruke tid på dette og vil derfor annmelde de slik at jeg får fortgang i saken. Det skal da ikke være noe poeng for meg å skrive 100 mail og ringe like mange ganger til Posten for å få ordnet dette?

Nettbutikken jeg bestillte produkter i prøver å ordne opp som best de kan og ville også sende meg ny produkter på nytt, desverre så var det ene produktet utsolgt og ikke på lager før 1 oktober.

Jeg vil at Posten skal få en smell iforhold til sin slette kundebehandling.

Lenke til kommentar
Joda, det var slik jeg trodde det var også, men da jeg ringte Posten fikk jeg beskjed om at de fraskrev seg alt ansvar og at det var opp til firma jeg hadde bestillt varen fra og ordne opp i dette.

Da hjelper det ikke stort at det er Posten som har ansvaret. Jeg gidder ikke bruke tid på dette og vil derfor annmelde de slik at jeg får fortgang i saken. Det skal da ikke være noe poeng for meg å skrive 100 mail og ringe like mange ganger til Posten for å få ordnet dette?

Nettbutikken jeg bestillte produkter i prøver å ordne opp som best de kan og ville også sende meg ny produkter på nytt, desverre så var det ene produktet utsolgt og ikke på lager før 1 oktober.

Jeg vil at Posten skal få en smell iforhold til sin slette kundebehandling.

Den vil nok bli henlagt, men du har krav på å få portoen tilbakebetalt siden Posten ikke har levert i tide..

Lenke til kommentar

Lovverket er vel faktisk slik at inntil du har mottatt en forsendelse så er den avsenders eiendom. Så når posten sier at det er avsender som må ta kontakt med dem så er det helt etter lovverket, og ikkje dårlig kundebehandling. Det er ikkje du som er postens kunde i dette tilfellet, men avsender, og det er også avsender som har krav på erstatning ifra posten.

Lenke til kommentar

Dårlig kundebehandling er det fra Posten side når de sier at de fraskriver seg alt ansvar.

Jeg vet det er slik at avsender eier varen, men jeg har betalt for den og derfor så mener jeg at jeg også er eier av varen og derfor har rett til å politianmelde Posten for at de stjeler varer. Det er tydligvis en bande som operer på Posten og stjeler verdifulle varer.

Hva politiets resurrser angår så bryr jeg meg lite om det. De får behandle alle saker likt.

Lenke til kommentar
Det er tydligvis en bande som operer på Posten og stjeler verdifulle varer.

behandle alle saker likt.

Politiet har ikke tid til å ta seg av gjengangskriminalitet. De har mer enn nok å gjøre med å bøtelegge de som kjører 10 km/t for fort en lys sommernatt og de som skulle ta seg en øl mens de sitter i parken.

Lenke til kommentar

Desverre så er posten ganske arrogante og er faktisk delvis enig i at de fortjener seg en smell.. Men å anmelde de hjelper desverre ikke..

Synd at posten ikke begynner å tar ansvar, har selv opplevd at posten på døren ikke har blitt levert til avtalt tid(de har ikke en gang prøvd) og svaret fra posten at det bryr de seg svært lite om.. Og at jeg sikkert ikke var hjemme.. Problemet er at Posten selv har alltid rett virker det som og de bruker ikke ressurser for å bli bedre heller

RScue

Lenke til kommentar

Dette er typisk posten, de stjeler som ravner. Årlig forsvinner det varer fra Posten for flerfoldige millioner og det typiske er at de sier det samme hver gang: vi vet ikke hvor pakken er og dette er ikke vårt ansvar. Det er vel ingen bombe at det finnes utro tjenere i ethvert firma, også Posten, og det høres ut som du har kommet ut for en slik. Politianmeldelse pleier å hjelpe når den legges frem for direktøren på Godssenteret, jeg har gjort dette flere ganger. De er i en konkuransesituasjon, og dette er "bad for busines", så kjør på!

Lenke til kommentar

For bedrifter som sender til private, som det jo er i denne saken:

Fra posten.no:

SERVICEPAKKE (Tar et skudd i blinde, og gjetter på at det er dette som er aktuelt her)

Ansvar/Ansvarsbegrensning

Postens ansvar for befordringen er regulert av vegfraktavtaleloven.

Postens erstatningsansvar for innenriks befordring er etter vegfraktavtaleloven for tiden begrenset til 17 SDR pr kg for det tapte godsets bruttovekt.

Lov om Vegfraktavtaler.

Markedstilpasning

Loven innebærer at Posten blir ansvarlig for tap og skade inntil 17 SDR* per kilo for det tapte godsets bruttovekt. Standardisering av erstatningsberegningen gir en enklere og hurtigere saksbehandling for kunder. Endringen innbærer at Posten påtar seg samme ansvar for godsbefordringen som andre transportører i markedet.

Et eksempel

Forutsatt SDR** kurs ved overtagelse av godset til befordring: 1 SDR = 10,0 kr

Du sender en Bedriftspakke Dør-Dør på 2,3 kg brutto vekt. Den blir skadet og du har krav på erstatning. Innholdets verdi er oppgitt til 400 kr.

Posten erstatter varens verdi, men maksimalt 17 SDR x 2,3 kg x 10,0 = 391 kr

SDR kurser finner du her.

Med alt det sagt, ser ut som at luro er inne på noe lurt som virker. ;)

Kan du skrive noe mer om hvordan du går frem?

Tenker nå mest på å få fastsatt erstatningen på en annen måte enn beskrevet over.

Fort gjort at noen gram hardware blir noen tusenlapper, f.eks en prossessor.

Lenke til kommentar

Takk for bra svar Ornamental

Konklusjonen vi her da må trekke er at hvis du bestiller 1 prosessor til 7000,- og 2 SD minnekort 2 GB til 2500,- pr stk samt 2 RAM til 5000,- pr stk vil dette bli 22 000,- Siden dette er varer som ikke veier noe vil erstatning fra Posten bli 2,- Posten tjener da ufattelige 21 998,- på tyveriet. Hvis de selger varene videre kan vi regne med at de får 10 000,-

Dette virker jo som god butikk for Posten.

Takk til luro også. Du er inne på noe der og jeg tror jeg skal følge ditt eksempel og annmelde Godsdirektøren.

Jeg vurderer også å saksøke Posten også.

Siden jeg betalte med Visa er frakt også betalt. Disse pengene er betalt til Posten og disse vil de heller ikke betale tilbake. Dette er jo det samme som ran og jeg føler meg dypt krenket av måten de har ranet meg på. Dette har i ettertid gitt meg store psykiske problemer iforhold til postmann, postbiler etc. Jeg nærer en unison mistanke til alle som er ansatte i Posten og har derfor problemer med å sosialisere meg på steder hvor postansatte befinner seg.

Lenke til kommentar

En ting vi glemmer helt her: (tenkte ikke på det selv heller i første omgang)

Posten oppgir at de ikke har ansvar for pakkene. Dette stemmer nok og er sikkert 100% juridisk korrekt. (Posten har garantert latt meget dyktige advokater sjekke før de setter opp sine betingelser)

Men den eller de ansatte i posten som stjeler har ikke dermed noe mer rett til å stjele enn hvem som helst andre.

Så det er nok ikke mulig å politianmelde Posten AS som firma for tyveri, men det burde være meget mulig å anmelde selve tyveriet og be politiet om å etterforske det, og da vil politiet kunne forlange hjelp fra posten til å finne ut hvem som kan ha gjordt det. (Om politiet setter av ressurser til det eller bare henlegger automatisk er en helt annen sak)

Lenke til kommentar
Det er tydligvis en bande som operer på Posten og stjeler verdifulle varer.

behandle alle saker likt.

Politiet har ikke tid til å ta seg av gjengangskriminalitet. De har mer enn nok å gjøre med å bøtelegge de som kjører 10 km/t for fort en lys sommernatt og de som skulle ta seg en øl mens de sitter i parken.

Linjegods "mistet" en påhengsmotor til 60000,- som en kamerat av meg sendte. Saken fikk ingen løsning da Linjegods mente de ikke hadde noe ansvar. Om den ble stjålet fra åpen bil mens sjåføren leverte noe eller noen i Linjegods tok den vites ikke.

Merkelig hvordan oss vanlige folk skal kriminaliseres mens vinningskriminelle har festdager fordi politiet ikke gidder å etterforske siden forulempede "sikkert har forsikring"...

Lenke til kommentar

Motorsykkelen min ble stjælt for ikke så veldig lenge siden (har kommet til rette igjen takket være Falken og parkerings bot mannen =) )

Oslo Politiet kan suge **** mi for de kan ikke en shit om jobben dems..

å anmelde det er det samme som og provosere deg selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...