oceana Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 drev og mekka litt pc her om dagen, og plutselig så gikk to (den gule og den svarte) ledningen fra 5.25 kontakten inntil hverandre. sier seg selv, ikke sunt. så bare laga harddisken en lyd, omtrent som den den lager når den parkerer diskhodene og starter igjen, men maskina fortsatte å virke. Så rebootet jeg, og da ville den ikke starte: fikk feilmeld: Critical error: broken stripe. maskina består av et abit kg7-raid hk , med 2 80gb western som sto i raid 0. ringte til en "ekspert" og han sa diskene var facked. Så fikk jeg tak i et par andre disker, og plugga i disse, og satt meg til å innstalere winXP. Dette tryna, maskina formaterte disken, og innstallerte filene. Så skulle den reboote, og da kom det bare en grå skjerm. Så prøvde jeg med win98, virka heller ikke, men her fikk jeg problemer når jeg skulle fortsette innstallasjonen etter reboot. Da ville den ikke reagere på den cd'n som sto i cd-rom'n...den er orginal så det er ikke feilen... Jeg ble promptet om å sette inn Oppstartsdisketten eller windows 98 cd'n i drive E:.. Meningen var da at den skulle formatere disken og fortsette, men det ville den altså ikke, samme hvor mye jeg trykke så fortsatt den å prompte etter å sette inn oppstartsdisketten eller win98 cd'n.... kan det hjelpe om jeg prøver med oppstartsdisketten, eller er den facked? prøvde med å bytte IDE kontroller, funka ikke, men cd-rom'n funker jo siden jeg fikk starta fra cd-rom og kopiert filene... Men harddisken som står i IDE kontrolleren ved siden av ville ikke starte.... help me, sitter på lan, og skal være her i 5 dager, vil ha pc som funker.... mvh Oceana Lenke til kommentar
JonV Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 her ser det ut til at kontrolleren på hovedkortet ditt har tatt kvelden. klarte det samme med maskina hjemme :sad: diskene var ok men raid kontrolleren på hovedkortet døde. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 damn it. sitter og prøver og køler nå...får det ikke til, prøvde sågar å kjøre fra cd-rom kontroller'n men det funka ikke det heller...elendig greier...blir så sinna jeg... *sparke boks* Lenke til kommentar
JonV Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Ta heller og gi han som kortsluttet Molex kontaktene dine et spark i ræva. :sad: mest sansynlig så har du kortsluttet IDE RAID kontrolleren. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 hehe...det er jo meg, og det klarer jeg ikke :smile: heldigvis.. uff, da tror jeg likegodt jeg drar fra dette lan'et...spørs om jeg gidder noen casemod compo da azz. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 et RAID Hovedkort får du jo får snaut 1000 lappen. ikke den dyreste investering. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 joda...men det trenger ikke være raid heller nå.-..samma f...nå er jo diskene facka uansett...prøvde dem i en annen maskin, samma feilen... :sad: blir forbanna jeg.. har ikke mulighet til å skaffe meg et nytt i løpet av tida jeg er her uansett... *banne* Lenke til kommentar
JonV Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 diskene må jo kjøres Fdisk på. og format for å få fjernet Arayet ditt. ellers vil ikke windows finne disken din. finner i bios men ikke i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå