M`kululu Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 hvis man bruker to radiatorer og har kjøler på chipsett eller gpu, koblingsforslag?? tenkte kanskje : pumpe cpu stor radiator chipsett, radiator, vanntank eller: pumpe cpu stor radiator chipsett, radiator, gpu, vanntank .... ???? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Pumpe - stor radiator - |- Cpu -| |- Gpu -| |- Chip -| - liten radiator - vanntank _________________ __________ PumpAction [ Denne Melding var redigert av: PumpAction på 2002-08-10 20:44 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Spiller ingen rolle hvordan du kobler bare ikke ha noe mellom CPU-GPU-chip mao la CPUen få kaldest mulig vann. Slik PumpAction sier er mao helt fint :smile: Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 21:09, Anders Leipsland skrev:Spiller ingen rolle hvordan du kobler bare ikke ha noe mellom CPU-GPU-chip mao la CPUen få kaldest mulig vann.Slik PumpAction sier er mao helt fint :smile: Jeg prøvde å indikere paralellkobling av cpu,gpu,chip slik at alt fikk like kaldt vann. Men jeg kunne jo tatt med at den eineste vannkjøling jeg har er den i hode under planlegging, men vis anders sier at CPU-GPU-chip vil fungere uten noe til å kjøle vannet(mellom chip'ene) så tviler jeg ikke. Lenke til kommentar
dale Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg har 2 black ice extreme(BIX) montert slikt: >BIX->BIX->Eheim->CPU->GPU- Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg fablet en gang om å bruke to Black Ice Xer i følgende setup. ................-BIX-CPU-Reservoir Reservoir/Pumpe-| ................-BIX-GPU-Chipset-Reservoir Men tror det blir "overkill", og min primære grunn for vannkjøling er ferre vifter og mindre lyd. (ekstra overskudd av Hertz kommer som en bonus) :wink: Men å bruke to radiatorer er klumpete og krever mye plass. Man vil jo ikke bruke "gammel" luft igjennom den ene radiatoren. :smile: _________________ - Agnus Dei - [ Denne Melding var redigert av: Crinos på 2002-08-12 01:09 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå