Gå til innhold

fullstendig krasj ved innstallering av lydkort i win2k b2, w


Anbefalte innlegg

for en god tid tilbake oppgraderte jeg pc-n til en amd athlon 700 ( med et abit Ka 7 hovedkort ). Jeg ble fortalt at win2k skulle funke på den . Men ved installasjon av drivere til lydkortet ( soundblaster 16 pci) krasjer maskina fullstendig (låste seg ). Dette skjer også ved innstallasjon av win xp (beta 2) og ved forskjellige varianter av linux. Kun winMe og win98 funker greit

 

Dette er prøv uten hell:

- bytte av slott

- annet lykort ( soundblaster pci 128 )

- nye driver til lydkortene for de forskjellige OS

- byttet rambrikker

på en annen pc ( intel p2 350 ) funket alle varianter av OS med de samme lykortene

 

er det hovedkort og prosessor som er feilen her?

og vil oppgradering av disse løse problemet?

Har tenkt å oppgrader pc-n snart samt kjøpe fullversjon av Win XP, men om samme problem oppstår er det ingen vits i å bytte.

Dette er svært frustrerende :?:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hjelper kanskje ikke deg, men jeg har det samme problemet. Jeg har et aopen ak 33 hovedkort, og eg amd athlon 1000mHz.

Jeg kan heller ikke bruke noen som helst lydkort i maskinen min, win2k henger seg hele tiden når jeg har lydkortet i maskinen. Og den fungere helt fint når det ikke er i.

Lenke til kommentar

maskina funker fint i de overnevnte OS uten lydkort....men en pc uten lydkort er som....ja....når man jobber med forskjellig på den er det fint med musikk og for å ikke snakke om spill uten lyd...arrrrrghh.

Er det noen som vet om det er noen BIOS-instillinger som må endres, er ikke så kjent med BIOS, dessverre.

Lenke til kommentar

joda de andre pci-kortene funker....lurer på om det er en irq-conflikt, men winMe og win98 funker jo greit med lydkort....har dessuten prøvd sette lydkortet i andre pci-slotter , men med samme resultat og også prøvd et annen versjon lydkort... vet at nt-varrianter har en annen måte å "få tak i" kortene på en annen måte win9x-varrianter...er det dette mon tro? ser at ingen deler irq med lydkortet heller i winMe...hmmmm

hva kan det da være???...like før maskina går ut vinduet:)))

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det kan godt være det er noen konflikter mellom diverse kort og andre saker i pc'en. Selv om windows ikke sier det. se i device manager om det er lydkortet har delt noen ressurser.

 

Har en LPT port som ikke funker pga den har ressurs konflikt med skjermkortet og noe annet...

 

 

 

Hvis du har Onboard Lydkort må du disable det i BIOS

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
for en god tid tilbake oppgraderte jeg pc-n til en amd athlon 700 ( med et abit Ka 7 hovedkort ). Jeg ble fortalt at win2k skulle funke på den . Men ved installasjon av drivere til lydkortet ( soundblaster 16 pci) krasjer maskina fullstendig (låste seg ). Dette skjer også ved innstallasjon av win xp (beta 2) og ved forskjellige varianter av linux. Kun winMe og win98 funker greit

 

Dette er prøv uten hell:

- bytte av slott

- annet lykort ( soundblaster pci 128 )

- nye driver til lydkortene for de forskjellige OS

- byttet rambrikker

på en annen pc ( intel p2 350 ) funket alle varianter av OS med de samme lykortene

er det hovedkort og prosessor som er feilen her?

og vil oppgradering av disse løse problemet?

Har tenkt å oppgrader pc-n snart samt kjøpe fullversjon av Win XP, men om samme problem oppstår er det ingen vits i å bytte.

Dette er svært frustrerende :???:[/quote

 

jsasa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...