TapZ Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Hei! jeg er totaaalt grønn når det kommer til bil og motor, så jeg tok en titt her inne, for å søke litt hjelp og tips til å finne ut hva som kan være galt. Har en ford focus 1.6 1999 modell som har gått 88.000 km. I går, så fortalte dama at hu hadde merket at bilen hadde "begynt å hoppe" og "det lukter rart i bilen" når hu kjørte hjem fra jobb. Jeg gikk ut og startet opp bilen, og merket at den raklet litt, og at den virker veldig "dau". Og, som hu sa, det var en "rar" lukt i bilen. ikke brent lukt, men en litt stram lukt som man kjenner godt. vanskelig å forklare. Ingen av lampene lyset i dashbordet. Jeg peilet oljen, og den var på minimum-streken. Kjøpte 1 liter olje og fyllte på, men det er fortsatt samme greia med motoren. Jeg har ikke kjørt noe med bilen etter dette, er redd for å ødelegge den mer. Noen som har noen tips til hva dette kan være? Hvis jeg skal ha bilen på verksted blir jeg nødt for å kjøre et par kilometer. Bør den heller taues, eller går det greit å kjøre den dit? og et spm til: Hvis nivået på motorolje blir for lavt, hvordan vil dette utarte seg på bilen? Vil oljelampa i dashbordet begynne å lyse før noe galt skjer med motoren? Endret 31. august 2005 av TapZ Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 elektrisk feil kanskje? hvist det er lite olje så vil nok oljelampa lyse og da bør du stoppe motoren Tvært! som æ si. Lenke til kommentar
TapZ Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 (endret) testa å kjøre et par hundre meter nå. motoren er skikkelig dau og høres ut som en gocart. eller gressklipper. Endret 31. august 2005 av TapZ Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 kanskje den ikke tenner i alle sylindre? sjekk om pluggene gnistrer i alle sylindre.. bare en tanke . . Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Kan være som di sier over her, at en tennplugg eller noe ikke tenner. Så du rett og slett får uforbrent bensin inn i motor og som igjen gir deg lukta. Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 og et spm til: Hvis nivået på motorolje blir for lavt, hvordan vil dette utarte seg på bilen? Vil oljelampa i dashbordet begynne å lyse før noe galt skjer med motoren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå