Gå til innhold

Ny LCD skjerm, hvilken?

Walts

Anbefalte innlegg

Skal bytte fra min Dell CRT skjerm til en LCD skjerm... må være max 3000kr men helst rundt 2000kr, skal brukes til spill så må vel være 8ms eller 4ms.. enten 17" eller 19"

bytter siden CRT skjermen tar så mye plass og gir ut veldig mye varme.. den begynner å fra litt på aldern =P

Takker til alle bidrag til å hjelpe meg

:w00t:

Endret av djrabbit88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, det blir på en måte feil for meg å tenke sånn.. har en 17CRT så da vil den 17" større.. hehe, så må ikke tenke på at jeg skal kjøpe det største siden andre ikke klarer å gå tilbake til mindre. hehe, tenkte mest på vist det går like fint å spille med 19" med 8ms som 17" med 4ms bestiller jeg heller 19".-...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en annen Samsung-skjerm for et par dager siden, og er veldig fornøyd med den. Det sies i tester at den har litt etterslep, men det merker jeg lite til og den har 12ms responstid. 19 tommeren tror jeg derfor vil gå helt fint til spill.

Jeg var på jakt etter en 19 tommer selv, men fant ut at jeg heller ville gå for 17 tommer av den enkle grunnen at den er mindre og _enda_ lettere å ta med seg når jeg skal på LAN og annet. Og 17" holder egentlig i lange baner for meg.

Det er jo uansett bare 200 kr i forskjell på de to skjermene. Hvis du er villig til å ofre litt mobilitet (det er jo fortsatt haugevis av mobilitet igjen i forhold til en CRT) så går du for 19 tommeren.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en annen Samsung-skjerm for et par dager siden, og er veldig fornøyd med den. Det sies i tester at den har litt etterslep, men det merker jeg lite til og den har 12ms responstid. 19 tommeren tror jeg derfor vil gå helt fint til spill.

Jeg var på jakt etter en 19 tommer selv, men fant ut at jeg heller ville gå for 17 tommer av den enkle grunnen at den er mindre og _enda_ lettere å ta med seg når jeg skal på LAN og annet. Og 17" holder egentlig i lange baner for meg.

Det er jo uansett bare 200 kr i forskjell på de to skjermene. Hvis du er villig til å ofre litt mobilitet (det er jo fortsatt haugevis av mobilitet igjen i forhold til en CRT) så går du for 19 tommeren.

ja er bare 200kr... ville vært bedre med en 19", drar aldri på lan uannsett og har klart å frakte CRT skjermen min fram å tilbake før å er en stor del forskjel på vekten... men selv om 4ms er det beste, holder vel 8ms i lange baner? spiller mye nye spill

Lenke til kommentar

Post til forvirring..

Når du skal se på hvilken LCD skjerm du skal ha, er ms tiden som er oppgitt ganske vanskelig å sammenlikne med hverandre.. For det første så startet mange produsenter å oppgi noe annet (grey to grey response time) noe som de ikke oppga før.. Dermed så blir det litt feil å sammenlikne ms tidene på de forskjellige skjermene..

Har lest endel om de forskjellige skjermene her på hardware, men har også vært inne på tom's hardware guide, der de prøver å forklare forskjellen på hvordan de oppgir ms og hva som faktisk er den reelle ms tiden..

Jeg ser selv etter en LCD skjerm, men er noe forvirret for tiden :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...