ghstoe Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Ut fra den feilmeldingen, kan noen si meg hva jeg har gjort feil? Jeg har laget en htm fil og lagt inn en src til guestbook.php. Er det det som er problemet? Eller er det dette som står inne i php fila?: <!--This is the form where people will type in their info for the guestbook. The required fields are the ones marked with an "*" sign, and they will be checked as by the php script that this form actions to.--!> <form method="POST" action="messages.php"> <!--These are hidden values that the user cannot see which will log the time/date/month/year that the post was made in the guestbook.--!> <input type="hidden" name="date" value="<? echo date("F jS Y"); ?>"> <input type="hidden" name="time" value="<? echo date("H:i:s"); ?>"> Skulle jeg satt noe inn her? Har hentet gjestebokscript fra der vi hoster hjemmesiden. Jeg kan ikke php, men har nå forsøkt meg så godt jeg kan. Endret 31. august 2005 av ghstoe Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Du må nok CHMOD'e dates.txt. Med andre ord; gi serveren/php skriverettigheter. Dette kan gjøres med FTP-klienten din, bare se etter CHMOD/permissions. Lenke til kommentar
ghstoe Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 takk for svar, men jeg vet ikke om jeg skjønte nå hva du mente. FTP clienten min, vil det si, feks Cute FTP? eller er det inne på serveren der vi har hjemmeside? Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 høyreklikk på dates.txt i cuteFTP elns og finn chmod Lenke til kommentar
ghstoe Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 TUSEN TAKK FOR SVARET! ER det en mulighet å legge inn "gamle" svar fra en tidligere gjestebok inn i dette, og er det en enkel måte å slette ting på? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 hvis det er lik gjestebok er det jo bare å ta å skrive den inn på dates.txt Lenke til kommentar
ghstoe Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Nei, det er så visst ikke lik gjestebok, men jeg har løst det problemet. Siste problemet. Hvordan får jeg den siste meldingen øverst? PS: takker for kjempe god hjelp her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå