Gå til innhold

Husker noen denne skjermbeskytteren?

Anbefalte innlegg

For en del år siden hadde jeg en morsom skjermbesytter med en type som var på en øde øy med en palme midt på... Han gjorde masse morsomt. Vet noen hva jeg snakker om? Noen som vet hvor den kan lastes ned?

Mvh

A. Lyse

[ Denne Melding var redigert av: allyse på 2002-08-10 20:14 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe... husker han ja.

Tror faktisk jeg har den på et par disketter en eller annen plass også.

Hvis jeg også ikke tar helt feil, så var det Sierra som lagde den (?)

Edit: Han heter Johny Castaway, og du kan laste den ned gratis her :smile:

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-08-10 20:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-10 21:19, Anders Leipsland skrev:

Mr. Castaway er farlig! Skal aldri ha den screensaveren tilbake igjen nei. Husker fremdeles da jeg satt i 30 minutt og så på screensaveren
:eek:

Joda, JC er utrolig morsom(tidenes beste screensaver), men en screensaver bør ikke fange oppmerksomheten din på en sånn måte :wink:

Har sittet lenge og sett på den selv. Var sikkert derfor jeg slettet den :razz: Når en har lite å gjøre kan en jo more seg litt med en screensaver eller hva?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Ja ja ja.

Den skjermbeskytteren der er og blir et unikum. Den forteller om en svunnet tid i dataverdenen (i alle fall for meg). Det var i den tida da alle jentene sprang bort til min pult på kontoret for å se hva Johny fant på. Etter at mr Johny forsvant ble damene også et sjeldnere syn *sukk*

Sjekk JC på julaften, da pynter han palma, det samme med nyttårsaften, full fest.

Rune.

Lenke til kommentar

Hei!

Det var mye stress å hente ned johnny castaway ved å følge linken som ble oppgitt lenger oppe, så klikk heller på denne (Håper linken fungerer)

Stilig at så mange enda husker johnny castaway, han er jo en legende innen screensavere... har selv letet etter ham en stund nå (tydeligvis ikke så iherdig ettersom screensaveren ligger på en side som screensavers.com, men allikevel :razz:)

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-08-11 07:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-10 21:19, Anders Leipsland skrev:

Mr. Castaway er farlig! Skal aldri ha den screensaveren tilbake igjen nei. Husker fremdeles da jeg satt i 30 minutt og så på screensaveren
:eek:

Joda, JC er utrolig morsom(tidenes beste screensaver), men en screensaver bør ikke fange oppmerksomheten din på en sånn måte :wink:

I tillegg så er det ikke en ekte screensaver med tanke på at det på store deler av skjermen er ett statisk bilde. Grunnen til at du bruker screensaver er at monitoren ikke skal brenne ut, og det forhindres ved at det ikke vises ett statisk bilde på skjermen, men det gjør det i denne screensaveren. Men den er morsom å se på da. Som screensaver anbefaler jeg heller at man bruker en funksjon som slår av skjermen når du ikke har brukt datamaskinen på en stund... da sparer du både strøm, forhindrer utbrenning på skjermen og forlenger kanskje skjermens levetid (hvis maskinen står flere timer ubrukt i strekk).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-10 20:29, Dr.X skrev:

Den funker jo ikke under XP jo! Det står at den er Installed men den vises ikke i Skjermbeskytter "avdelingen"!

Du finner han på start knappen. Velg All Programs (engelsk versjon). Der finner du Johnny Castaway. Kopier snarveien ut på desktopen, så kan du starte den med ett dobbeltklikk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-11 10:09, Afseth skrev:

<snip ID:11>

Nå er vel behovet for screensavere ikke-eksisterende på dagens skjermer. Selv har jeg ikke brukt screensaver på 2-3 år nå og om jeg bruker så er det blank screen. "power down" kan jeg ikke fordra ettersom jeg må vente i flere sekund på at skjermen slår seg på igjen :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...