Gå til innhold

Kabinett i kryssfiner.. trenger tipps ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke sett de enda.. Det sluttet å bruke spon-plater fordi å bygge basskasser med MDF var bedre. Derfor er det kun MDF skolen bestiller... Ja, hovedkortet må vel gjerne ikke ligge på treet, som eks... men slikt som der harddisken skal festest, skal jeg prøve å lage det i metall og skru fast i treet da eller? er vel best i å lage rammen i metall, siden tre ikke er det mest solide materialet..

Ca. størrelse på kabinettet blir vel 50x50x20-25 tror jeg. Det har jeg nå, et Chieftech, og er godt fornøgd med størrelsen. Men kommer til å ta alt hw fra den maskinen jeg sitter med nå, eller min pc da. Visst ikke pappa finner ut at han skal ha ny maskin da... :p

Lenke til kommentar
Ja, hovedkortet må vel gjerne ikke ligge på treet, som eks... men slikt som der harddisken skal festest, skal jeg prøve å lage det i metall og skru fast i treet da eller? er vel best i å lage rammen i metall, siden tre ikke er det mest solide materialet..

Korrekt.

Lage drevramme i feks alu er slettes ikke dumt.

Men å lage ramme til hele kabinettet i metall er ikke nødvendig.

Lim og skruer holder i massevis.

Lenke til kommentar

Oookei. Ja må nesten kikke litt på de platene, er HELT sikkert forskjellig tykkelse på de, men hvilken bør jeg velge? Ikke den tykkeste, og ikke den smaleste. Den som er middels tykk? :hmm:

Eh, siden jeg skal ha harddiskene i strikk trenger jeg bare det 2 festene på hver sin side i bredden på kabinettet da. Så jeg får festet strikkene. :yes:

Visst du skjønner hva jeg mener?

Mvh Kizz

Lenke til kommentar

Jaa, det kommer som sagt an på MDF platene. :p

Men hvordan er det å lage plexi-vindu i tre? Og hvordan er det å lakke?

Må vel kjøpe en slags lås til å lukke plexi døra med også.

Men det kommer opp en ting som På-knapp, og restart knapp. Hvordan skal jeg lage de? Kommer vel opp ganske mye jeg ikke kan etterhvert ja.. :dontgetit:

Mvh Kizz

Lenke til kommentar

Nå er jeg begynnt og finerplatene er målt opp. Skal sage neste onsdag... Er veldig lenge til, men kan ikke ta med en plate på 2x3 meter på bussen liksom. :p

Skal en tur på Europris å se litt etter farger. Har ikke bestemt meg for farge enda... :S

Vet ikke hvilken jeg skal ha.. :hrm:

Lenke til kommentar
Nå er jeg begynnt og finerplatene er målt opp. Skal sage neste onsdag... Er veldig lenge til, men kan ikke ta med en plate på 2x3 meter på bussen liksom. :p

Skal en tur på Europris å se litt etter farger. Har ikke bestemt meg for farge enda... :S

Vet ikke hvilken jeg skal ha.. :hrm:

Når du skal bestemme farge på kabinettet burde du først bestemme deg om du skal ha no spess team, hvis ikke om du skal ha lys og hvilken farge som passer til fargen på lyset. F.eks. er det ikke alltid veldig lekkert med et rosa kabinett med grønt lys :p Mye som skal ta hensyn til så tenk deg NØYE om før du gjør noe med den lakken :);):D:tease::w00t:

Lenke til kommentar

HEHE..okei, tenkte på sølv/ metallic eller noe sånt. Skal ha et blått neon rør inni. Vifter skal være: Blå framme, rød bak, og på tak vet jeg ikke enda.. Skal lage en slags figur oppå der, som skal dekke for viften, alien-hode eller noe, da må jeg ha noe som lyser opp tryne :p

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar
HEHE..okei, tenkte på sølv/ metallic eller noe sånt. Skal ha et blått neon rør inni. Vifter skal være: Blå framme, rød bak, og på tak vet jeg ikke enda.. Skal lage en slags figur oppå der, som skal dekke for viften, alien-hode eller noe, da må jeg ha noe som lyser opp tryne :p

Skikkelig harry med andre ord :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal lage i tre, kryssfinerplater, har lakka det med vanlig lakk, og legger med en link her til workloggen som er begynnt på ;)

Worklog

Trenger litt hjelp til et navn.. :p

Så lurer jeg på hvor jeg skal kjøpe av/på knapper..? Alt jeg skal kjøpe til nå, er hos microplex.no.

Og hvor får jeg tak i plexiglass?

Det var vel det.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...