Orjanp Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Jeg er på jakt etter en bil med en makspris på ca. 135 tusen kroner. Jeg er ute etter en driftsikker bil gjerne med turbodiesel. Er ikke noe problem at det er stasjonsvogn, men ikke noen krav. Vil ha en bil med aircondition, slepekrok, elektriske vinduer/speil, tåkelys og helst lettmetallfelger. Driftsikkerhet er første prioritet. Hvilke merker og modeller vil i så fall være aktuelle? Har sett litt på Nissan Primera/Almera og Toyota Carina. Noen andre merker som bør sjekkes ut? Jeg liker å kjøre bil så det er ikke negativt at den har litt litt sporty kjøreegenskaper. Ørjan... Endret 31. august 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 volvo 850 2.5 og 2.5 GLT er jo ganske greie. de får godt brukte fra 60 000 og oppåver. bruker du 130-135000 på en slik bil får du jo 2.3 turbo og 2.5 turbo vist du vil ha litt guffe. lite Tdi men det finnes. de er jo ganske driftsikre da. og deler er heller ikke dyrt da du også kan kjøpe deler fra sverige. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Denne vil du garantert elske å kjøre, men det er ingen familjebil og den kommer ikkje med krok. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=855378 Eller en 156: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=597372 Dette er en praktisk bil for deg som liker bilkjøring. Eg tar med denne om den er litt over grensa di, men siden den ser totalt strøken ut, har lavere driftskostnader enn dei to forran nevnte tar eg den med. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=839216 Alle ovenfornemte biler har gode og sportslige kjøreegenskaper, og spesielt GTVen som er skikkelig sportslig. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 VW Golf 4 TDI..? 110-hesteren med turbo er ganske god å kjøre.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Skal se litt både på Volvo og Alfa Romeo 156. EDIT: Og Golf Er det mulig å ettermontere slepekrok på en 156? I så fall, er det noen man kan gjøre selv? Kostnad? Fikk veldig lyst på en Alfa Romeo 156. Er de driftsikker? EDIT: Da jeg har funnet 156'ere med slepekrok regner jeg med at det er mulig. Er slepekrok noe man kan få kjøpt hos et høggeri, eller er det kun nytt som duger? Endret 31. august 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Mine erfaringer med Alfa sier bare en ting... RUST!! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Hmm, det er ikke bra. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Nei... Det er jo kule biler, å noen går bra, men rust er lite gøy uansett om de går bra, eller er dritfine (tenk deg Nissan Skyline'n fra 2F2F med rustbobler i lakken) Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Mine erfaringer med alle gamle biler er stortsett rust, unntatt den Alfa 164'en som eg solgte for ca 4 uker siden. 2x Ford var rust, Citroen var rust, Opel var rust, 2 ganger Abarth var rust, SAAB var rust 2 x Alfaer + BMW var rust. Dei bilene eg har hatt rustproblem med har alle vært over 10 år, og dårlig behandla, vedlikeholdt. Det du bør sjekke på 156'en er bærebroene, og om regreima inkludert strammer er skifta. Nå har eg kun kjørt 156, men aldri eigt en, så du bør gå inn på http://klubbalfaromeo.no/ og kikke på forumet, og spørre der. Lykke til. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Ja, var såvidt innom der i går. Den Alfa Romeoen jeg tenkte på var en 1999 modell. Så den er relativt ny, i min målestokk iallefall. Ørjan... Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hvilken motor sitter det i? Sjøl har eg bare kjørt 1,6 (den første 156'en i Norge, og mens den var den eineste) og 2 literen med Selesspeedkassen. 1,6 synes eg var i litt snaueste laget, men kjørte da Abarth til daglig, og etter som eg har forstått så er 1,8 literen et bra valg. Det har tradisjonelt vært en meir turtallsvillig motor enn 2 literen, har godt md effekt og er litt billiere enn 2 literen. Men klart hadde Autodeltaen vært det råeste da. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Denne SAAB 9000 ville nok jeg ha vurdert. Litt dyrere, men mye for pengene Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 http://www.squadra-tuning.com/English/EN_a...18_16v_M155.htm Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Hvilken motor sitter det i? Sjøl har eg bare kjørt 1,6 (den første 156'en i Norge, og mens den var den eineste) og 2 literen med Selesspeedkassen. 1,6 synes eg var i litt snaueste laget, men kjørte da Abarth til daglig, og etter som eg har forstått så er 1,8 literen et bra valg. Det har tradisjonelt vært en meir turtallsvillig motor enn 2 literen, har godt md effekt og er litt billiere enn 2 literen. Men klart hadde Autodeltaen vært det råeste da. Det er en 1,8. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Denne SAAB 9000 ville nok jeg ha vurdert. Litt dyrere, men mye for pengene 200 hester. Holy c... Er nok i meste laget for meg. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Så på Alfa forumet at det var en 1,8:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå