Gå til innhold

Behagelig headset som ikke lekker lyd

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe meg headset/øreplugger for musikklytting. De skal brukes på lesesalen i lang tid av gangen så det er viktig at de

1) sitter godt over tid

2) ikke lekker lyd ut slik at de som sitter ved siden av meg blir forstyrret

3) sperrer lyd ute slik at jeg ikke blir forstyrret av de andre på lesesalen

Jeg tenkte også å bruke dem når jeg jogger så et er fint om de sitter godt nok til det.

Jeg har vurdert Creative Headphone EP630, In-Ear Plug . Noen som har erfaringer med dem eller andre som er bedre egnet?

Tenkte å bruke dem sammen med en JoS-120 mp3-spiller, btw.

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får vel komme med et par forslag :-)

Siden JOS-spilleren din leverer mer strøm enn litt billigere modeller kan du prøve Sony 7506. Disse fåes på musikkforretninger, men du bør teste om volumet blir høyt nok siden de er litt mer tungdrevene enn f.eks Koss PortaPro. Prisen er drøye 1800kr, men du har vel akkurat fått studielån...

Et billig og mer portabelt alternativ som har ganske god isolasjon er Sennheizer PX-200 (ca 500kr).

Lenke til kommentar

Nytter fint lite å jogge med slike UFO-headsets da..

Ville heller satset på de nye pluggene til Sony. De var svært behagelige å ha på, god lyd og de sitter skikkelig. Koster en 400 kr ca(Verdt det). Stor oppgradering fra tidligere plugger jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Ville heller satset på de nye pluggene til Sony. De var svært behagelige å ha på, god lyd og de sitter skikkelig. Koster en 400 kr ca(Verdt det). Stor oppgradering fra tidligere plugger jeg har prøvd.

Lurer på om det er samme jeg har. (aner ikke hva de heter, men de sitter meget godt og har ekstremt bra lyd til å være plugger)

er ledningen spesiell...nesten som en tråd/tynt tau?

Lenke til kommentar
Har du en link til de nye Sony-pluggene, Bjørn?

Måtte lete litt, fant dem på Sony.no

Finnes i de fleste store elektrovarebutikker..

http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...ory=HEA+Walkman

Skal holde meg til disse fremover.. har hatt Koss the plug tidligere, men synes de hadde en tendens til å sige ut av øret etter kort tid. Om dette ene og alene skyldes pluggen, eller mengden ørevoks på vei ut skal jeg ikke si meg for sikker på :p

Lenke til kommentar
Har du en link til de nye Sony-pluggene, Bjørn?

Han mener enten:

Sony MDR-NC11 (relativt dyre?)

eller mer sannsynlig: Sony MDR-EX71SL/WK (black)

Sistnevnte har kommet i en nyere versjon (Sony MDR-EX80SL/WK ?) STYR UNNA DISSE!! De sitter dårligere og har en stygg bøyle som går bak øret (grunnen til at de sitter dårligere)

Tror faktisk det er eneste forskjellen.... (Jeg har både sony 80, 71 og Koss The Plug. 71 er OVERLEGEN de andre...)

Sjekk prisguiden for priser (evt www.dinpris.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...