Gå til innhold

Subtitles på film. Hvor finner jeg dette?

Tha sims

Anbefalte innlegg

Hei, skulle så gjerne ha hatt subtitle på "Hiltler, and the rise of evil" helst på Norsk, men engelsk går også til nøds. Har dere noen sider hvor man kan finne dette? Har lett litt, men har egentlig bare fått frem nynasistiske sider... og det er jo IKKE det jeg skal ha.

MVH Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en del erfaring med BSPlayer. Det funker fett til avspilling av subtitles.

BSPlayer

Du åpner filmen i bsplayer og så høyreklikker du på bilde og trykker subtitles. Så finner du fila du skal ha til filmen og den dukker opp når du trykker ok.

Eg får ikkje opp der eg skal finne file, når eg høgre klikker står det på subtitles, subtitles position og subtitles language og noke anna, korleis får eg opp sånn at eg kan velge fila?

Lenke til kommentar
Jeg har en del erfaring med BSPlayer. Det funker fett til avspilling av subtitles.

BSPlayer

Du åpner filmen i bsplayer og så høyreklikker du på bilde og trykker subtitles. Så finner du fila du skal ha til filmen og den dukker opp når du trykker ok.

Eg får ikkje opp der eg skal finne file, når eg høgre klikker står det på subtitles, subtitles position og subtitles language og noke anna, korleis får eg opp sånn at eg kan velge fila?

Subs:

Lenke til kommentar
Eg får stadig problem med at teksten ikkje har samme fart som filmen. Det står at dei er samme FPS, men likevel blir teksten meir og meir feil.

Sikker på at du har lastet ned rett fil? dvs at det samsvar mellom størrelsen på den fila du har og det som står i undertekstens "readme-fil".

Lenke til kommentar
Når du laster ned text bør du se etter filer som heter det samme som filmen.

Feks. film.XviD.Bla.tc, sub.XviD.Bla.tc. For da vet du at texten er laga etter den filmen. FPS har ikke alltid noe å si, for vist den filmen du har kanskje er 10 sek lengre i starten så vil alt komme i uttakt.

Eg streffer sjeldan den som passer rett på filmen, men problemet er ikkje det, ikkje noko problem å stille teksten så den passer, men når teksten går fortare eller seinare enn filmen blir det kluss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...