XyruZ Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Jeg installerte mandrake for å teste det, så skulle når jeg var ferdig skulle jeg konvertere hdd flsystemet til fat32, men først måtte jeg bruke fdisk til å lage en primær disk, og jeg tok på opprett primær men det jeg ikke viste var at det allerede var en partisjon som linux hadde laget, og bare 30 av min 38GB kom med på c: mens det var en annen partisjon(den som linux laget) som også hadde 33 gb, så det ble en overlapping. Hvordan lager jeg den om til 1 hardisk ? Jeg har prøvd å slette partisjonen i fdisk men det går ikke pga at det står at det er en logisk stasjon der men når jeg skal fjerne den så sier fdisk at det ikke finnes noen logisk stasjon. Noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 test alle mulige valg, men begynn fra toppen, kanskje det burde hjelpe.... ellers så stapper du i en xp/2000 cd for du finner et partisjoneringsprog der.. Lenke til kommentar
XyruZ Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 jeg har prøvd alle mulige, så jeg vil prøve xp cden, men finner ingen partisjons programmer.. hva heter det ? Lenke til kommentar
burre Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Prøver du fdisk under linux eller windows? Dersom du ikke får til fdisk med linux så kan du være slem og bruke dd til å fylle disken et stykke med 0. dd if=/dev/null of=/dev/hda bs=512 count=10 som root. burde fylle de første ti blocksene med kun 0. Dersom det er windows sin fdisk så har jeg litt liten kunnskap hvorfor det går galt. Skulle vel gå an å sette i installasjonsmediet til mandrake og få opp fdisk/disk druid der og slette. btw, en morro partisjonstabell til en kammerat etter å ha installert xp : http://www.stud.ntnu.no/~bjarnesk/disk.html Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Ranish klarer alltids å fjerne ennhver partisjon. Gratis. http://www.ranish.com/part/ Lenke til kommentar
XyruZ Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Takk det fixa problemet :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå